Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Soğutma sıvısı eksiltme sorunsalı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Soğutma sıvısı eksiltme sorunsalı

    Arkadaşlar merhaba,

    2009 model 2.0 CDTİ insignia aracım var. Aracımda sogutma sıvısı uyarısı alıyordum. Genleşme kabı kontrolünde, sıvının gerçekten de düşük olduğunu görüyordum. Forumda daha önce bu sorun tartışılmış, ancak benim sorunum aralıklar ile devam ettiği için bu konuda biraz size danışmak istiyorum, hem de sonraki kullanıcılar için arşiv olsun istedim.

    Aracimda sogutma sıvısı eksik uyarı ilk çıktığında, su beklemekten bıktığımda, bulunduğum ildeki özel servisteki tanıdık bir ustaya götürdüm. Egr kapağının çatladığını söyledi. Sanırım 2020 idi, bu işlemi yapınca, sorun düzeldi. Ancak, aynı sorun yaklaşık 9 ay önce tekrar meydana geldi. Usta bu sefer, genleşme kapının değişmesi gerektiğini söyledi, bu sefer fazla sürmedi sanırım 3-4 ay sonra tekrar aynı uyarı çıktı.

    En son geçen ay, aracımı yine aynı ustaya götürdüm, bu sefer emme monifoldu çatlak degistirilmeli dedi. Gerçekten de, emme monifoldunun olduğu yerden şakır şakır su akmıştı. Onu da değiştirdi, bu işlemin bana maliyeti 21.5k oldu. Ancak sorun yaklaşık olarak 300-400 km yol aldıktan sonra tekrarladı. Emme monifoldu bölgesinden yine sıvı kaçağı var. Şimdi merak ettiğim konu şu, bu sorun ustadan mı kaynaklanıyor, yoksa tamir gereken bir parça mı var oralarda.

    Açıkçası nakit olarak 21.5k verdikten sonra aynı bölgede sorunun iki hafta sonra tekrarlanması benim canımı sıktı. Ustaya atarlanmayı planlıyorum, ancak bu tür durumlarda bu doğru mudur, size de sormak istiyorum.

  • #2
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Aracı başka bir Opel ustasına baktırın. Onun da fikrini alın. Aynı sorundan bahsederse yaptırdığınız ustaya gidip yeniden yapmasını isteyin. Para vermeyin. Yapmak zorunda. Yapmam derse ustayı değiştirme zamanınız gelmiş demektir. Önceki yaptığı işlerin faturasını isteyin ve gerekirse onu şikayet edeceğinizi söyleyin.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Geçmiş olsun, 21.5 verip aynı yerden su gelmesi usta hatası yada eksik bıraktığı bir iş . Başka ustaya değil de bu işi yapana tekrar götürmek ve konuyu biraz abartmak lazım, korkudan uzun yola çıkamıyorum gibi..

      Yorum


      • #4
        Bugün ustaya arabamı götürdüm. Sıvının, motorun arka kısmında, emme monifoldunun alt tarafındaki su borularından geldiğini gördük. Anladığım kadarıyla emme monifoldu ile alakalı bir sızma yok, değişen oydu.
        Ancak, emme monifoldu değişimi sonrasında, iki hafta sonra su borularının çatlaması, pek de normal gelmedi bana. Bu konuda bana bir açıklama yapamadı, tesadüfe getirdi lafı.

        Benim düşünceme göre, emme manifoldu değişimi sonrası, sistemdeki sogutma sıvısını tamamlarken, sistemdeki havayı tahliye etmeyi unuttu. Haliyle, sistemde artan basic kullanım sırasında, boruları patladı, diye düşünüyorum.

        Yorum


        • #5
          Bir de arkadaşlar sanayi ustalarında malesef fatura kesme olayı yok anladığım kadarıyla bu da öyle bir tip. Beni arayıp, ben bunun parçasını bulamadım, gel arabayı al diyor. Hem cash alıp hem de işini adam gibi yapmadan, nasıl esnaf olunuyor anlamıyorum.

          Yorum


          • #6
            Esnaf değilmiş demekki, boruyu montaj sırasında kendiside zedelemiş olabilir. Boru parça fiyatı 1500 civarında..Sökmesi takması zahmetli biraz ondan gel al demiş olabilir.

            Yorum


            • #7
              Aracımı daha kurumsal bir servise götürdüm. Parça siparişi verdiler, çarşamba akşamı hallederiz dediler. EGR'ye giden su borusu için orjinal parça 1.600 küsür, işçilik ve antifiriz dahil toplamda yaklaşık 2500 lira tutuyor. Ucuz atlattım diye düşünüyorum. Motorda kalan hava baska hasara yol açmamıştır diye dua ediyorum.

              Burada, bilen var mıdır diye merak ettim. İnsignia A'nın motorunun havası nereden tahliye ediliyor?

              Yorum


              • #8
                Geçmiş olsun. Herkes ustayım diyor ama herkes esnaf olamıyor. Artık sanayide işi bilene değil dürüst olana iyi usta deniyor.


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                  Geçmiş olsun. Herkes ustayım diyor ama herkes esnaf olamıyor. Artık sanayide işi bilene değil dürüst olana iyi usta deniyor.
                  Teşekkür ederim. Ancak bu şahıs bence işi de bilmiyor, bilse dansözlük yapmak zorunda kalmazdı. Motor hava tahliyesini yapmadan, araç teslimi yapılır mı? Sorsan yılların ustası. Bence İnsignia, bu aracın uzmanı ellere bırakılmalı.

                  Yorum


                  • #10
                    inşallah emme manifoldunu değişitirmiştir bu usta. Başından beribuboru çatlak değildir umarım. Geçmiş olsun

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                      Geçmiş olsun. Herkes ustayım diyor ama herkes esnaf olamıyor. Artık sanayide işi bilene değil dürüst olana iyi usta deniyor.
                      abi videoyu izledim youtubede , plakadan tanıdım

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post
                        inşallah emme manifoldunu değişitirmiştir bu usta. Başından beribuboru çatlak değildir umarım. Geçmiş olsun
                        Eski manifoldu göstermişti. 12000 lira parça maliyeti oldu o manifoldun bana. Ustanın söylediği önceden o boru sızdırmiyordu. Bence de öyle. Motor da hava bıraktığı için o boru sonradan patladı diye düşünüyorum. Hala ınsignia motorunun havası nasıl boşaltılır sorusuna cevap arıyorum. Aslında tüm ınsignia sahiplerinin cevabını bilmesi gerekiyor.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post

                          abi videoyu izledim youtubede , plakadan tanıdım
                          Muharrem ile yaptık bir şeyler


                          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                          Yorum


                          • #14
                            Motorun havası genelde antifriz değişiminden sonra yapılıyor , sizde yapabilirsiniz , genleşme kabı kapağını açıp motoru çalıştırın . hava kabarcığı görmeyene kadar çalıştırın bu yeterli olur, eğer hava çıkışı olursa bir sonraki kullanımda mutlaka saf su yada bir miktar dengeli şekilde antifriz eklemelisiniz. Su kabına giren boruyu dikkatlice sökün motoru çalşıtırın , bir miktar su ve hava atacaktır , sonrasında takıp biraz sürün arabayı , eksilen suyu tamamlayın .. Tekrar geçmiş olsun.

                            Yorum


                            • #15
                              Genleşme kabının arka kısmına doğru bir boru gibi bir kısmı var atmosfere açılıyor kapağı açmasanız bile havasını kendi atıyor zaten hava almaya uğraşmanıza gerek yok sadece seviyeyi ayarlayın yeterli hava alma olayı suyun radyatörden eklendiği eski nesil araçlarda kaldı.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X