Orjinal yazı sahibi: serdarmete
View Post
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Soğutma sıvısı eksiltme sorunsalı
Collapse
X
-
-
Siz tamponun altından ulaşılan radyatör vidasını diyorsunuz..Antifriz değiştirilirken su oradan dan boşaltılıyor ama orayı açarsanız tüm su boşalır..Siz aklınızda kalmaması için 3 litre kırmızı antifriz ve 3-4 litre yedekli şekilde saf su alın , bir ustafa götürün ,komple su sistemini yeniletin , zaten değiştirince araba fan açana kadar bağırtır motoru havayıda tahliye etmiş olursunuz..
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: serdarmete View PostSiz tamponun altından ulaşılan radyatör vidasını diyorsunuz..Antifriz değiştirilirken su oradan dan boşaltılıyor ama orayı açarsanız tüm su boşalır..Siz aklınızda kalmaması için 3 litre kırmızı antifriz ve 3-4 litre yedekli şekilde saf su alın , bir ustafa götürün ,komple su sistemini yeniletin , zaten değiştirince araba fan açana kadar bağırtır motoru havayıda tahliye etmiş olursunuz..
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: insignia17041 View PostGenleşme kabının arka kısmına doğru bir boru gibi bir kısmı var atmosfere açılıyor kapağı açmasanız bile havasını kendi atıyor zaten hava almaya uğraşmanıza gerek yok sadece seviyeyi ayarlayın yeterli hava alma olayı suyun radyatörden eklendiği eski nesil araçlarda kaldı.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View PostBen antifriz değişimi sonrası serviste hava alındığına şahit olmadım. Sorun da yaşamadım.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: serdarmete View PostBoruların çıkış uçları genleşme kabına giriyor , yani boru havayıda suyuda taşıyıp genleşme kabına ulaştıyıror, kap da havayı tutmadan çıkışından dışarı veriyor , yani sizin varsayım yanlış . genleşme kabına kuş bakışı bir bakın çıkışı göreceksiniz.
Beni bu düşünceye iten olay, ustanın emme monifoldunu değiştirdikten sonra, motorun ısınmasından sonra termostatın 90 derece sabit kalmaması. İbre bir doksana geliyor, sonra seksene düşüyor, sonra devir düşünce tekrar yavaş yavaş doksana geliyor, sonra milim milim oynamalar görüyorum yine. Böyle garip bir olay var termostat göstergesinde. O işlemden önce bu durum yoktu. Emme monifoldu değişirken termostat bozulmuş olabilir mi, bu da bir ihtimal. Artık nasıl bir ustaya denk geldiysek, aracım konusunda paranoyak oldum
Yorum
-
Termostatın karakteri bu şekilde , örn : 3 dakika ısıtıp yola çıkıyorum , ısınma ibrasi ilk çeyrekte ... Yol yokuş olup gaza basıldığında motorun ısı derecesi sanki hiç ısınmamış gibi başa dönüyor .. Bu normal çünkü dolaşım hızlanıyor ve termostat görevini yapıyor. sonra yavaş yavaş 90 lara geliyor ve kalıyor. Siz bariz bir arıza yoksa bunu hangi ustaya anlatsanız normal diyeek.. İçinden bir uyanık çıkıp termostat bozuk diyip işlem ypamak isteyebilir .. Yinede iyi bir teknik servise gösterin ve danışın sonuçta araç sizin aman yolda kalmayın.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: serdarmete View PostTermostatın karakteri bu şekilde , örn : 3 dakika ısıtıp yola çıkıyorum , ısınma ibrasi ilk çeyrekte ... Yol yokuş olup gaza basıldığında motorun ısı derecesi sanki hiç ısınmamış gibi başa dönüyor .. Bu normal çünkü dolaşım hızlanıyor ve termostat görevini yapıyor. sonra yavaş yavaş 90 lara geliyor ve kalıyor. Siz bariz bir arıza yoksa bunu hangi ustaya anlatsanız normal diyeek.. İçinden bir uyanık çıkıp termostat bozuk diyip işlem ypamak isteyebilir .. Yinede iyi bir teknik servise gösterin ve danışın sonuçta araç sizin aman yolda kalmayın.
Yorum
Yorum