Duyuru

Collapse
No announcement yet.

95 Oktan olarak satılan benzin

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 95 Oktan olarak satılan benzin

    Türkiyede 95 oktan diye benzin istasyonlarından aldığımız benzinin gerçek oktan değeri 91-93 oktan arası değişiyor. Birçok üretici de araçların avans ayarını 95-98 Oktan değerine göre yapıyor. Yani 95 oktanla vuruntusuz çalışacak şekilde tasarlanmış motorunuz 91 Oktan yakıt alınca LSPI yani halk diliyle vuruntulu durumda çalışmaya başlıyor. Özellikle alt devirlerde bu durum siz farketmeden motor içinde yaşanıyor. Şehirlerde durk kalk trafikte bu durum iyice artıyor.

    Pistonun kırılmasına sebep olan olayın özeti de şöyle;

    Siz 95 Oktan diye aldığınız, aslında 91 oktan yakıt hava karışımı silindir içine alınıyor. Piston üst ölü noktaya hareket etmeye çalışıyor. Normalde buji çaktığında patlamanın başlaması gerekirken bu 91 oktan yakıt, basınç ve sıcaklığa mukavemet gösteremediği için Buji henüz ateşlemeyi başlatmadan önce sıkıştırılmış yakıt hava karışımının içinde kontrolsüz patlamalar oluşuyor. Yukarı gitmeye devam eden piston bu istenmeyen kontrolsüz patlamaların oluşturduğu aşırı yüksek basınca maruz kalıyor. Üstüne bir de buji çakarak ateşlemeyi başlatıyor ve asıl patlama gerçekleşiyor. Sonuç, kontrolsüz ve aşırı yüksek basınca maruz kalmış pistonlar.

    Bu sorunun en büyük sorumlusu Türkiyede 95 oktan adı altında satılan ama aslında 91 oktan olan benzindir.. Ben bu sorunu aşmak adına oktan arttırıcı kullanılmasını tavsiye ediyorum. Oktan arttırıcı ile LSPI durumu oluşmasını mümkün olduğunca azaltabilirsiniz. Standart pistonların yerine Forged piston takılması kalıcı bir çözüm değil. Bu pistonların LSPI durumuna mukavemeti standart pistonlara göre daha yüksek ancak bunların da bir limiti var. Bunlar da vuruntuya maruz kalınca bir noktadan sonra su koyveriyorlar.

    En iyi çözüm oktan arttırıp buji ateşlemeden önce yakıtın kontrolsüz yanmayı başlatmasının önüne geçmektir. Daha düşük güç üreten Turbo motorlarda da LSPI oluyor ancak bunların turbo ünitelerinin ürettiği basınç daha düşük olduğu için kontrolsüz patlama esnasında pistonların maruz kaldığı basınç çok daha az olduğundan dolayı pistonlar daha az stres altında çalışıyor ve daha yüksek dayanım sağlıyorlar.

    Özellikle A16LET ve SIDI motorları kullanan arkadaşlar için hatırlatma yapmak istedim. Atmosferik motorlar için risk çok daha düşük.

  • #2
    İlginç bir teori. Benzinin 91 oktan olduğu bilgisine nereden ulaştınız?


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Verilen lspi olayı sebebi bilgisi kesinlikle doğru. Fakat youtube da izlediğim videolar var, elemanlar oktan ölçen cihazlarla, tanınmış benzin firmalarından aldıkları yakıtın oktan değerini ölçüyor. Gayet de olması gereken değerlerde çıkıyor şeklinde bu videolar.??
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Selamlar , Videolar markaların sponsorluğunda çekilyor olabilir.

        Yorum


        • #5
          Marka göstermeden ve isim vermeden çekilmişti benim izlediklerim. Bilindik bir marka diyordu elemanlar.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Sizin bahsettiğiniz bu olaylar 2000yılların başlarında oldukça yaygındı. Hatta o dönemler gençtim ve caddede çok takılırdık. Nissan 200SX turbo sahibi arkadaşım aracına benzin almadan pompadan koklardı yakıtta solvent vs varmı diye . Tabi o işin esprisi... Oktan artırmak için depoya alkol dökenleri gördüm o dönemlerde. Sonra tabletler çıktıda depoya atmaya başladılar. Günümüzde kırsaldaki noname istasyonlar hariç 95 oktan altı benzin satıldığına inanmıyorum.
            Ama yinede verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
              Sizin bahsettiğiniz bu olaylar 2000yılların başlarında oldukça yaygındı. Hatta o dönemler gençtim ve caddede çok takılırdık. Nissan 200SX turbo sahibi arkadaşım aracına benzin almadan pompadan koklardı yakıtta solvent vs varmı diye . Tabi o işin esprisi... Oktan artırmak için depoya alkol dökenleri gördüm o dönemlerde. Sonra tabletler çıktıda depoya atmaya başladılar. Günümüzde kırsaldaki noname istasyonlar hariç 95 oktan altı benzin satıldığına inanmıyorum.
              Ama yinede verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
              Maalesef 95 diye satılan benzinin çoğu 95 oktan altında. En iyi kanıtı da gurbetçi vatandaşlarımız. Avrupadan araçlarıyla geliyorlar. Araçlar türkiyeden yakıt almaya başlayınca vuruntu yapmaya başlıyor. Hepsi Türkiyeye gelirken yanlarında Oktan arttırıcı katkılar getirip kullanıyorlar.

              Bir sürü piston kıran 1.2 TSI, 1.4 TSI, A16LET, A14NET motor var. Bunlar LSPI yüzünden piston kırıyor maalesef. Bununda 2 ana sebebi var. Düşük oktanlı yakıt ve yanlış yağ kullanımı.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: cihantavuz View Post

                Maalesef 95 diye satılan benzinin çoğu 95 oktan altında. En iyi kanıtı da gurbetçi vatandaşlarımız. Avrupadan araçlarıyla geliyorlar. Araçlar türkiyeden yakıt almaya başlayınca vuruntu yapmaya başlıyor. Hepsi Türkiyeye gelirken yanlarında Oktan arttırıcı katkılar getirip kullanıyorlar.

                Bir sürü piston kıran 1.2 TSI, 1.4 TSI, A16LET, A14NET motor var. Bunlar LSPI yüzünden piston kırıyor maalesef. Bununda 2 ana sebebi var. Düşük oktanlı yakıt ve yanlış yağ kullanımı.
                Sakın yanlış anlamayın amacım sizinle tartışmak değil öncelikle belirteyim...

                Ben hiç bahsettiğiniz ünitelerle gelmiş bir gurbetçi görmedim. Genelde 2 litre ve üstü dizel-benzinli unitelerle geliyorlar.Hatta amaç hava atmak maksatlı olduğundan audi desen S,bmw desen M ,mercedes desen amg oluyor genelde. Ve hatta ben hiç opel ile gelen bir gurbetçide görmedim.

                Örnek vermiş olduğunuz ünitelerin ortak noktası remap stage 1'de bile turbo basıncını birazcık açsan piston kırma reaksiyonu verecek olmalarıdır.

                Bu konudaki hassasiyetinizi görünce kendi adıma ne yapabilirm diye düşündüm. Luqui moly Oktan plus alıp atayım depoya, kendi vpower ultraforce yakıtımı oluşturayım.

                Yorum


                • #9
                  Hollanda dan gelen arkadaşlarım bir çoğu 1.2 tsi 1.0 tsi yada 1.6 Turbolu BMW serileri ile gelmeye başladı . Gösteriş derdinde olmayan adamlar . Neden 2.0 3.0 değilde 1.2 tsi lar dediğimde vergisi ve sigortası yüzünden tercih ediyorum maliyetleri çok yüksek o araçların demişlerdi (emisyon durumuna göre vergilendirme olayı). Ama oktan artırıcı kullanını da görmedim açıkçası . Nihayetinde aynı motorlar bizim ülkemizde de oldukça yaygın . Canını alır gibi sürmediğin sürece , olması gereken yük skalasında kullanıldığı sürece nihayetinde uzun yıllar sorunsuz hizmet eden araçlar .
                  Her gurbetçi aynı durumda da değil haklısınız kimisi kiraladıkları büyük motorlu araçlarla ülkeye geliyor . Sorsak kendinin diyor seneye o araçlar gelmiyor ne hikmetse
                  ayrıca karşı komşumuzun akrabası yıllardır Renault modus le geliyor

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X