İstanbul'dan İzmir'e giderken otobanda arıza ışığı yakip turbo devredışı kaldi.
Yol uzerindeki yetkiliye gittim. Turbo wastgate ayar somunu gevseyip düşmüş. Wastgate ile turbonun baglantisi kesilince dogal olarak turbo devredışı kalmis.
Wastegatein dusen somunu yerine yeni bir somun tutturup yola devam etmemi sagladilar. Ancak wastgate ayari bozuldugu icin turbo basinci dusuk ayarda kaldi. Aracin turbosu dusuk basınç urettiginden arac cok isteksiz şekilde izmire kadar geldim.
Opelin orjinal parca kataloguna erisimim var. Biraz katalogdan arastirma yaptim. Arastirirken ayar somunlarinin hareket etmesini engelleyen bir parcanin bende olmadigini farkettim.
Farkinda olmadan once bu parça düşmüş, bu parca düşünce genleşme ve titresim etkisiyle wastegatei turboya baglayan somun gevşeyip yerinden düşmüş.
Once ayar somunlarinin koruyucusu parçayı temin ettim.
Sonra turbocuya gittim. Turbonun wastegate ayar degerlerini bulduk.
Westgate ayar milinin en altindan itibaren yukari 11 ile 13 diş arasi olması gerekiyor.
Bu değerlerde hem dusuk devirde hem de yuksek devirde en optimim turbo basinc değerlerini yakalayabilirsiniz.
İslem çok basit ama hangi diş değerlerinde oldugunu bilmeniz gerekiyor.
Benzer bir durum yaşayanlar kendileri de yukarida yazdığım diş değerlerini uygulayabilirler.
Yol uzerindeki yetkiliye gittim. Turbo wastgate ayar somunu gevseyip düşmüş. Wastgate ile turbonun baglantisi kesilince dogal olarak turbo devredışı kalmis.
Wastegatein dusen somunu yerine yeni bir somun tutturup yola devam etmemi sagladilar. Ancak wastgate ayari bozuldugu icin turbo basinci dusuk ayarda kaldi. Aracin turbosu dusuk basınç urettiginden arac cok isteksiz şekilde izmire kadar geldim.
Opelin orjinal parca kataloguna erisimim var. Biraz katalogdan arastirma yaptim. Arastirirken ayar somunlarinin hareket etmesini engelleyen bir parcanin bende olmadigini farkettim.
Farkinda olmadan once bu parça düşmüş, bu parca düşünce genleşme ve titresim etkisiyle wastegatei turboya baglayan somun gevşeyip yerinden düşmüş.
Once ayar somunlarinin koruyucusu parçayı temin ettim.
Sonra turbocuya gittim. Turbonun wastegate ayar degerlerini bulduk.
Westgate ayar milinin en altindan itibaren yukari 11 ile 13 diş arasi olması gerekiyor.
Bu değerlerde hem dusuk devirde hem de yuksek devirde en optimim turbo basinc değerlerini yakalayabilirsiniz.
İslem çok basit ama hangi diş değerlerinde oldugunu bilmeniz gerekiyor.
Benzer bir durum yaşayanlar kendileri de yukarida yazdığım diş değerlerini uygulayabilirler.
Yorum