Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 cdti p2598 arıza kodu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 cdti p2598 arıza kodu

    Merhaba arkadaşlar.
    2016 model Insignia opc sport 1.6 cdti aracımı Mart sonunda 170.000 km de aldım. Ekspertizde motor ve yürüyende hiç bir sorun çıkmadı her şey orijinal. Önceki aracım Clio 4 1.2 120 edc idi. Aldığımda çok vaktim olmadığı için üstün körü bir yağ bakımı yaptırdım. Castrol 5w30 kondu. Yağın kalitesi hakkında büyük şüphelerim var fakat o ayrı bir konu.
    aldığımdan bu yana motor arıza ışığı 3-4 kez yandı ve bir süre sonra söndü. Çekişte filan bir problem yaşamadım. Yalnız son zamanlarda çok sık yandı ve hata kodunun p2598 turbo kanat arızası olduğunu öğrendim. Turbo revizyonluydu ve iki gün önce Hüseyin ustaya götürdüğümde de bir sorun görmedi. Yalnız maf sensörü fena tıkanmış ve solenoid valfi bitmiş. Ustam sağ olsun gereksiz masraf çıkarmamak için solenoid valfini değiştirmeden önce sensör temizliğinden sonra yolladı beni fakat otobanda arıza ışığı tekrar yandı ve çekişten düştü. Geri götürdüğümde solenoid valfi de değişti. Ustanın dediğine göre yağ pompasında büyük bir sorun yokmuş zira valfin üzerinde yağ kalıntısı yoktu. Büyük ihtimalle egr temizliği de yapılması gerekiyor.
    bu araçların hassas ve dikkat edilmesi gereken araçlar olduğunu bilerek aldım. Şu an için bir sorun görünmüyor ama yine de diken üstündeyim diyebilirim. Bir dahaki periyodik bakımda kesinlikle Hüseyin ustadayım. 10.000 km yi devirmeden, öncesinde mutlaka bakımı yaptırmam gerektiğini hissediyorum. Benzer sorunları yaşayanlar deneyimlerini paylaşırsa çok sevinirim. Mutlu günler.

  • #2
    Ayrıca şanzıman yağını da değiştirmeyi düşündüm motul atf 6 almıştım fakat usta bu km ye kadar değişip değişmediğinden emin değilsen hiç bulaşma dedi. İlla değiştirelim diyorsan sorumluluğu kendin üstlendiğini bildiren bir yazı yazmamı söyledi. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir?

    Yorum


    • #3
      Hüseyin ustayı tanımamakla birlikte kağıt işi ilginç geldi. İşin yasal kısmına girilecekse hukuk 2 tarafı da korur. Aklınızda soru işareti varsa yetkili servise danışabilirsiniz.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Hüseyin usta İstanbul İkitelli sanayide iyi bilinen bi ustadır. Opel markasında da baya uzman ve güven veren bir isim. Buradaki arkadaşlar sayesinde buldum kendisini ben de. Haklısınız işin hukuki boyutu mutlaka iki tarafı da koruyacaktır. Olumsuz bir durumda ne araç sahibi olarak ben bakım yaptırdım diye suçlu ne de usta işini yaptığı için suçludur. Sorumluluk doğrudan üreticinin üzerinde ve fakat, kaç sene sürer orasını kestirmek güç. Sonuç olarak şu an şanzımandan yana hiç bir sorunum yok çok şükür. Ne vuruntu ne sarsıntı ne de tutarsızlık… umarım böyle devam eder.

        Yorum


        • #5
          Turbo selenoid valfi arızası bu.
          Şanzıman yağını aracınızda D veya R ye alınca herhangi bir sorun yoksa bence gerek yok değiştirtmeyin.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Selamlar , aracınız 170 binde ,nereye kadar şanzıman yağı değiştirmeyeceksiniz ? yüksek kmlere gelince kafanız daha karışacak .Kağıt imzalanması konusunda adam haklı olabilir, şanzımanı yağ değişimi sonrası arıza yaşayıp şikayetçi olan olduysa kendini korumak için yapıyordur. Zaten yağın hemen hemen yarısını değiştirebiliyor , birde 2 tur yapılıyor. Yani 5 lt değiştirip 500 km sonra tekrar 5 lt ile yeniliyorlar. isteyen bir sonraki bakımda da yeniletiyor. İnsignia hassas bi araba değil , her anlamda bir çok motordan sağlam , randımanlı motorlu ve şanzımanıda bir okadar sağlamdır .Geçmiş olsun , kazasız belasız

            Yorum


            • #7
              Teşekkür ederim. Açıkçası biraz korkuttu beni. Eğer değiştirirsek tribünlerde ya da dişlilerde atma olabilir dedi. Dediğiniz şekliyle bir sefer değiştirip 500 km sonra bir daha değiştirme olayından bahsetmedi hiç.

              Yorum


              • #8
                Evet makine kullanıp içindeki yağı çekemiyorsa boşalt-doldur ile (en az) 2 sefer yapılması gerekiyor. Yağın %100 yenilenmesi ikinci yöntem ile pek mümkün değil tabi.


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  Yetkili servisteki usta ile de görüştüm. Sağ olsun bu konuda baya aydınlattı beni. Yağı değiştirdikten sonra ölçümler, testler, kalibrasyon yapıp bir sorun olmadığından emin olarak aracı teslim ettiklerini söyledi. Uygun bir zamanda randevu alıcam. Teşekkürler arkadaş bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X