Merhaba arkadaşlar.
2016 model Insignia opc sport 1.6 cdti aracımı Mart sonunda 170.000 km de aldım. Ekspertizde motor ve yürüyende hiç bir sorun çıkmadı her şey orijinal. Önceki aracım Clio 4 1.2 120 edc idi. Aldığımda çok vaktim olmadığı için üstün körü bir yağ bakımı yaptırdım. Castrol 5w30 kondu. Yağın kalitesi hakkında büyük şüphelerim var fakat o ayrı bir konu.
aldığımdan bu yana motor arıza ışığı 3-4 kez yandı ve bir süre sonra söndü. Çekişte filan bir problem yaşamadım. Yalnız son zamanlarda çok sık yandı ve hata kodunun p2598 turbo kanat arızası olduğunu öğrendim. Turbo revizyonluydu ve iki gün önce Hüseyin ustaya götürdüğümde de bir sorun görmedi. Yalnız maf sensörü fena tıkanmış ve solenoid valfi bitmiş. Ustam sağ olsun gereksiz masraf çıkarmamak için solenoid valfini değiştirmeden önce sensör temizliğinden sonra yolladı beni fakat otobanda arıza ışığı tekrar yandı ve çekişten düştü. Geri götürdüğümde solenoid valfi de değişti. Ustanın dediğine göre yağ pompasında büyük bir sorun yokmuş zira valfin üzerinde yağ kalıntısı yoktu. Büyük ihtimalle egr temizliği de yapılması gerekiyor.
bu araçların hassas ve dikkat edilmesi gereken araçlar olduğunu bilerek aldım. Şu an için bir sorun görünmüyor ama yine de diken üstündeyim diyebilirim. Bir dahaki periyodik bakımda kesinlikle Hüseyin ustadayım. 10.000 km yi devirmeden, öncesinde mutlaka bakımı yaptırmam gerektiğini hissediyorum. Benzer sorunları yaşayanlar deneyimlerini paylaşırsa çok sevinirim. Mutlu günler.
2016 model Insignia opc sport 1.6 cdti aracımı Mart sonunda 170.000 km de aldım. Ekspertizde motor ve yürüyende hiç bir sorun çıkmadı her şey orijinal. Önceki aracım Clio 4 1.2 120 edc idi. Aldığımda çok vaktim olmadığı için üstün körü bir yağ bakımı yaptırdım. Castrol 5w30 kondu. Yağın kalitesi hakkında büyük şüphelerim var fakat o ayrı bir konu.
aldığımdan bu yana motor arıza ışığı 3-4 kez yandı ve bir süre sonra söndü. Çekişte filan bir problem yaşamadım. Yalnız son zamanlarda çok sık yandı ve hata kodunun p2598 turbo kanat arızası olduğunu öğrendim. Turbo revizyonluydu ve iki gün önce Hüseyin ustaya götürdüğümde de bir sorun görmedi. Yalnız maf sensörü fena tıkanmış ve solenoid valfi bitmiş. Ustam sağ olsun gereksiz masraf çıkarmamak için solenoid valfini değiştirmeden önce sensör temizliğinden sonra yolladı beni fakat otobanda arıza ışığı tekrar yandı ve çekişten düştü. Geri götürdüğümde solenoid valfi de değişti. Ustanın dediğine göre yağ pompasında büyük bir sorun yokmuş zira valfin üzerinde yağ kalıntısı yoktu. Büyük ihtimalle egr temizliği de yapılması gerekiyor.
bu araçların hassas ve dikkat edilmesi gereken araçlar olduğunu bilerek aldım. Şu an için bir sorun görünmüyor ama yine de diken üstündeyim diyebilirim. Bir dahaki periyodik bakımda kesinlikle Hüseyin ustadayım. 10.000 km yi devirmeden, öncesinde mutlaka bakımı yaptırmam gerektiğini hissediyorum. Benzer sorunları yaşayanlar deneyimlerini paylaşırsa çok sevinirim. Mutlu günler.
Yorum