Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia ön panjur tamamen kapalı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia ön panjur tamamen kapalı

    Selam arkadaşlar bayadır kafamı kurcalayan bi konu var acaba durum sizde de böyle mi.

    Benim araç 2015 1.4 t insignia. Aracımın biraz hararetli çalıştığını düşünüyorum. Bayadır da şu an panjur kafamı kurcalıyor. Ön panjura baktığımda ızgara aralarının hepsi kapalı. Arkadan sanki bir ek parça ile kapatılmış sökülebilen bi ek parça gibi. Izgara ların sadede birinde yaklaşık 10 cm uzunluğunda bi boşluk var ve hava sadece burdan giriyo geri kalan tüm kısımlar kapalı hava girişi yok. Bu normal mi bu araç zaten yüksek ısıda çalışıyo bide bu hava kanallarının kapalı olması bana çok garip geldi. Bildiğim kadarıyla opel türkiye ye kuzey soğuk ülkelere yolladığı araçlar ile aynı araçları yolluyormuş. Ne kadar doğru bilemicem ama oraya gönderilen araçlar ile bu sağlıklı olabilir aracın motoru çok soğumasın diye ama bizim sıcaklık koşullarına pek uygun gelmedi bana. Hele ki opel gibi sıcak çalışan bir motor için.

    Sizde de ön panjur komple kapalı durumda mı acaba bu normal mi yoksa benim panjur da mı bi gariplik var.

  • #2
    Fotoğraf çekip gönderin. Tam olarak nereyi söylüyorsunuz görmüş oluruz. Tuhaflık varsa da ortaya çıkar hem.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Yarın çekip göndericem

      Yorum


      • #4
        Arkadaşlar ön panjur un fotoğraflarını çekip gönderdim bi bakarsanız sevinirim sizin araçlarda da böylemi yoksa benim panjur damı bi terslik var. Uzun yolda böyle bir panjurdan nasıl hava alabilir ki bu araba uzun yolda 115 dereceyi gördüm 3 gün önce yine 32 33 derece sıcaklıkta ve arabayı zorlamadan 2500 devirde. Su kaçağı yok termostat ta sorum yok fan çalışıyo hiçbir sıkımtı yok ama bu panjur un bu kadar kapalı olması bana çok garip geliyor. Siz ne diyorsunuz bu duruma sizde de durum böyle mi
        Ekli Dosyalar

        Yorum


        • #5
          Hadi millet bi yorum yapın sizde panjur nasıl bende ona göre şu ızgarayı kapatan zımbırtıyı sökim eğer sizde yoksa öyle bişey uzun yola çıkıcam birkaç gün sonra

          Yorum


          • #6
            Hala yardım bekliyorum millet

            Yorum


            • #7
              Ben bu parçayı sökmüştüm ve garajımda durur halen. Lakin sizin 1,4T kullanıcılarınıngenel sorunu bu hadise. Aracınızda eski tip civalı bir termostat kullanılmıyor bildiğim kadarıyla. Elektrik kontrollü diye biliyorum. Birde fan devreye giriş kademeleri kuzey ülkelerine göre normlanmış olmalı. Sizin sorun çok kolay hellediliyor yazılımdan.İsim vermek doğru mu bilmiyorum ama pecochip diye bir firma bu sorunları kökten çözdüğünü iddia ediyor.Bir danışın.

              Yorum


              • #8
                Peki sizce bu parçayı sökmekte yardımcı olur mu sorunu çözmeye. Birkaç yerle konuştum tamamen bazı araçlarda otomatik ısıya göre açılıp kapanan panjur sistemi var diyor ama benim araçtaki bu şekildemidir acaba 2015 1.4 benzinli edition elegance paket otomatik olabilir mi panjur sizce

                Yorum


                • #9
                  Benim açık durumda , yüzlerce sinekl yapışmış radyatörün içine.. Üstten bakınca bir mekanizma felan varmı açma kapamalı belki elle yapılıyordur , böyle tamamen kapalı olması saçma . oradan hava almalı yani .

                  Yorum


                  • #10
                    Valla şimdi gittim motoru 90 dereceye çıkardım belki otomatik açar diye otomatik açmıyor. Başka bi yerden de açılması mümkün değil gibi tek çare sökmek gibi görünüyor

                    Yorum


                    • #11
                      Ön tamponu açtım ve panjurun arkasından şu parçayı çıkarttım. Bunu çıkarınca ızgaralar açıldı. Bakalım bir farklılık olacakmı
                      Ekli Dosyalar

                      Yorum


                      • #12
                        Olmayacak muhtemelen. 1.6t170 lik var bende bende de kapalı o ızgara. Ama 98 de fan açıyor. 1. kademe, 102-105 derecelerde 2. kademe yani tam hızda çalışıyor. genel sabit hızda seyrederken 89 90 larda oluyor sıcaklık. 1.4t lerde termostadı düşük sıcaklıklı takıyorlar birde yazılımla derece düşürüyorlar.Dediğiniz durumdan o şekilde kurtulunabiliyor.

                        Yorum


                        • #13
                          Tekrardan merhaba. Sonucu bildireyim.

                          O parça takılı iken İstanbulda çanakkale ye gittim. Yol boyunca istisnasız her rampa da hararet ibresi 100 105 dereceleri gördü. Ve bu hararet derecesini her rampa da klima kapatarak ve 2000 2500 devir arasında 90 km hızla çıkarken gördüm.

                          Ve zar zor gözüm sürekli hararet ibresinde en az 20 kere 100 dereceyi görerek çanakkale ye geldim.

                          Sonra işte tamponu söktüm ve o lanet parçayı çıkardım. Izgaralar komple açıldı. Dönüş yolunda aynı rampaları çıkarken araba resmen uçtu. Gelirken 2200 devir 90 km hızla çıkarken 100 105 dereceleri gördüğüm rampalarda bu sefer 3500 devir 150 ile çıktım arabanın harareti Bana mısın demedi 92 derecede çakıldı kaldı. 400 km yol boyunca sadece 1 kere 100 dereceyi gördü o da 6 7 km aralıksız rampa çıkılan yolda. O da gayet normaldir diye düşünüyorum. Araba resmen yağ gibi kaydı dönüş yolunda fan bile açmadı.

                          Daha da önemlisi motor aşırı ısınmadığı için arabanın performansı ivmelenmesi kalkışı acayip derecede arttı. Bugğn şehir içinde kullandım parçayı çıkarmadan önce 2.viteste zor çıktığım dik rampayı 3.viteste zorlanmadan çıktı. İnanılmaz bir farklılık oldu arabada resmen arabanın ızgarasını arkasında bir katil yaşıyormuş ben farketmemişim. Arabayı aldığımdan beri böyle bir performans görmemiştim. Şehir içinde her zaman kullandığım dik rampalı yollarda 3 4 kere fana açarken şimdi 1 kere bile fan açmadığı gibi hararet 90 ı geçmedi. Araba resmen yeniden doğru. Ne oldupu belli olmayan bir parça yüzünden yıllardır arabada bende çile çekiyomuşuz.

                          Şiddetle tavsiyedir araçlarınızı bir an evvel kontrol edin panjuru kapatan bir kapak varsa derhal çıkarın. Farka inanamayacaksınız kesinlikle ben bu kadar fark olacağını kesinlikle beklemiyordum



                          Yorum


                          • #14
                            Bayramda dediğiniz güzergahtan bende Çanakkale ye gidip geldim . Gidiş gece dönüş gündüz şeklinde.dönüş yolunda bir kez 105 e yaklaştığını gördüm, Bursa’da kaza vardı uzunca bit süre adım adım gittik o zaman artmıştı ,benzine geçtim subaplar bari soğusun dedim .hava aşırı sıcaktı dönüşte .hız olarak genellikle 150 civarında klima otomatik modunda 21 dereceye ayarlı şekilde geldim . Bir daha öyle bir hararet artışı gözlemedim. Bu konuyu okuyunca bende baktım geçenlerde dediğiniz gibi minnacık bir alan var lakin , plakalının altında bulunan kanallarda mı kapalı ona bakamadım . Radyatör sinek böcek vs den zarar görmesin diye alttan mı havalanıyor acaba düşündüm .

                            Yorum


                            • #15
                              Dostum ben çanakkale ye öğlen sıcağında gittim abartmıyorum en az 20 kere 100 dereceyi gördüm. Dönerken parçayı çıkardım 1 kere 100 ü gördüm o da 5 6 km lik kesintisiz rampa çıkarken. O da çok çok normal zaten. Plakanın altındaki boşluktan girecek hava radyatörü soğutamaz tek bir ızgaradan ne kadar hava vuracakki 100 küsür derecedeki suyu soğutabilsin. Radyatör tam ızgara nın arkasında direk karşıdan ızgaradan vurması lazım ki soğusun. Yoksa imkanı yok soğumuyo. Acaba bende mi var bir yanlış diye o parçayı çıkarmadan önce en az 100 farklı model arabanın ön panjuruna baktım birinde bile panjur kapalı değildi. Önden bakınca kabak gibi radyatörü gördüm hepsinde. Benimkine bakınca radyatörün r si görünmüyordu Radyatörü sinekten böcekten korusun diye tamamen kapalı bir parça takılırmı hocam sinekten korunucaz derken motor conta yakar ki ben yakma sınırına geldim yani bu lanet parça yüzünden

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X