Arkadaşlar yaşadığım tecrübeyi aktarmak istedim.
Tecrübemi aktaracağım araç 2011 model 2.0 CDTI, otomatik vites (AISIN şanzıman). 5-6 sene kadar önce vuruntular sonrasında şanzıman yağını değiştirerek vuruntu sorununı çözmüş, sonrasında bir kaç kez daha yağ değişimi yaptırmıştım ancak pandemi nedeniyle 3 yıldır değişim yaptıramamıştım ve araçta vuruntu olmasa da vites geçişlerinde özellikle de vites düşürmelerde sarsıntılı bir sürüş vardı. Ayrıca 1. vitesten 2. vitese geçişte, şanzıman tam kilitleme yapıncaya kadar araç ilerlemekte zorlanıyordu.
Şanzıman yağ değişimi için bu kez Liqui Moly ATF VI tercih ettim, sonrasında bir kaç "şanzımancı" ile görüştüm ve hepsi de alttan dolum yapacaklarını söylediler. Ben de bunun üzerine sürekli gittiğim Başarı Opel'e gittim, şanzıman yağını üstten koyarak değiştirdik. Değişim öncesinde seviye ölçüm vidası açıldı ve buradan ciddi bir yağ çıkışı olmuş; yani şanzıman yağı olması gerekenden fazlaymış. Yağ değişiminden sonra araç rölentide çalıştırıldı ve videodaki gibi vites değişimleri yapıldı : https://www.youtube.com/watch?v=ipdc...ature=youtu.be
Gelelim sonuca; yağ değişimi sonrası aracın şanzımanı mükemmel durumda diyebilirim, üstelik henüz 1 kez değişim yapıldı, 1 hafta - 10 gün içerisinde 2. değişim yapılacak. Vites geçişleri ilk kez bu kadar pürüzsüz (smooth) ve aracın çekişinde de hissedilir bir artış var. Özellikle 1. vitesten 2. vitese geçişteki kavrama süresi çok kısaldı. Yağ değişimi yaptıracağınız zaman mutlaka seviye ölçümü yaptırın, forumda Adana'dan bir servis sahibi arkadaşımız da bu konuda uyarmıştı, seviye fazla ya da eksikse şanzımanın performansı çok etkileniyormuş; ben bunu yaşayarak gördüm. (kulakları çınlasın) Şanzımancıların çoğu seviye ölçüm işini bilmiyor ve uygulamıyor, göz kararı yağı koyup gönderiyor. Sonuç olarak yağ seviyesi nedeniyle şanzıman performansı etkilenebiliyor. Bu konuda dikkatli olmanızı tavsiye ederim.
Tecrübemi aktaracağım araç 2011 model 2.0 CDTI, otomatik vites (AISIN şanzıman). 5-6 sene kadar önce vuruntular sonrasında şanzıman yağını değiştirerek vuruntu sorununı çözmüş, sonrasında bir kaç kez daha yağ değişimi yaptırmıştım ancak pandemi nedeniyle 3 yıldır değişim yaptıramamıştım ve araçta vuruntu olmasa da vites geçişlerinde özellikle de vites düşürmelerde sarsıntılı bir sürüş vardı. Ayrıca 1. vitesten 2. vitese geçişte, şanzıman tam kilitleme yapıncaya kadar araç ilerlemekte zorlanıyordu.
Şanzıman yağ değişimi için bu kez Liqui Moly ATF VI tercih ettim, sonrasında bir kaç "şanzımancı" ile görüştüm ve hepsi de alttan dolum yapacaklarını söylediler. Ben de bunun üzerine sürekli gittiğim Başarı Opel'e gittim, şanzıman yağını üstten koyarak değiştirdik. Değişim öncesinde seviye ölçüm vidası açıldı ve buradan ciddi bir yağ çıkışı olmuş; yani şanzıman yağı olması gerekenden fazlaymış. Yağ değişiminden sonra araç rölentide çalıştırıldı ve videodaki gibi vites değişimleri yapıldı : https://www.youtube.com/watch?v=ipdc...ature=youtu.be
Gelelim sonuca; yağ değişimi sonrası aracın şanzımanı mükemmel durumda diyebilirim, üstelik henüz 1 kez değişim yapıldı, 1 hafta - 10 gün içerisinde 2. değişim yapılacak. Vites geçişleri ilk kez bu kadar pürüzsüz (smooth) ve aracın çekişinde de hissedilir bir artış var. Özellikle 1. vitesten 2. vitese geçişteki kavrama süresi çok kısaldı. Yağ değişimi yaptıracağınız zaman mutlaka seviye ölçümü yaptırın, forumda Adana'dan bir servis sahibi arkadaşımız da bu konuda uyarmıştı, seviye fazla ya da eksikse şanzımanın performansı çok etkileniyormuş; ben bunu yaşayarak gördüm. (kulakları çınlasın) Şanzımancıların çoğu seviye ölçüm işini bilmiyor ve uygulamıyor, göz kararı yağı koyup gönderiyor. Sonuç olarak yağ seviyesi nedeniyle şanzıman performansı etkilenebiliyor. Bu konuda dikkatli olmanızı tavsiye ederim.
Yorum