Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Fren Pedalı Sertliğinden Kurtulmak

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Fren Pedalı Sertliğinden Kurtulmak

    Merhabalar,

    Daha önce de çeşitli konularda dile getirdiğim üzere 2013 model Cosmo ve 2011 model Edition Elegance kullanıcısıyım. Araçları eşimle dönüşümlü kullanıyoruz.

    2013 model, 18" jantlı, makyajlı kasa ve büyük diskli (önler 327 mm) aracımda fren pedalı pamuk gibi, parmak uçlarımla yeterli fren kuvvetini uygulayabiliyorum.

    2011 model, 17" jantlıi makyajsız kasa, küçük disk (önler 296 mm) Edition Elegance aracımda ise fren pedalı özellikle dik yokuşlarda ve durmaya yakın süratlerde oldukça sert oluyor ve değil parmak ucuyla basmak, neredeyse ayak kuvveti bile yetmiyor, bacak kuvveti ile basmak gerekiyor. Her ne kadar abartı derecede sert olmasa da makyajlı aracıma göre fark çok büyük.

    Belki takip edenler olmuştur, bu aracımda disk eğme sorunu vardı; porya değişimi ve beraberinde disk+balata yenileme ile birlikte bu sorun çözüldü. Şimdi fren pedalındaki bu sertliği gidermek istiyorum, fren merkezi yenileme ya da başka bir yenileme işlemi ile bu durumu çözebilir miyim? (Fren hidroliklerim yaz aylarında değiştirildi) Var mıdır bir çözümü?

    Teşekkürler.

  • #2
    Fren merkezini ve hat borularını sistemde hidrolik gezen alanları kontrol ettirin mutlaka. Yeterli derecede sistemde vakum yoksa pedal sertleşir. Hidrolik seviyeniz hortumlar bağlantı noktaları ve fren merkezi sırasıyla giderseniz ucuzdan pahalıya doğru sorunu araştırabilrisiniz

    Yorum


    • #3
      Hidrolik seviyesinde sorun yok, dediğim gibi yağ da yeni. Bu seçenek elendi. Hortumlarda kaçak vs olsaydı fren hidroliğinde fark edilirdi diye düşünüyorum, haksız mıyım? Fren basıncı aslında düşük değil, frene yüklendiğimde son derece iyi fren performansı alıyorum ama bunun için frene uygulamam gereken güç bence olması gerekenden çok daha fazla. Fren merkezini nasıl kontrol ettirmek lazım? (Ustalar genelde bu tür şikayetlerde "ağbii normal bu" deyip geçiştiriyorlar, dolayısıyla biraz yönlendirmek gerekiyor.)

      Yorum


      • #4
        Aklıma geldi acaba yeni hidrolik ile eskisi aynı özellikte mi değil? Fren merkezi arızalı ise pedal takılı kalır sistemdeki basıncı efektif olarak baltaya iletmez. Fren merkezi basıncı düzenleyen parça ne kadar sağlıklı çalışıyorsa fren pedalı olması gerektiği sertlikte oluyor. Ustaya bi sorun bence

        Yorum


        • #5
          Hidrolik değişiminden önce de daha iyi değildi hocam, hidrolik olarak kaliteli DOT5 kullanıldı. Fren sisteminde bir arıza olduğunu sanmıyorum, dediğim gibi frenler sağlıklı çalışıyor. Yazdıklarımdan çok abartılı bir kuvvet uyguladığım anlaşılmış olabilir ama sadece çok dik inişlerde biraz abartılı kuvvet gerekiyor, onun dışında çok da fazla kuvvet uygulamıyorum. Daha çok eski araçların frenleri (çok da eski değil, 2000'li yıllar) gibi düşünebilirsiniz. Ustalara sorduğumda genelde cevapları "normal" oluyor, o yüzden forumdan bir çözüm arıyorum. Fren merkezinin ürettiği basıncı ölçebilirler mi? Fren merkezi eskidikçe basınç düşer mi? (Araç 165.000km'de, hayatımda ilk kez bu kadar yüksek km'de aracım oluyor)

          Yorum


          • #6
            Tekrar okudum da sanki küçük diskler size yetmiyor gibi yorumladım aslında.

            Yorum


            • #7
              Bilemiyorum hocam, hani çok performanslı falan kullanmam, güvenli ve tedbirli kullanırım, daha çok konfor freni yaparım. Diğer aracım olmasa belki bu aracımdaki fren performansı beni tatmin edecek ama 2 pedal arasında bu kadar fark olması benim pek aklıma yatmıyor. Maalesef bizim sanayi ustalarımızın tek bildiği bozuk olan parçayı tamir etmek, fren pedalındaki kuvveti azaltmak gibi bir işe hiçbirisi yanaşmıyor, fren tutuyorsa "normal" deyip geçiyorlar. Farkı yazarak anlatmak güç ama bir aracımı parmak uçlarımla durdurabilirken, diğerinde pedala kayda değer bir kuvvet uygulamak gerekiyor ki bu da bana bir sorun/eskime olduğunu düşündürüyor. Disk çapındaki fark bu kadar fark yaratır mı bilmiyorum ama pek sanmıyorum... Tabii Opel makyajlı kasada bambaşka bir fren merkezi vs kullanmış da olabilir.

              Yorum


              • #8
                Sadece tek değil sonuçta dört disk ve fren balatarı daha büyük, ben açıkcası farkın net bir şekilde hissedileceğini düşünüyorum.

                Yorum


                • #9
                  Fren performansı illa ki fark edecektir, zaten benim kişisel görüşüm bu disk çapı bu araç için yetersiz.Ancak pedaldaki sertlik bence farklı bir sebepten kaynaklanıyor. Dediğiniz gibi fren merkezi kaynaklı olma ihtimali bana daha olası geliyor.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X