Merhaba,
Geçen hafta tatil için Antalya'daydık, 2011 model 2.0 CDTI araçla gittik. 2 günlüğüne kayınvalidemin memleketi Anamur'a geçtik, dönüşte Gazipaşa yakınlarında mola vermek için durmuştuk ki, tam aracı stop edecekken araç garip sesler çıkararak kendiliğinden stop etti ve bir daha çalışmadı. Kaputu açıp baktığımda, önce motorun üstündeki "kurum" dikkatimi çekti; sonra kayışları kontrol ederken V kayışının sadece 1 cm kalınlığında kaldığını gördüm, kayış paramparça olmuştu. Aracı çekici ile Gazipaşa'ya indirdik, kayış değişir, yola devam ederiz diye planlamıştık. Kayış ve berbaerinde dağılan 1-2 bilya değişti ancak araç çalışmadı, "araç sibop eğmiş, motor inecek" dendi. Tekrar çekici ile aracı Antalya'da "Tamirhane" adlı bir özel servise götürdük, burada triger kayışı, devirdaim pompası ve bir kaç civata değişti, motor inmeden kurtarıldı.
Aracı alıp ertesi gün Ankara'ya döndük; dönüşte dikkatimi çeken araç çok daha sessiz hale gelmişti ve çekişinde de hissedilir bir artış vardı. Demek ki motor bir süredir bir sebeple zorlanıyormuş.
Çoluk çocuk yolda kalmaktan hep korkardım, sonunda bizim de başımıza geldi. Neyse ki olay yazın oldu ve 2 araç olduğumuz için eşim ve çocuklar diğer araçla Antalya'ya döndüler.
Özetle, yaşadığım bu sıkıntılı olaydan sonra 2.0 CDTI araç sahibi arkadaşlara özellikle V kayışlarını ve bilyalarını kontrol ettirmelerini, gerekirse hemen değiştirmelerini öneririm. Sadece araçtaki sessizleşme ve çekiş artışı için bile bu işlem yapılır.
Herkese kazasız, arızasız sürüşler dilerim.
Geçen hafta tatil için Antalya'daydık, 2011 model 2.0 CDTI araçla gittik. 2 günlüğüne kayınvalidemin memleketi Anamur'a geçtik, dönüşte Gazipaşa yakınlarında mola vermek için durmuştuk ki, tam aracı stop edecekken araç garip sesler çıkararak kendiliğinden stop etti ve bir daha çalışmadı. Kaputu açıp baktığımda, önce motorun üstündeki "kurum" dikkatimi çekti; sonra kayışları kontrol ederken V kayışının sadece 1 cm kalınlığında kaldığını gördüm, kayış paramparça olmuştu. Aracı çekici ile Gazipaşa'ya indirdik, kayış değişir, yola devam ederiz diye planlamıştık. Kayış ve berbaerinde dağılan 1-2 bilya değişti ancak araç çalışmadı, "araç sibop eğmiş, motor inecek" dendi. Tekrar çekici ile aracı Antalya'da "Tamirhane" adlı bir özel servise götürdük, burada triger kayışı, devirdaim pompası ve bir kaç civata değişti, motor inmeden kurtarıldı.
Aracı alıp ertesi gün Ankara'ya döndük; dönüşte dikkatimi çeken araç çok daha sessiz hale gelmişti ve çekişinde de hissedilir bir artış vardı. Demek ki motor bir süredir bir sebeple zorlanıyormuş.
Çoluk çocuk yolda kalmaktan hep korkardım, sonunda bizim de başımıza geldi. Neyse ki olay yazın oldu ve 2 araç olduğumuz için eşim ve çocuklar diğer araçla Antalya'ya döndüler.
Özetle, yaşadığım bu sıkıntılı olaydan sonra 2.0 CDTI araç sahibi arkadaşlara özellikle V kayışlarını ve bilyalarını kontrol ettirmelerini, gerekirse hemen değiştirmelerini öneririm. Sadece araçtaki sessizleşme ve çekiş artışı için bile bu işlem yapılır.
Herkese kazasız, arızasız sürüşler dilerim.
Yorum