Duyuru

Collapse
No announcement yet.

V Kayışı Kopması - Yolda Kaldık

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • V Kayışı Kopması - Yolda Kaldık

    Merhaba,

    Geçen hafta tatil için Antalya'daydık, 2011 model 2.0 CDTI araçla gittik. 2 günlüğüne kayınvalidemin memleketi Anamur'a geçtik, dönüşte Gazipaşa yakınlarında mola vermek için durmuştuk ki, tam aracı stop edecekken araç garip sesler çıkararak kendiliğinden stop etti ve bir daha çalışmadı. Kaputu açıp baktığımda, önce motorun üstündeki "kurum" dikkatimi çekti; sonra kayışları kontrol ederken V kayışının sadece 1 cm kalınlığında kaldığını gördüm, kayış paramparça olmuştu. Aracı çekici ile Gazipaşa'ya indirdik, kayış değişir, yola devam ederiz diye planlamıştık. Kayış ve berbaerinde dağılan 1-2 bilya değişti ancak araç çalışmadı, "araç sibop eğmiş, motor inecek" dendi. Tekrar çekici ile aracı Antalya'da "Tamirhane" adlı bir özel servise götürdük, burada triger kayışı, devirdaim pompası ve bir kaç civata değişti, motor inmeden kurtarıldı.

    Aracı alıp ertesi gün Ankara'ya döndük; dönüşte dikkatimi çeken araç çok daha sessiz hale gelmişti ve çekişinde de hissedilir bir artış vardı. Demek ki motor bir süredir bir sebeple zorlanıyormuş.

    Çoluk çocuk yolda kalmaktan hep korkardım, sonunda bizim de başımıza geldi. Neyse ki olay yazın oldu ve 2 araç olduğumuz için eşim ve çocuklar diğer araçla Antalya'ya döndüler.

    Özetle, yaşadığım bu sıkıntılı olaydan sonra 2.0 CDTI araç sahibi arkadaşlara özellikle V kayışlarını ve bilyalarını kontrol ettirmelerini, gerekirse hemen değiştirmelerini öneririm. Sadece araçtaki sessizleşme ve çekiş artışı için bile bu işlem yapılır.

    Herkese kazasız, arızasız sürüşler dilerim.

  • #2
    Çok geçmiş olsun. Allah beterinden korumuş sizi. Ne kadara maloldu bu işlemler? Serviste yapmaları ne kadar zaman aldı?
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Geçmiş olsun. Kayış tamamen kopmadan yakalamanız şansınız olmuş. Belki de motor mekanik anlamda kendini korumaya aldı. Bilgilendirme için teşekkürler


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
        Çok geçmiş olsun. Allah beterinden korumuş sizi. Ne kadara maloldu bu işlemler? Serviste yapmaları ne kadar zaman aldı?
        Teşekkürler, gerçekten ucuz atlattık.

        Gazipaşa'da kayış + bilyalar + işçilik için 500 lira ödedim. Antalya'da ise triger + devirdaim + antifriz + civata + işçilik için toplam 3250 lira ödedim.

        Maalesef benzin/mazot fiyatları son 1 yılda 3-4 kat arttığı için sigorta firmasının çekici desteği limiti 1750 lira olduğundan, 2360 lira da fazladan çekiciye ödedim.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
          Geçmiş olsun. Kayış tamamen kopmadan yakalamanız şansınız olmuş. Belki de motor mekanik anlamda kendini korumaya aldı. Bilgilendirme için teşekkürler
          Teşekkürler, dediğiniz gibi olabilir. Tam durduğumuz anda aracın stop etmesi de şanslı bir durum oldu sanırım.

          Yorum


          • #6
            Arkadaşlar araçla bayram tatilinde de ciddi yol yaptım ve inanılmaz bir sessizlik, ciddi bir güç artışı var. Demek ki araçta uzun zamandır bir zorlanma varmış. Sanki aracın motoru önceden dizeldi de şimdi benzinli motor takılmış gibi sessiz; 5. vitese düştüğü yokuşları 6. viteste çıkıyor. (Peki sen araçtaki yüksek sesi ve çekiş kaybını fark etmedin mi diye sorabilirsiniz; bu durum muhtemelen uzun bir süreçte oluşuyor ve aracı sürekli kullandığınız için sesteki artışı ve güçteki kaybı farkedemiyorsunuz.)

            Bu zorlanmaya sebep olan parça nedir sizce? Motor neden daha homurtulu çalışıyordu ve çekiş neden düşüktü?

            Motor bilgisi ileri düzeyde olan arkadaşlar yorumlayabilirse, benzer km'lerdeki pek çok kişinin değerlendirmesi için faydalı olacaktır.

            Yorum


            • #7
              Tamiri yapan servis dahil kimseden sağlıklı bilgi alamadım. Bu motoru zorlayan neydi; neden daha homurtulu çalışıyordu ve daha güçsüzdü? Devirdaim buna sebep olmuş olabilir mi?

              Artık aracı her kullandığımda keyif alıyorum, sanki motor yenilenmiş gibi ciddi bir fark var. Yok mudur bir açıklaması?

              Yorum


              • #8
                Konuya tekrar bakınca aklıma eski araçlarımdan biri olan Megane 2 geldi. İlk triger kayışı değişimini yetkili serviste, ikincisini dışarıda yaptırmıştım. İkincisini değiştirirken farkettik ki ilki takılırken sente kaydırmışlar. İkincisinden sonra çekiş artmış yakıt düşmüştü


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  Benim de V kayışı koparken trigger kayışına sente atlatmış hocam, sanırım sebep o.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                    Benim de V kayışı koparken trigger kayışına sente atlatmış hocam, sanırım sebep o.
                    Düzeltme, koparken değil de muhtemelen öncesinde atlattı, bir süre öyle gezdim. Koparken sente atlatmış olsa çekiş öncesinde düşmezdi.

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X