Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sık Sık Fan Açması ve 0599 arıza kodu?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Sık Sık Fan Açması ve 0599 arıza kodu?

    Merhaba.
    2014 Model 1.4 Turbo
    Candan Mühendislik'te Lovato OBD uygulanmıştı. 45.000 km kadar oldu.

    Su eksilmesini tespit edince bir süre takip ettim. LPG ile alakalı olabilir mi diye ikamet ettiğim ildeki bir LPG'ciye götürdüm. Su bağlantı kanallarından kaçırdığını söyledi. elinde malzeme olmadığını ama ben alırsam değiştirebileceğini söyledi. Daha sonra yakın bir ildeki Lovato servisine gittim. kontrol etti sadece bağlantıdaki 2 vidadan birinin gevşediğini tespit etti ve vidayı sıkarak sorunu çözdü. hatta para dahi istemedi.

    bir başka başlıkta belirttiğim gibi turbo ile ilgili yaşadığım sıkıntıyı tespit edebilmek için cihaza bağladığımızda turbo ile ilgili p0299 arıza kodunun yanında bir de 0599 arıza kodu çıkmıştı. turboyu daha büyük bir problem kaynağı olarak gördüğüm için bu kodu umursamamıştım. ama hep aynı güzergâhı kullanıyor olmama rağmen önceye nazaran şimdi sık sık fan açmaya başlayınca acaba bu arıza kodu ile bir alakası olabilir mi diye düşünmeye başladım. hatta daha da ilerisi turbo ile de bir alakası olabilir mi diye düşünmedim de değil.

    bu su eksiltmesini yaşadığım vakitler toplamda neredeyse 1.5 litreden fazla market suyu ilave ettim. neticede içerideki antifiriz-su karışımı sızarak dışarı çıkmış ben de yerine saf su ilave etmiş oldum. sık sık fan açıyor olması motordaki antifiriz oranının azalmış su oranının ise artmış olmasından kaynaklanabilir mi? hararet göstergesinde hiç bir değişiklik yaşamıyorum.

    araştırdığımda;
    0599 arıza kodunun tanımı: Termostat Isıtıcı Kontrol Devresi Yüksek
    bu arıza kodunun sebeplerinin arasında ''Kaçak nedeniyle düşük seviyede soğutma sıvısı'' ifadesi var
    belirtilerinin arasında 'Sürekli çalışan soğutma fanları' ifadesi var
    çözümlerinin arasında da 'Soğutma sıvısı kaçaklarının onarılması ve eksik soğutma sıvısının tamamlanması' ifadesi var.


  • #2
    1.4 t lpg li insigna sahibiyim. Yakalaşık 38 bin km yaptım. Evet araç sık sık fan açıyor özellikle şehir içinde onun bende farkındayım. Su sızdırma konusuna gelince antifrizin kaynama noktası yüksek olduğundan ve su deposuna yüksek miktarda antifriz konulduğunda sızdırma konusu ve yazın plastik parçaların aşırı ısınmasına neden oluyor. Antifriz miktarınızın fazla olması yaz günlerinde fan almanıza delalettir aslında. Dediğiniz gibi lpg regülatörün giriş hortumların bağlantı yeri brc de ve sanırım lovatoda plastik. Bizim motorlar hem titreşimli hem sıcak çalışınca regülatörün bağlantı noktasında su kaçağı oluyor.
    P0299 turbo manifold çatlağından kaynaklı olabilir lakin kontrol etmeden bu kanıya varmak doğru değil. Turbo hortumlarınında gözden geçirilmesi gerekiyor.
    P599 a gelirsek termostat arızası denilir fakat termostatı sökmeden termostatın girişindeki soketi kontrol ettirmek gerekiyor. Hatta o soketi bi elektirikçiye kontrol ettirmenizi öneririm.
    Yine belirtiyorum
    Bizim motorlar sıcak ve titreşimi yüksek çalıştığından genel olarak basit gevşeme yada yerinden oynayan soketi kontrol ederek işleme başlamak en güzeli. Aklıma gelenler bunlar umarım yardımcı olabiliriz

    Yorum


    • #3
      Konuyu nihayete erdirmiş olayım... termostat arızasında karar kılmıştım ama yazın memlekette daha evvelden zaman zaman gittiğim özel servise gittim. o da kontrol etti, cihaza bağladı, motor sıcaklığını, motor suyu sıcaklığını ölçtü ve nihayetinde termostat arızası ve değişmesi gerekir dedi. venet isminde bir marka söyledi 1000 TL, GM olursa ne kadar diye sordum 1250 TL dedi. muhakkak bir de işçiliği olacaktı... ben internetten getireyim orjinal GM'yi sadece siz takın teklifimi dışarıdan getirilen ürün arızalı çıkıyor biz sorumluluk kabul etmiyoruz gerekçesi ile reddetti. ben de başka bir özel servis bularak internetten orjinal GM termostatı 765 TL'ye (banka puanı kazanımları ile 605 TL'ye) satın alıp 100 TL de işçilik parası vererek süreci bitirmiş oldum. venet dediği marka ürünü de internette 490 TL'ye bulmuştum. velhasıl yayla, köy, deniz, dağ derken bir gözüm hararet göstergesinde bir müddet gezip daha sonra uygun olduğunu düşündüğüm bir meblağ ile şu an değiştirdiğimizden bu yana yaklaşık 900 km'dir sorunsuz bir şekilde de devam ediyorum.

      Yorum


      • #4
        Geçmiş olsun. Paylaşım için teşekkürler.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          tekrar merhaba. konunun devamı olup olmadığından emin değilim ama kademe kademe paylaşayım.

          kasım ayında şehirler arası seyahatte düz yolda normal hızda hararet göstergesinin 2 kez 1-2 çizgi yukarı çıkması üzerine motor kaputunu açtığımda sol alt tarafta yağ su benzeri bir sıvı her tarafı mahvetmişti. kalan yolu 70-80 km ile zorlamadan tamamladım. ertesi gün usta kontrol etti ve devirdaim'in bozulduğunu söyleyince devirdaim değiştirildi. antifiriz güncellendi.

          daha sonra zaman zaman şehir içinde normal günlük gidiş gelişten sonra eve dönerken 900 metrelik eds'nin olduğu hafif bir rampada 70 km sabit hız 4. vites ve 2000 devir ile tırmanırken evin önündeki trafik lambalarına doğru gelirken hararet yine 1-2 çizgi artıyor fan sert bir şekilde çalışıyor. veya trafik lambalarında durunca yine aynı durumla karşılaşıyorum. birkaç kez bakalım ne olacak diye eds biter bitmez arabayı aynı viteste zorlayarak rampayı tamamlayıp bir sonraki kavşaktan dönüyorum fakat hararet daha fazla artmıyor ve 10 saniye sonra her şey normale dönüyor.

          30-40 km'lik şehirlerarası yolda iken petrol istasyonunda durup yakıt alıp arabayı çalıştırınca yine hararet yükseliyor fan çılgınlar gibi çalışıyor. maksimum 10 saniye sonra normale dönüyor.

          sömestr tatilinde memlekete giderken özellikle rampalarda zorladım, düşük vites dip gaz yaptım bir şey olmadı ama tatilin 4. - 5. günü düz diyebileceğim bir yolda 70-80 km hızla giderken bir anda hararet 1-2 çizgi yine arttı. ve normale döndü. toplam gidip geldiğim 1000 km'den fazla yolda bundan başka hiçbir problem yaşamadım.

          fakat dönünce şehir içinde yine benzer sorunları yaşamaya başladım. gözüm hep hararet göstergesinde olmaya başladı.

          forumdaki benzeri başlıkları okudum. konu ile alakalı olabileceğini düşündüğüm birkaç şeyi daha ekleyeyim. ısıtmayı açınca içeriye yanık yağ kokusu geliyordu. motor yağ kapağından sızdığını görünce değiştirdim. sızma durdu gibi görünüyor. ama arabayı çalıştırdıktan sonraki ilk 5-10 dakika içerisinde yine yağ kokusunu her zaman değil ama ara ara alıyorum. yağ soğutucusu arızası gibi sanki çünkü önce motor yağ kapağından sızan yağ zannetmiştim ama alt taraflarda hâlâ yağ izleri var gibi. Yüksek ihtimalle yağın egzoz manifolduna düşmesi sonucunda geliyor gibi bu koku sanki. Büyük işler açabilecek şekilde klasik yağ-su karışımı durumunu da gözlemlemedim.


          Diğer taraftan bununla alakalı mıdır emin değilim ama aracı durdurduktan sonra motorun soğuması şeklinde çıt çıt çıt sesi geliyor. Daha evvel de geliyor muydu hatırlamıyorum ama dikkatimi çekmeye başladı.

          Velhasıl bu yaşadığım hararet ve fan durumlarının tüm sorumlusu tek başına yağ soğutucusu olabilir mi yoksa başka şeylere de dikkat etmem gerekir mi?

          Yorum


          • #6
            Geçmiş olsun , aracınız kaç km de ? Yağ soğutucusu buna sebep olmaz , genelde contası bozulduğunda yağ su bir birine karışır ve genleşme kabı yağ basacağından hararet göstergesi yükselir. Değiştirdiğiniz termostatın markası neydi ?yansanayi problemli bi marka olabilir.. Koyulan antifriz de önemli , antifriz yeterli soğutma yapacak kalitede değilse yada karışım oranı su ağırlıklı ise sıkıntı olur .Lpg ile aslında motorun ısısını bir nebze daha yükseltmiş oluyorsunuz.Daha yüksek basınç ve ısı üretiyor. Motoru kapadığınızda gelen çıt çıt sesi gayet normal . Isınarak genleşmiş Metal parçaların sesi.

            Yorum


            • #7
              Yanık yağ kokusunun bendeki çözümü intercooler girişinde bulunan yağ buharlaşmasının neden olduğunu düşündüm ve araç alt koruma plastiğinin üzerinde hafif yağ damlaları yada buharlaşma gördüm . Asperox ile ilgili alanları bir fırça yardımı ile temizledim hafif gelen o yağ kokusu kayboldu . Sizin durumunuz LPG bağlantısı kaynaklı olabilir . Benzinli kullandığınız da yine hararet aynı tepkiyi veriyor mu denediniz mi ? Yağ soğutucusu değilde sanırım contasından benim araçta ve 1.4 t Astra kullanan arkadaşların araçlarına baktığımda da terleme yada çok çok ince etrafında birikim gördüm açıkçası . Yağ soğutucunuz patlak olsa genleşme kabında tahin kıvamı görüyoruz çalışma prensibine bakıldığında . Yağ soğutucusu değildir açıkçası. Aracımı ilk aldığımda fan konusu beni de tereddüte düşürmüştü tam ortada değil gibi duruyor lakin bilgisayara bağlandığında sorun yok olarak görünüyor . Bizim araçlardaki termostat Rusya vb ülkelere göre ayarlanmış durumda bildiğim kadarıyla ve 105 dereceye ayarlı .türk kullancılar 90 dereceye ayarlı bir marka ile değişim yaptığını okumuştum astra forumunda
              Termostat metal mekanik bir parça bizim araçlarda . Hemen bozulacak bir yapıda değil Ancak sensör vs oksitlenme yada bağlantı sorunu yapabilir

              Yorum


              • #8
                Çok uzun zaman olmuş.
                konuyu inşallah kapatmak ve başına gelenlere tavsiye olmasına adına yazıyorum.
                söz konusu hararet artması ve fan açmasını yine yaşayınca tekrar kontrol ettik ve ne yazık ki yine termostat arızası olduğu tespit edildi. halbuki termostatı internetten daha evvel de alışveriş yaptığım opel ürünleri satan bir firmadan almıştım. kabul ettim. usta kendi elindeki ürün ile değiştirdi. iki hafta kadar olmadan termostatın altından antifriz sızdığını görünce götürdüm tekrar kontrol etti. ne yazık ki onun da arızalı olduğunu söyledi. ''kapalı kutu bir mekanizma, bilemeyiz'' diyerek garanti kapsamında ücretsiz bir şekilde değiştirdi. hararet ve fan açma sorunu böylelikle sona ermiş oldu.

                yağ kokusuna gelince onu da kontrol ettik. alt kısımdan yağ terlemesi olduğunu ve bunun normal olduğunu çok büyük bir sızma damlama olmadıktan sonra bu şekilde kullanıp kontrol edebileceğimi söyledi. kokunun yağın sıcak metal aksama temas etmesinden kaynaklandığında mutabık kaldık. daha sonra dilediğim vakit alt taraftaki contasının değiştirilebileceğini söyledi. daha evvel de üst tarafta terleme olmuş ve yine aynı ustada contasını değiştirmiştik. o yüzden sorunu ve tedavisini tespit edip kullanmaya kullanmaya devam ediyorum.

                Yorum


                • #9
                  Geçmiş olsun.


                  Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X