Duyuru

Collapse
No announcement yet.

P0299 Arıza Kodu Hakkında

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • P0299 Arıza Kodu Hakkında

    Merhaba.
    Daha evvel benzeri sorun yaşayanlarla farklı başlık altında konuşmuştuk. daha ben herhangi bir hamlede bulunmadan (veya geç kalarak) üzerine bir şeyler yaşadığım için ayrı bir başlık açtım.

    araç 1.4 turbo 2014 model.yaklaşık 45.000 km'dir lpg'li (Candan Mühendislik Lovato OBD)

    daha önceleri yaz aylarında klima ile özellikle rampalarda yüklenince güçten düşme ve ekranda ''aracı en kısa sürede servise götürün'' şeklinde uyarı alıyordum. kenara çekip aracı durdurup tekrar çalıştırınca sorun bir daha benzeri bir durumu yaşayıncaya kadar ortadan kalkıyordu. o yüzden arabayı da buna göre kullanıyordum.

    yaklaşık 1 ay kadar evvel yine bir rampa çıkışında aynı uyarıyı aldım ve artık aracı her çalıştırdığımda uyarı karşıma çıkıyor. çekişten düşme var mı diye hem benzinde hem de lpg'de deniyorum her ikisinde de 180-200 aralığına rahatlıkla çıkıyor. geçen senelerde böyle bir uyarı aldığımda (genelde sehirler arası seyahat esnasında) araç hiç performans gösteremiyordu.

    hem buradaki araştırma ve yazışmalarımızda hem yakın bir ildeki ara ara götürdüğüm özel servise danıştığımda hem de internet üzerinden sizlerin de aşina olduğu bazı isimlere danışmalarım neticesinde farklı yorumlarla karşılaştım:

    * p0299 arıza kodunun doğrudan turbo çatlağına işaret ettiğini söyleyenler
    * arızanın hiç kaybolmamasına rağmen turbonun devre dışı kalmamış olması (bu benim tahminim) ve aracın performans düşüklüğü yaşamıyor olmasından hareketle sadece selenoid valf arızası olduğunu söyleyenler
    * önce turboyu söktürüp çatlak var mı diye kontrol ettirip (turbo sök-tak masrafı ne kadar bilmiyorum) eğer yok ise o zaman valfe bakmak gerekir aksi durumda boşu boşuna valf masrafına katlanmış olursun diyenler
    oldu.

    bu durumla bağlantılı olup olmadığından tam emin olmamakla birlikte şunu da ileteyim :

    haftasonu il dışı seyahat esnasında 5. ve 6. viteste farklı hızlarda (80-90 ve 120-130) 2-3 kez tekleme /silkeleme yaşadım. ama dönüş yolunda neredeyse 140 km sabit hızla döndüm ve bir defa bile bu durumla karşılaşmadım.


  • #2
    Dostum araç lpg de iken özellikle yokuş çıkarken Allah ne verdiyse basarsan P0299 u yakıyor ESC uyarısı ile birlikte . Daha önce benimde başıma geldi ne hikmetse sadece yokuş çıkarken bu uyarıyı yakıyor stop edip çalıştırınca normale dönüyor. Yani senin aracına has bir durum değil yokuş çıkarken gaza fazla yüklenmeyerek çözüme ulaştım. Turbonda sıkıntı olsa zaten bunu düz yolda dahi hissersin. 1.4t lerin gazına yedire Yedire basmak muhabbeti olur ya o şekilde yapmak gerekiyor. Tekleme için direk bobin kontrolü öneriyorum. Elektrikçi ölçüm yapacaktır bobin bozulmamıştır fakat bozulmak üzeredir yada ateşleme tek gözde çok azdır yüksek devirde hissettiremez yüksek vites düşük devirde isteksizlik tekmeleme yada stop edince çalışma sıkıntısı gösterebilir. Bobin buji kontrolü Tekleme için ilk etapta benim önerim

    Yorum


    • #3
      Merhaba,

      Aracınızin Motor Kodu A14NET mi?

      Yorum


      • #4
        Bendeki b14net bu tepkiyi lpg takıldıktan ilk 10bin km de iken almıştım sonra bir daha olmadı

        Yorum


        • #5
          aracın motor kodu B14NET.

          Yorum


          • #6
            Merhaba,

            Öncelikle bu hata kodu benzin de veriyor mu?

            Bunu deneme şansınız oldu mu?

            Aracın km bilgisi nedir?

            İyi Akşamlar

            Yorum


            • #7
              araç şu anda 98.000 km'de. ilk aldığım yıllarda (2018-2019) henüz benzinliyken buna benzer durumu rampa çıkışlarında yine klima açıkken birkaç kez yaşamış ve ''fazla sıkıştırdım galiba, araba da haklı'' diyerek ötelemiştim. daha sonraları yaşayınca ve olaya daha bilinçli yaklaşınca arıza kodu üzerinden hareket etmeye başladım. benzinde ve lpg'de aynı durum gibi sanki. ama özellikli olarak denemedim. sadece eğer çatlak var ise lpg yanma ısısının yüksekliği dolayısıyla daha sık, benzindeyken daha az yaşıyorum diye düşünüyorum. çatlak değil turbo selenoid valf ise sadece bir valf değişimi ile atlatabilirim??

              Yorum


              • #8
                63 binde lpg uygulanmış brc comfort mevcut üzerinde. Güncel km 96 bin Ben ilk aldığım zamanda aracı tanıyana kadar ki adaptasyon sürecinde bir iki kez olduğunu biliyorum . Şeytan kulağına kurşun uzun zamandır da yaşamadım bu sorunu. Ben çatlaktan değil tasarım hatası olan bir valf yada sensörden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü aynı hatayı gördüğüm rampayı döndüm geri geri çıkmaya denediğim de yapmamıştı mesela. Yani eğim kaynaklı sensör yada bir parça bu hataya sebep oluyor bana göre.

                Yorum


                • #9
                  Merhaba,

                  İlgili arıza sebeplerini araştırdım ve sizler için videoların adreslerini konuya ekliyorum.

                  Mutlaka hassas bir şekilde incelenmesi gerekiyor.

                  1. arıza videosu:

                  Araçlarda turbo ne işe yarar?Motorun normal haliyle emebildiğinden daha fazla havayı emmesini sağlayan turbo, bunu yüksek basınçlı silindirlere göndererek ar...


                  2. arıza videosu:

                  Support the channel making a donation at https://www.paypal.me/kaliopePCV and oil separator issues on 1.4 turbo - Astra, Zafira, Insignia, Mokka, Cruze, Sonic


                  2. arıza videosun da yurtdışındaki kişiler vakum kapağının yay özelliği gittiğinden kaçak hatasına sebep olduğunu söylemişler.

                  Yine yeni bilgiler bulursam sizlerle paylaşırım.

                  Yorum


                  • #10
                    Paylaşım için teşekkür ederim.
                    daha evvel yazdığım mesajda 'sizlerin de aşina olduğu bazı isimler' dediğim isimlerinden biri ilk videosunu paylaştığınız hüseyin usta.

                    hüseyin usta öncelikle turboda çatlak var mı bakılmalı eğer yoksa turbo selenoid valfe bakılmalı diyor.

                    proopel aracı durdurduktan sonra arızanın kendiliğinden gitmesi ve sonra yüklenince tekrar arıza vermesinden hareketle valf arızası diyor.

                    sakarya'da lokman hekim oto servis %90 çatlak vardır, valf diyenler daha sonra mecbur kalıyorlar çatlak tamirine diyor.

                    istanbul'da turbocu.com, kendileri söküp arızayı tespit ederek net bir şeyler söyleyebileceklerini söyledi.

                    izmir'de generalturbo %90 ihtimalle selenoid valf olduğunu, çatlağın zor olduğu özellikle yaz aylarında klima kullanımı ile birlikte bu tarz arızaların sık yaşandığını n75 selenoid valf değişmesi gerektiğini belirtti.

                    istanbul'dan turbotamiri.com yüksek ihtimalle çatlak olduğunu valf değiştirmenin eğer çatlak varsa boşa masraf olacağını söyledi ama düz yolda180-200 km hıza çok rahatlıkla ve arıza kodu almaksızın çıkabildiğimi, sadece rampa çıkışları sıkıştırmada (o da her zaman değil genellikle klimada) bu sorunu yaşadığımı söyleyince o zaman açıp baktıklarında çok daha az (3 haneli rakamla) bir masraf ile sorunun ortadan kalkabileceğini ama valf değişmenin yine de gereksiz olduğunu söyledi. bu arada bildiğim kadarıyla hüseyin usta da kendisine gelen turboları buraya getiriyor. ayrıca hüseyin usta aşağıdaki videosunda da aynen bende olduğu gibi kontağı kapatıp açtıktan sonra düzeliyorsa selenoid valf değişmesi gerekir de diyor.

                    Opel İnsignia Motor Gücü Azaltıldı Arızası Ve Çözümü ( Selenoid Valfi Değişim ) - YouTube

                    Hiç şüphesiz görüştüğüm her isim benim onlara eksik-fazla doğru-yanlış aktardıklarım ile aracı hiç görmeden kendi tecrübeleri ile bu yorumları yaparak yardımcı olmaya çalıştılar.

                    Velhasıl, bazı isimlerin valfe işaret etmeleri, turbo arızasında biraz daha farklı belirtiler olması gerektiğine dair tam bilgim değil ama inanma isteğim, valf değişiminin turbo çatlağı karşısında oldukça az masraflı olması ve çözümün istanbul'da olması halinde bulunduğum ilden toplamda 500-600 km artı yol masrafı ve çilesi ihtimali beni internetten bir valf alıp sanayide değiştirmeye sevk etmiyor değil.

                    Yorum


                    • #11
                      Ben valf arızası olduğunu düşünenlerdenim. Çatlak olsa kalkıştan hızlanana kadar her aşamada bunu hissetmemiz lazım. Hatta 0-100 kendi kendinize deneyebilirsiniz mesela. Çatlak olsa orada zaten ışığı yakması lazım. Bence çatlak işi süregelen ve her aşamada hissedilmesi beklenen birşey. Ben ısrarla ya valf yada bunu tetikleyen bir sensörün yüksek gücü yada motoru aşırı zorlama hissettiği anda koruma şekli olarak düşünüyorum. Birde gariptir ki sadece yokuşta olan birşey. Oda 0-60 arası bir hızda genellikle
                      ​​​​​

                      Yorum


                      • #12
                        Turbo hortumlarında kılcal çatlamalar var mı? Kontrol edin.Kılcal çatlamaları gözle görmek zor.Söküp hortumları esneterek bakın.Basınç kaybından dolayıda arıza verebiliyor.

                        Yorum


                        • #13

                          merhaba. herkese iyi bayramlar.
                          henüz çözüme dair bir şey yapmadım ama sadece durum güncellemesi adına bilgi paylaşıyorum.

                          bayram yolculuğuna çıktım. güzergahı bilenler için Bilecik Bozüyük arasındaki rampalarda klimasız bir şekilde gaza biraz yüklenince araç yine güçten kesildi. bozüyük'te kenara çekip aracı 30 saniye kadar durdurdum ve yoluma devam ettim. sorun ortadan kalktı, aracın çekişi tekrar eski haline döndü.

                          Antalya'ya geldim. yol boyunca hiç sorun yaşamadım. Buradan yine güzergahı bilenler için Akseki-konya istikametine yani Toroslara tırmandım ve bu tırmanma esnasında sorunla karşılaşmamak adına gaza yükleneceğimi bildiğim noktalarda klimayı belli bir süre kapatıp açtım. bu güzergahta varacağım 70-75 km'deki noktaya kadar beni sollayan (gerçekten) olamadı, almanya plakalı gurbetçi mercedesler, tdı passatlar dahil hepsini yolu biliyor olmanın rahatlığıyla özellikle de rampalarda sollayarak devam ettim. (hiçbir kural ihlali, hatalı sollama yapmaksızın tabii ki...) şu an toroslardan yine aşağıya indim. benzeri sürüş şekli özellikle rampalarda (ama klimasız) yine geçerli ve yine sorun yaşamadım.

                          bayram yolcuğuna başladığım andan bu yazıyı yazdığım ana kadar çok az bir kısmı şehiriçi olmak üzere yaklaşık 800-900 km yol yapmış oldum. ve bu sorunla yukarıda söz ettiğim şekilde sadece 1 defa (o da klimasız şekilde) karşılaştım. belki ondan daha fazla yüklendiğim Toroslara tırmanma ve iniş esnasında ise karşılaşmadım. yukarıdaki yorumlarda ''yokuş yukarı çıkarken gaza fazla yüklenmeyip, gaza yedire yedire basmak'' şeklinde bir tavsiye vardı. bilinçaltında biraz bu şekilde mi hareket ettim bilmiyorum ama yüklenmedim de değil açıkcası. mercedeslerle passatlar şahidim...

                          Yorum


                          • #14
                            Tavsiyeyi veren 1.4 kullanıcısı benim dostum. Dediğim gibi 1.4t (sadece lpg de) birden basınca uçmasını beklenmeyecek devrine göre sindire sindire kullandığın sürece esc arızası almazsın umarım. Biraz sürüş stiline dikkat etmek lazım

                            Yorum


                            • #15
                              Bak birde yüklenmek konusunda şu var ben özellikle 0-60 arası hızlarda bu hatayı aldığımı söylemiştim.yüksek hızlarda oluşuyor mu diye (+200 üzeri 20dk boyunca) denedim sorun oluşmadı mesela. Harici 3-4-5-6 vites yüklen birşey olmaz (klimayı her zaman auto mod da kullanırım) ama hızlanana kadar sakin sakin hızlanmak lazım sonrasında basa basa git sorun olmaz umarım.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X