Merhaba,
Yaklaşık 2 Aydır aracımda yaşadığım sorunlarla ilgili en son Motor Gücü Azaltıldı hatasını alarak çözüme kavuştum.
Detaylı anlatarak, Başınıza gelebilecek olası ihtimallerden yola çıkarak benim gibi birçok forumu alt üst eden arkadaşlar bu konuya ulaştıklarında yardımcı olması açısından paylaşacağım.
Aracım 1.6T 180HP Benzinli motora sahiptir.
Araç sorunu ilk olarak 1. viteste hafif rampa yada yokuş çıkarken tekleme ve sarsıntılı çıkıyordu. Devir saati tam yükselecekken hafif aşağı inip tekrar yükseliyordu.
Bu şekilde yaklaşık 3 hafta kullanıma sahip olacak şekilde aracın verilerini incelemeye başladım. Herhangi bir hata kodu veya anormal bir veri kayıtları yoktu.
4. Hafta da araç ile yüksek hızlara çıktığımda turbonun dolum sesini bilirsiniz, onu artık sanki alttan bir rüzgar sesine dönüşerek duymaya başladım.
6. hafta da yakıt zengin karışım uyarısı verdi aracım, loglara kayıt düşmüştü P0172 Bu hata meşhurdur doğru düzgün çözümü bulamadan satan bir çok kişiye ulaştım.
Tabii sorunun kaynağında oksijen sensörü, maf, map, emme manifoldu, turbo çatlağı, turbonun selenoid valfi, bobin, buji vs. liste uzuyor.
İnternetten Yağsız elektronik devre spreyi siparişi vererek işlemlere başladım.
MAF sensörü, MAP Sensörü, Hava Filtresi ve Oksijen Sensörüne kadar temizledim. Akü Kutup başı sökülerek 1 Saat bekletilip, ECU resetleme prosedürüne göre işlemleri yaptım.
Araç 1. gün hata vermedi, Ancak Hızlanmalarda yakıt tüketimi arttı. Örnek 14L yakan ara hızlanma 34,8 gibi verilere çıktı.
Yabancı forumları inceledim, orada Kanister ( Depo Havalandırma Valfi ) sökülüp, Akış yönüne göre üflenirse hava kaçırıyor ise P0172 hatasına sebep olabilirmiş. Onu da söktüm üfledim, test ettim başarılı şekilde çalışıyor. Burayı da elemiş oldum.
7. Hafta da Araç hızlanırken turbonun sesi içeri gayet net duyulmaya başladı. Bu hafta artık hata loguna başka bir arıza düştü. Oksijen Sensörü ısıtma devresi arızası ve düşük ölçüm hatası.
Opel bayisinden oksijen sensörünü yenisi ile değiştirdim. Değişimden sonra 2. gün ara hızlanmada Meşhur Motor Gücü azaltıldı hatası düştü.
Motor gücü azaltıldı hatası ile Opcom ve diğer cihazlarda log bulunamadı.
8. hafta Artık arızayı bulma aşamasına yaklaştık. İnsigniateam ve Vauxhall forumlarında İntercoler, Turbo Hava dolum kabı çatlağı, selenoid valflerine giren borular ve İntercoler hortumlarının incelenmesi yazmış.
Arabayı detaylıca göremediğim yerlere kamera ile kayıt yaparak inceledim. İntercoler ve Hortumlar temizdi.
En son aklıma boğaz kelebeği ile intercoler sert borusu birleştiren yumşak geçişli kısa boruya bakmak geldi. Üstten ve yandan birşey göremiyorsunuz söyleyim. Elimle hortumun altını kontrol ettiğimde elime yağ buharının hafif yağlanmış tabası geldi. Boru ilk arıza yaşadığımda delinmiş ve her kullanışımda yırtılmış.
Sorunun çözümü için ustama giderek hortumu değiştirdik.
Araç hatasız sorunsuz ve eski yakıt tüketimi, performansına döndü.
Olur da başınıza gelirse diye detaylı anlattım. Forum paylaşım için vardır, umarım sizlerde yaşadıklarınızı paylaşarak benim yaşadığım zorlukları yaşamadan kısa sürelerde çözümlere ulaşmanız dileğiyle,
Teşekkürler.
Not: Resimler Alıntıdır, Konuya ekleyip yanlış yer anlatımı olmasın diye ekledim.
Yorum