Herkese selamın aleyküm.bu sıra çokça duyduğum 90 derece termostat yazılımını soracağım.aracım a16let 2011 insignia.bu yazılımla termostatın daha erken açılmasını sağlayarak kronik yağ soğutucu yada manifold çatlaklarını engellediklerini söyleyenler var.bu işin aslı astarı nedir bir fikir verirmisiniz.saygılar.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
90 derece termostat yazılımı hakkında.
Collapse
X
-
bizim araçlar Rusya Finlandiya gibi soğuk iklime göre uygun termostat ile geldiği söyleniyor. Hatta bazı 1.4 kullanıcıları termostat değişimin de 90 derecelik olan termostatlara geçiş yaptığı yazıyordu. Termostatı değiştirirerek çözüm bulunduğunu okumuştum.
Yorum
-
merhabalar.
1.4 aracım var.
ben obd cihazı ile gözlem yaptığımda sistem 110 derecede çalışıyor sistem hep.ama ibre 90 da çakılı..
araç 150bin de, bu zamana kadar motora zarar veren bir durum olmadı ama soğutma sistemi ile ilgili çok kez kaçaklardan dolayı su eksiltme oldu ve buna bağlı parça değişimi oldu, her zaman da yetkili servise gittiğim için maliyeti fazla oldu,bu zamana kadar devir daim 2 kez, su kabı 2 kez , radyator bir kez ..vs değişti.
bence de yüksek sıcaklıktan dolayı parçalar hızlı deforme oluyor
bu 90 derece termostat adaptasyonu hala yapılan bir uygulama mı,
uygulatanlar genelde memnun mu, herhangi bir sıkıntı doğurdu mu?
Yorum
-
termostatlar mekanik olarak çalışır. termostat üzerindeki yayın sertliğini açılma derecesiyle doğrudan ilişkindir.
nekadar sert yay kullanılırsa okadar geç açılır
ortada elektronik bir durum yok.
gelelim bu işin yazılım kısmına
düşük dereceli termostatı montaj yaptınız.
uzun yolda ve hızlı kullanımlarda radyatör gerektigi kadar rüzgar alabileceği fanlara ihtiyacı olmayacaktır
lakin iş şehiriçi ve dur kalk trafiğine gelindiğinde durum değişir.
radyatör gerektiği kadar rüzgar alamaz ve motordan gelen sıcak su sogutulamaz.
bu noktada fan devreye girer
yazılımsal olarak 110 derece ayarlanmış fan devreye geç gireceği motor gene hararetli çalışmaya devam eder. termostatin size hicbir yararı olmayacaktır
yazılımsal da mudahele edilmesinin temel nedeni budur.
Yorum
-
Sayın Onur Erdoğdu,cevabınızda fanın 105 derecede açıldığını yazmışşınız. Fanın 1. kademesi 98 derecede devreye girer. 98 derecede fanınız devreye girmiyor ise, Fan resistansınızı kontrol ettirin. Bu havalarda sorun değil ama hava ısındığında özellikle rampa çıkış yada tempolu sürüşlerde hararetiniz yükselir. Antifriz olsa bile ısı ile artan basınçdan dolayı genleşme kabından buhar olarak su atarsınız. Buda su eksiltme olarak size döner.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: hayabusa View PostSayın Onur Erdoğdu,cevabınızda fanın 105 derecede açıldığını yazmışşınız. Fanın 1. kademesi 98 derecede devreye girer. 98 derecede fanınız devreye girmiyor ise, Fan resistansınızı kontrol ettirin. Bu havalarda sorun değil ama hava ısındığında özellikle rampa çıkış yada tempolu sürüşlerde hararetiniz yükselir. Antifriz olsa bile ısı ile artan basınçdan dolayı genleşme kabından buhar olarak su atarsınız. Buda su eksiltme olarak size döner.
herhangi bir sorunum yok fakat astram 108 e gelmeden fan açmıyor.direk dijital ekrandan takip ediyorum.insignia yı göremiyorum çünkü cihaza bağlayıp takip etmedim.ama onunda nekadar ısndığını gördüğüm için tahminim fan açma derecesi bayağı bir yüksek.insignia yı yeni aldım sayılır.astradaki sorunları yaşamamak adına böyle bir konu açıp fikir edinmek istedim
Yorum
Yorum