Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Ani Fren Sonrası Frenlerin Sıkılı Kalması

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Ani Fren Sonrası Frenlerin Sıkılı Kalması

    Herkese merhaba.

    2 hafta kadar önce kavşakta önüme atlayan bir araç yüzünden ciddi anlamda frene abanarak durabildim. Dikkatimi çeken şey ise durduktan hemen sonra fren pedalım 1 cm kadar daha ileriye gitti, sanki boşaldı gibi. Geçen süre zarfında frenlerim normal tutmaya devam etti. Bu hafta frenlerden ses gelmeye başlayınca ustaya gösterdim. Arka balatalarım bitmiş uyarı sesi vermeye başlamış. Ön frenlerim hala sağlamdı ve başıma gelen olayı ustaya anlatınca arka frenler söküldü. Sağ arkada balatanın sıkılmasını sağlayan piston benzeri mekanizma (adını bilmiyorum) sıkılı kalmış. Usta uğraştı parçayı gevşetti ve yeni balataları taktı. Şimdi durumu görsel ve işitsel olarak takipteyim.

    Sizlere sorum bu sıkılı kalma durumu normal mi? Bunu yaşayan daha önce oldu mu? Bunlar ömrü olan parçalar mı ve benim kaza yapmamak için frene abanmam bunların ömrünü geri mi çekti?

    Konuyla ilgili her türlü yoruma açığım. Herkese güvenli sürüşler dilerim.


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    Büyük ihtimalle ani fren işi bozdu. Olsun şöyle düşünün, o frenleme sağlam gercekleşmeseydi? Zaten arka balatalarınız değişecekmiş, bu bahsettiğiniz sıkışma her zaman olmaz, daha önce bu şekilde ben de frenleme yaptım ama bu dediğiniz olay başıma gelmedi. Demekki sizin yaptığınız frenleme çok daha sert olmuş.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Merhaba,

      Fren balataları çok azalmış olmasından sanırım fren pistonu yerinden çıkmış yada sıkışmış. Fren pistonları mutlaka bir ömrü vardır ama balata gibi değil. Pistonun etrafında kauçuk lastikleri oluyor onlar yırtılınca veya hidrolik kaçağı olursa tamir takımları oluyor onunla revize edilebiliyor. Rahat şekilde kullanabilirsiniz sorun çıkartmaz muhtemelen.

      Alışık olmadığı freni yiyince şaşırmış sadece.

      Kazasız belasız sürüşler dilerim.

      Yorum


      • #4
        Cevaplarınız için teşekkürler.

        Yazarken eklemeyi unutmuşum, 3 ay önce aracın periyodik bakımı yapılırken frenlerin kontrolünde ön ve arka balataların dengeli yıprandığı görüldü ve yaza doğru değişiriz demiştik.

        Normalde 150-50, 180-80 gibi frenleri çok yaptım ve her seferinde iyi ki bu frenleri taktırmışım dedim. Bu sefer şehiriçinde 45-50 gibi giderken 3-4 metre mesafede durmak zorunda kaldım ve kesin vurucam dediğim anda durabildim. Arkamdan bir araç gelse duramaz bana vururdu zaten. Keşke fren pedalmasının yumuşamasını hissettiğim anda baktırmaya gitseydim durup dururken 1 çift balata almayacaktım Neyse Ate'lerin de siparişini geçtik bu sayede. Şaka bir yana daha ucuz atlatılamazdı.


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Hocam geçmiş olsun. Kışın bizim frenler soğuktan tuhaf tepkiler veriyor. Benim dört tekerin kitlenip kaldığını da gördüm bu kış. O yüzden soğukta normal algılıyorum. Takılacak birşey yoktur sanırım

          Yorum


          • #6
            Teşekkürler. Dediğiniz gibi otoparktan çıkıp 30 metre ilerlemişken daha frenler ısınmamışken oldu bu olay.

            Geçen gün de kontrol ettirdim, frenlerde sıkışma veya aşırı aşınma şu an kalmadı. Yeni Ate'ler gelene kadar Trw'ler iş görecek duruyor


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #7
              Rıfat abi;

              Olur öyle cana gelmesin . 4 insignia'mdan 3'ünde yaşamıştım arka fren merkezinin sıkılı kalmasını ancak belirli bir hız (30-40km/h) seviyesini geçince kendini salıyordu. Sonrasında her el frenini çekince tekrardan kitliyordu. Arka fren merkezinin değişimi gerekiyor diyorlardı. Ama biliyorsun 'Derleeerrrr. Gerekse de gerekmese de derler' .

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: mbgürhan View Post
                Rıfat abi;

                Olur öyle cana gelmesin . 4 insignia'mdan 3'ünde yaşamıştım arka fren merkezinin sıkılı kalmasını ancak belirli bir hız (30-40km/h) seviyesini geçince kendini salıyordu. Sonrasında her el frenini çekince tekrardan kitliyordu. Arka fren merkezinin değişimi gerekiyor diyorlardı. Ama biliyorsun 'Derleeerrrr. Gerekse de gerekmese de derler' .
                Aynen kardeşim "Derler" Pistona sıkışan kauçuk halkaları kurtarınca sorun kalmadı


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  fren merkezi sıkılı kalması benim araçta toz engelleyici lastik kapak takılmadığı için olmuştu. Takılan iki balata, onda da parça kaybediyorlar...
                  Fikrin kadar varsın!

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X