Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo Soğutma Hattındaki Hortumun Değişimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Turbo Soğutma Hattındaki Hortumun Değişimi

    4 yıl önce böyle bir konu açmıştım:



    Araç 4 yaşındayken olan sorun bir 4 yıl sonra tekrarlayınca ilk aklıma gene bu conta gelmişti. Elle ve gözle yapılan kontrolde sızdırmanın oradan değil de o metal borunun devamı olan plastik boruda olduğu ortaya çıktı. Yıllarca sıcak-soğuk farkından gevremiş, tutunca elimizde dağıldı. Hatta aslında plastik değilmiş, plastik kaplı metal boruymuş. Çıkan orjinal parça Teklas markaydı. Orjinalin yenisi 1200 lira, yansanayi 150 lira olunca ve aslında hepsinin fabrikasının Bursa'da olmasıyla yansaniyiyi tercih ettim. Aynı kalitede midir bilmiyorum artık. Açıkçası bunun da 8 yıl dayanmasını beklemiyorum.

    SIDI motorda turbodan çıkan hattaki o ilk contaya mutlaka bakılmalı. Soğutma suyu deposu zaten herkesçe bilinen bir gerçek. Artık hattın devamındaki o siyah boruyu da bakılacaklar listesinde ekleyebiliriz.

    Herkese güvenli sürüşler dilerim.
    Herkese merhaba. Kurban Bayramı öncesinde yani Ağustos ayında başlayan bu durumu sizlere anlatmaya çalışayım. İlk önce soğutma sıvısı eksik


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    Sorunu çözmüş olmana sevindim
    detaylı anlatımın için teşekkürler



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Geçmiş olsun. Benimde aynı yerden su damlatıyordu. Serviste boruyu sökerken 2-3 parçaya böldüler. Sonra sıfırını sordum 590tl gibi bir fiyat söylemişlerdi 2 yıl önce. Dedim eski haline getirip bırakın o boruya o parayı vermem dedim ek yaparak topladılar. Sonra internetten sipariş ettim. Arka tarafta boru hattına giren kısımda ufak o ringde iğne deliği gibi ufacık bir delik var. Herhalde üretim hatasıydı. Yeni boruyu taktım 2 senedir sorun yok. O metal boruya takıldığı yerden yine de arada damlatıyordu kelepçelerin ortasına cırt attım. Artık sızdırmıyor. Ama o boruya dokunmaya korkuyorum

      IMG_4381.jpg​Resimde ekleyeyim, görmek isteyen olursa diye.

      Yorum


      • #4
        Aynı boruda küçücük bir delik oldu. Antifriz dahil tüm su boşalmış. Allah'tan tamamen bitmeden fark ettim. Servis orijinal boruya 800, yan sanayiye 100 ₺ deyince yan sanayi taktık. Sorun yok şimdilik. Antifriz yenilenerek işlem tamamlandı.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Aklıma takılan başka bir konu da var. Bizim araçlarda bobin tek parça halinde değişebiliyor ve teki de epey pahalı. Aracım 120 bin km.de. Bobin değişimi yapmak istiyorum ama gerek var mı kararsızım, epey de para sanırım 4 parça 4 bin lira civarında. Daha önce hiç değişmemiş.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
            Sorunu çözmüş olmana sevindim
            detaylı anlatımın için teşekkürler
            Rica ederim Fatih abi


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: ALPRN View Post
              Geçmiş olsun. Benimde aynı yerden su damlatıyordu. Serviste boruyu sökerken 2-3 parçaya böldüler. Sonra sıfırını sordum 590tl gibi bir fiyat söylemişlerdi 2 yıl önce. Dedim eski haline getirip bırakın o boruya o parayı vermem dedim ek yaparak topladılar. Sonra internetten sipariş ettim. Arka tarafta boru hattına giren kısımda ufak o ringde iğne deliği gibi ufacık bir delik var. Herhalde üretim hatasıydı. Yeni boruyu taktım 2 senedir sorun yok. O metal boruya takıldığı yerden yine de arada damlatıyordu kelepçelerin ortasına cırt attım. Artık sızdırmıyor. Ama o boruya dokunmaya korkuyorum

              IMG_4381.jpg​Resimde ekleyeyim, görmek isteyen olursa diye.
              Yansanayilerde arka tarafa bağlanan konektör daha kalitesiz. Bende de ilk boru bağlantıdan kaçırma yapmıştı. Oringi değişip denedik gene kaçırınca boruyu değiştik. İkinci boru sağlamdı


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                Aynı boruda küçücük bir delik oldu. Antifriz dahil tüm su boşalmış. Allah'tan tamamen bitmeden fark ettim. Servis orijinal boruya 800, yan sanayiye 100 ₺ deyince yan sanayi taktık. Sorun yok şimdilik. Antifriz yenilenerek işlem tamamlandı.
                Geçmiş olsun. Soğutma suyu sensörü su azaldığında uyarmadı mı? Uyarmadıysa eğer sensör hatası olabilir. Ona mutlaka baktırmanızı öneririm.

                Bu arada neden bobin değiştirme ihtiyacındasınız?


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

                  Geçmiş olsun. Soğutma suyu sensörü su azaldığında uyarmadı mı? Uyarmadıysa eğer sensör hatası olabilir. Ona mutlaka baktırmanızı öneririm.

                  Bu arada neden bobin değiştirme ihtiyacındasınız?
                  Herhangi bir uyarı vermedi. Ben fark etmesem kötü bir son beni bekliyor olacaktı. Serviste bunu soracam. Bobin olayı ise km. ömründen dolayı, araç 120bin oldu. Daha gideri varsa değişmem tabi.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X