Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Disklerin Tornalanması Hakkında

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Diskleri taktırdığınız yer ne diyiyor bu duruma?
    34HZD10

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: Halilzade View Post
      Diskleri taktırdığınız yer ne diyiyor bu duruma?
      Bu hafta uğrayacağım.

      Yorum


      • #18
        merhabalar. umarım diskler sökülmeden arac üzerinde iken tornalama yapmışınızdır, diskleri söküp tornaya gönderdiyseniz o diskler çöp olur

        Yorum


        • #19
          Üzerindeki diskler henüz bir kaç aylık, sıfır ayarında.

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
            Aracı sert kullanmam, frenleri hiç zorlamadım, diskleri değiştireli 3 ay ancak oldu. Su da tutturmuyorum, aracı en fazla ayda 1 kez yıkatıyorum ve yıkamacı evimin dibinde ve diskler ısınmadan varmış oluyorum, yıkamacıları da her zaman uyarırım "disklere su tutma" diye.

            Önceki diskleri de tornalatmıştım ve 1-2 hafta sonra yine direksiyon titremesi başlamıştı.

            Benim sorunum bu tür olağan durumlardan değil hocam, porya eğriliği, kaliper arızası vb. bir sorun var gibi araçta. Bunu araştırıyorum.
            Düzgün yapılan torlanama işleminden sonra sıkıntı çıkmıyor şayet tornacınız, tornalanmayacak kadar vahim durumda olan diski bizde ekmek yiyelim diye tornalarsa yamulması gayet normal olur.
            Tezgahta tornalanan disk tezgaha göre hatasız çıkar fakat sizin aracınız da porya sorunu, alt tabla aks eğriliği varsa yine titreme yapabilir. (alt takımcı +tornacı faktörü)
            Diğer konu ise lastik tabanı bozulması şayet lastik tabanınız bozuk ise fren anında araç lastiğe daha fazla yük bindireceğinden direksiyonun dans etmesi muhtmel olur. Bence kuvvetli ihtimal budur asıl sorununuz.
            Bu arada bizim araçlarda dot4 kullanılıyor diye biliyorum fren hidroliği. Fren hidroliği değişimi zor iştir hava kalmaması gerekir ehil ustada yaptırılması gerekir. Öyle radyatörün alttan kelepçeyi çıkar doldur boşalt a benzemiyor. Genellikle haznedeki hidroliği çekip zaman zaman onu değiştirmeyi daha sağlıklı görüyor benim çevremdekiler.

            Diske su tutuma olayı kısmında ısrarla tazyikli suya maruz kalmazsa ufak tefek su işi birşey yapmıyor.
            Çözüm bulursanız buradan paylaşın bizde faydalanalım

            Yorum


            • #21
              Dört disk tornalandı, arka fren merkezleri onarıldı, arka balata bitmiş, değiştirildi. Şimdilik titreşim yok ama bir kaç haftaya ak koyun kara koyun belli olur.

              Yorum


              • #22
                Konuyla ilgili belki başka arkadaşların da işine yarar diye bilgi vermek istedim.

                Şu anda 1 ay geçti ve titreşim yok, disk değişiminden 1 hafta sonra titreşim başlamış ve 1 ay sonunda hissedilir bir dereceye ulaşmıştı. Arka fren merkezlerinin onarımı bu konuda etkili oldu diye düşünüyorum. Benim gibi sürekli disk eğen arkadaşlara tavsiyem arka fren merkezlerini, balata ve disklerini de kontrol ettirmeleridir.

                Ön diskler tornalandığı için fren pedalında çok hafif bir boşluk var (konuyu açma sebebim olan boşluğa benzer ancak şu anda çok daha az ve pek rahatsız etmiyor.) ve bu yüzden de diskleri eğilen varsa direkt olarak disk değişimi öneriyorum. Tornaya falan hiç bulaşmayın, aracın en önemli parçalarından biri için fiyatı da oldukça uygun.

                Yorum


                • #23
                  Disklerin kullanım ömürleri ortalama
                  Hava kanalsız diskler için 7mm
                  Hava kanallı diskler için 25-26mm

                  Bu değerin altına inmiş disklerin değişimi önerilir
                  diskleri tornaya göndermeden önce ustanızdan rica edin
                  atıyorum et kalınlığı 8mm çıktı.
                  Diski boşa tornalarsınız çünkü torna sonrası, diskin yüzüne bağlı olarak 1mm civarında talaş alınır.

                  size kaldi 7mm geçmiş olsun.

                  7mm altında kullanılmaz mi diyeb sonra olacak
                  tabiki kullanılır ama
                  ısıl transferin zayiflamasi nedeniyle tavsiye edilmiyor.

                  Ha bu arada sanayiye bakıma gelip 5.5mm olarak ölçtüğüm araçta oluyor.

                  Yorum


                  • #24
                    Arkadaşlar titreme yine başladı ve frenler disk değişiminden sonra olduğu gibi iyi de tutmuyor.

                    Sorunun poryalardan, amortisör üst takozu/bilyasından, fren kaliperlerinin arızalı olmasından olabileceği gibi görüşler var.

                    Artık bu işe kesin bir çözüm bulmak istiyorum ama malum ekonomik kriz nedeniyle bu iş çok maliyetli. O yüzden, "deneme-yanılma" yöntemiyle değil, aracı gerçekten analiz edebilecek, sorunu önce teşhis edip, sonra çözüm sunacak, teknik bilgisi yüksek bir frenci arıyorum.

                    Ankara'da böyle bir yer var mı? Tavsiyelerinizi bekliyorum.

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                      Arkadaşlar titreme yine başladı ve frenler disk değişiminden sonra olduğu gibi iyi de tutmuyor.

                      Sorunun poryalardan, amortisör üst takozu/bilyasından, fren kaliperlerinin arızalı olmasından olabileceği gibi görüşler var.

                      Artık bu işe kesin bir çözüm bulmak istiyorum ama malum ekonomik kriz nedeniyle bu iş çok maliyetli. O yüzden, "deneme-yanılma" yöntemiyle değil, aracı gerçekten analiz edebilecek, sorunu önce teşhis edip, sonra çözüm sunacak, teknik bilgisi yüksek bir frenci arıyorum.

                      Ankara'da böyle bir yer var mı? Tavsiyelerinizi bekliyorum.
                      Merhaba, benim aracım 18" jantlı Cosmo. 67 bin km'deyken ön balataları değiştirmek için GM balatalar daha pahalı olduğu için ilk defa bir özel sservise gittim ve oradaki usta ön disklerin de çok yıpranmış olduğu disk ve balata birlikte değişirse daha iyi olacağını söyledi. Ön disklerin en az 100bin km gideceğini düşünsem de ustanın verdiği inanılmaz ucuz fiyatı duyunca değiştiriverdim. Balatalar delphi, diskler de magneti maralli marka olarak çok komik bir fiyata değişti. Öncesinde de frenlerimden bir şikayetim yoktu, ilk 5bin km her şey gayet iyiydi. Sonra yüksek hızda fren yapıp 80 km/s hızlara düştüğümde önlerde titreme ve uğultu gelmeye başladı. Hemen değişim olan özel servise gittim, bakıp tornaya verelim dediler. Ön diskler tornalandı, tekrar takıldı. İlk 1000km iyiydi, sonra tekrar aynı titreme..Tekrar servise gittimi bu sefer aynısıyla garantiden değiştirelim dediler. Değiştirdiler. 5bin km sonra yine aynı titreşim. Yine gittim, bunu iade edelim, sen biraz daha para ver, delphi'nin özel bir diskini takalım dediler. Balata da yanmış zaten, onu da değştir dediler. Delphi disk için fark ve balata için tekrar para ödedim. Değişim oldu. Birkaç bim km sonra yine aynı titreşim..Adamlar sen çok mu hızlı kullanıyorsun, sıcakken diskleri mi ıslatıyorsun, poryan mı eğrildi falan diyorlardı sürekli bu arada.

                      Aracımı her gün çevre yolunda 50km mesafe ile makul hız ve ivme ile kullanıyor, şehir içi dur kalk trafiğe çok az giriyordum o dönem. Her depoda ortalama yakıt tüketimim 6.0-6,4 lt/100km idi. Yani daha nasıl kullanayım? Yokuş inerken 1km boyunca ayağını fren pedalında tutan tiplerden de değilim sonuçta.

                      Hala üzerinde delphi diskler takılı. Araba 99bin km'ye geldi. Yüksek hızlardan 80km/s 'li hızlara geldiğimde acil bir durum yoksa titreme başlar başlamaz freni hafifletiyorum. Biraz daha geçsin, ön disk ve balataları yetkili serviste GM ile değiştireceğim.

                      Vardığım sonuç şu : Insignia ağır bir araç ve o dönemki üreticisi hangi marka olursa olsun üzerine GM markası basılan ve belirli bir standartta olan disk ve balatalar dayanıklı olabiliyor.

                      67 bin km'ki iyi durumdaki fabrika montajı olan orijinal ön disklerimi çaldırdığımı tüm bu olaylar sonunda anladım maalesef.

                      Kaç para olursa olsun GM disklerden şaşmamak gerekiyor.

                      Yorum


                      • #26
                        Ankara'da Balatacı Ali diye bir yerde diskler araç üzerinde tornalandı ve ciddi eğri olduğu görüldü.

                        Onlar da benzer şekilde, Delphi diski kötülediler, Ferodo marka diskin çok daha üsütn olduğunu söylediler ama anlamadığım nokta şu ki, ne kadar düşük kalite de olsa, normal şartlarda 10 günde disk eğilir mi? Üstelik hiç zorlamadığım, hız yapmadığım halde. Ben de sakin kullanan, aracı sürekli frenle yavaşlatmayan, kasisten geçerken ayağını frenden çekecek kadar dikkatli ve özenli kullanan birisiyim. Buna rağmen 10 günde eğiliyorsa disk kalitesi değil başka bir problem var diye düşünüyorum. Üstelik benim orijinal disklerim de sık sık eğiliyordu.

                        Ben de sorun çözüldükten sonra mutlaka disklerimi iyi bir diskle değiştireceğim. Ancak öncesinde sorunun tespit edilmesi ve çözülmesi gerekiyor.

                        Yorum


                        • #27
                          Benim 67 bin km'deki orijinal disklerimde hiç sorun yoktu. Ne titreme, ne ses ne de frenaj sorunu yaşamadım. O nedenle tekrar GM almak istiyorum, çok sıkıldım ve kendimi güvende hissetmiyorum bu sorun yüzünden çünkü. Siz de bir şekilde çözebilirseniz bilgi verin lütfen.

                          Yorum


                          • #28
                            Hocam bilgi veririm mutlaka ancak ben titreşimin yeniden başlamadığına emin olmak için bir kaç ay beklemeyi düşünüyorum, sonuçta titreme başlamazsa, sorunun porya eğriliği olduğu kesinleşmiş olacak. Bu durumda porya + disk + balata değişimi yaptıracağım. Balatacı Ali ısrarla Ferodo önerdi, şu anda 2000 lira civarında, GM ise 4500 lira. Hangisini tercih ederim şu anda ben de kararsızım, fark %100'den fazla çünkü.

                            Yorum


                            • #29
                              Hocam orijinal disk ile birlikte, o masrafı göze almışken, performans/seramik fren disklerini de incelemekte fayda var. Aklımdayken hatırlatmak istedim.

                              Yorum


                              • #30
                                Arkadaşlar bugün ilginç bir durum oldu, aracıma yeni Sava yazlık lastikler takıldı ve rot'un bozuk olduğu tespit edilip, rot yapıldı.

                                Aracı teslim alıp çıktığımda, fren pedalının hem yumuşadığını hem dozajlamanın çok belirgin biçimde iyileştiğini fark ettim. Ben duruma anlam veremedim ama fark çok büyük, bu aracın fren pedalı hiç bu kadar yumuşak ve dozajlanabilir olmamıştı. Ateyizler bunu açıklasın haha

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X