Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Disklerin Tornalanması Hakkında

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    2000-4500TL farkta ben yine GM'den yana düşünüyorum. ROT ayarınız yapıldıktan sonra frenlemede tekrar titreşim çıkmaz ise ne kadar güzel olur. Ben de lastikleri değiştirirken rot ayarına baktırmıştım, bakan kişi "şiir gibi" diyerek bozukluk olmadığını söyledi. Daha yüksek hızlardan 80-90km/s hıza düştüğümde ayağım hala frendeyse şiddetli ses ve titreme var. Daha düşük ya da daha yüksek hızlarda olmuyor. Disk tornalanınca geçiyor, bin km sonra tekrar oluyor. Benim çözümüm 4500TL'da saklı sanırım. Bu fiyata ön disklerle birlikte balatalar da dahil mi?

    Yorum


    • #32
      Evet, fiyatlar disk + balata set fiyatı.

      Benim titreşim araç üzerinde tornalama ile çözüldü, rot sonrasında ise fren pedalı yumuşadı ve pedaldaki hissizlik ortadan kalktı. Hiç alakası olmayan bu işlemden sonra nasıl böyle bir değişim oldu henüz çözemedim.

      Yorum


      • #33
        Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
        Evet, fiyatlar disk + balata set fiyatı.

        Benim titreşim araç üzerinde tornalama ile çözüldü, rot sonrasında ise fren pedalı yumuşadı ve pedaldaki hissizlik ortadan kalktı. Hiç alakası olmayan bu işlemden sonra nasıl böyle bir değişim oldu henüz çözemedim.
        Sorununuzun çözülmesine sevindim. Umarım tekrarlamaz

        Yorum


        • #34
          Teşekkürler hocam, fren sisteminde sorun olması çekilecek dert değil, umarım sizin titreşim de çözülür ve tekrarlamaz.

          Ben 1-2 ay bekleyip, titreşim yeniden başlamazsa porya + disk + balata değişimi yaptıracağım.

          Yorum


          • #35
            Bu arada herkese sormak istiyorum; diskleri değiştirirken standart disklerden 1 tık daha büyük -18 jantlı Cosmo diski mesela- disk takılabilir mi?

            Yorum


            • #36
              Arkadaşlar bildiğim kadarıyla Insignia'da 3 farklı boyutta ön disk kullanılıyor (GSI vb güçlü modeller hariç):
              • 337 (veya 333) mm, 18" jantlı 170-180ps benzinli motorlarda kullanılıyor
              • 320mm 17" jantlı 2.0 CDTI ve 1.6 CDTI'da kullanılıyor
              • 296mm 16" jantlı 1.4 benzinli araçlarda kullanılıyor.
              Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlar teyit edebilir mi... Yanlışlarım varsa da düzeltir misiniz.

              Yorum


              • #37
                Durum güncellemesi, araçta 1 aya yakın zamandır titreme yok. Bugün nihayet poryaları ölçtürdüm; sol porya %5, sağ poryada %10 eğim var. Sol porya normal dendi; ancak sağ porya eğri. Araç üzerinde tornada sağ diskin daha fazla eğilmiş olduğu söylenmişti. İki bilgi birbirini teyit ediyor.

                Usta bilgili birisi, "diskleri değiştirirken servisten mi almalıyım" diye sorduğumda kesinlikle böyle bir şey olmadığını, piyasadaki diskle serviste satılan disk arasında fark olmayacağını söyledi. (kendisi hiç parça satmıyor)

                Bir süre daha bindikten sonra sol porya + Ferodo disk balata ile değişim düşünüyorum.

                Yorum


                • #38
                  Güncelleme.

                  Bir kaç hafta önce, tatil öncesinde porya ve dikleri değiştirmeye karar verdim. Tatilde ciddi km yapacağım için frenler sağlıklı olsun istedim.

                  Poryayı internetten (onlineyedekparca.com'dan) almıştım. Daha önce bahsettiğim Ferodo disk + balata setini almak için gittiğim "Opel Center - Ankara" adlı berbat işletmede, web sayfalarında aylardır satışta olduğu halde ürünün stokta olmadığını öğrendim. Yine internet sitelerinde satışta olan Zimmerman marka disk sorduğumda, onun da stokta olmadığını söylediler. Meğer bu işletmenin çalışma şekli böyleymiş, güvenip gitmemek gerekiyormuş. (bir daha kapılarının önünden geçmem)

                  Olay tatile çıkacağım hafta Çarşamba günü olduğu için Ankara'dan disk + balata aramaya koyuldum ancak koca Ankara'da ne Ferodo, ne TRW disk bulamadım, en sonunda onlineyedekparca.com'dan TRW disk ve balata aldım ve ertesi gün teslim edildi, porya ile birlikte Cuma günü montajını yaptırdım.

                  Tatilde ve sonrasında bayram tatilinde Ankara-Antalya-Anamur-Antalya-Ankara-Safranbolu-Ankara güzergahında bol bol test etme şansım oldu, frenler gayet iyi ve en önemlisi, disklerim eğilmedi. Demek ki sorun poryadanmış. Benzer sorunu olan arkadaşlara mutlaka poryalarını ölçtürmelerini tavsiye ederim, zira kime gittiysem "bu araçlarda porya eğilmez", "sen suya girmişsindir", "diskler bozuktur" vs dedi ancak ben ısrarla araçta bir sorun olduğunu düşündüm ve en sonunda gördük ki ben haklı çıktım.

                  Umarım birilerine faydası dokunur.

                  Yorum


                  • #39
                    65,000 Km Önce, GM disklerimin ömrü dolmuştu. Ön ve Arka Disklerim ve Balatalarım TRW'dir.

                    Gm den sonra alınabilecek en güzel üründür. ( Üst marka Spor disk ve balataları saymazsak. )

                    Güvenli Sürüşler.

                    Yorum


                    • #40
                      Sanırım 3 yıldır Ate disk ve balata kullanıyorum. Kışın düşük hızda giderken önüme çıkan bir araç için aniden frene abanınca arka fren pistonu kauçuk halkayı içine çekip sıkıştırmış ve arka balatam erken bitmişti. Ön balatalarım da eskimişti zaten. Yeni balatalar yurtdışından gelene kadar geçici olarak arkalara TRW taktım ve beklediğim gibi ömrü kısa oldu. Hatta malesef diskleri çizmiş. Lastikçim ön disklerde de yanık izleri olduğunu söyleyince frenciye gittim ve 4 diskim de tornalandı. Önler hafif zımpara gibi oldu ama arkalarda çizgi desenlerini alacak kadar traşlandı. Frenciye göre hala bu disklerle rahat 1 takım Ate balata daha eskitirmişim

                      Balataları alıştırdım ve frenlerim 10 numara oldu. Yalnız 130 km üzeri hızlarda direksiyonda titreme hissediyorum. Onun için sırayla lastikçiye ve frenciye baktıracağım. Bakalım inşallah iş poryaya kadar uzamaz.


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #41
                        Titreme frene basınca mı oluyor? Eğer frene basınca oluyorsa poryadan olabilir, seyir halinde oluyorsa başka bir sebep vardır. Poryadan korkmanıza gerek yok, orijinalyedekparca.com'da orijinal porya 1300 lira şu anda. Takılması da pek maliyetli değil, Ankara Başarı Opel'de porya + disk + balata ve klima dezenfeksiyonu için toplam 200 lira ödedim.

                        Yorum


                        • #42
                          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                          Güncelleme.

                          Bir kaç hafta önce, tatil öncesinde porya ve dikleri değiştirmeye karar verdim. Tatilde ciddi km yapacağım için frenler sağlıklı olsun istedim.

                          Poryayı internetten (onlineyedekparca.com'dan) almıştım. Daha önce bahsettiğim Ferodo disk + balata setini almak için gittiğim "Opel Center - Ankara" adlı berbat işletmede, web sayfalarında aylardır satışta olduğu halde ürünün stokta olmadığını öğrendim. Yine internet sitelerinde satışta olan Zimmerman marka disk sorduğumda, onun da stokta olmadığını söylediler. Meğer bu işletmenin çalışma şekli böyleymiş, güvenip gitmemek gerekiyormuş. (bir daha kapılarının önünden geçmem)

                          Olay tatile çıkacağım hafta Çarşamba günü olduğu için Ankara'dan disk + balata aramaya koyuldum ancak koca Ankara'da ne Ferodo, ne TRW disk bulamadım, en sonunda onlineyedekparca.com'dan TRW disk ve balata aldım ve ertesi gün teslim edildi, porya ile birlikte Cuma günü montajını yaptırdım.

                          Tatilde ve sonrasında bayram tatilinde Ankara-Antalya-Anamur-Antalya-Ankara-Safranbolu-Ankara güzergahında bol bol test etme şansım oldu, frenler gayet iyi ve en önemlisi, disklerim eğilmedi. Demek ki sorun poryadanmış. Benzer sorunu olan arkadaşlara mutlaka poryalarını ölçtürmelerini tavsiye ederim, zira kime gittiysem "bu araçlarda porya eğilmez", "sen suya girmişsindir", "diskler bozuktur" vs dedi ancak ben ısrarla araçta bir sorun olduğunu düşündüm ve en sonunda gördük ki ben haklı çıktım.

                          Umarım birilerine faydası dokunur.
                          Sorunu çözdüğünüze çok sevindim. Ben de diskleri değiştireceğim zaman poryaları mutlaka kontrol ettireyim. Porya kontrolü nasıl sağlanıyor, sökmeden anlaşılabiliyor mu eğri olup olmadığı?

                          Yorum


                          • #43
                            Orjinal yazı sahibi: Mehmet Adıgül View Post

                            Sorunu çözdüğünüze çok sevindim. Ben de diskleri değiştireceğim zaman poryaları mutlaka kontrol ettireyim. Porya kontrolü nasıl sağlanıyor, sökmeden anlaşılabiliyor mu eğri olup olmadığı?
                            Diskleri söküp poryaya eğim ölçen bir alet temas ettiriliyor ve porya döndürülüyor. Porya döndükçe alet üzerinden kaç derece eğri olduğu okunabiliyor, yanılmıyorsam %5'e kadar normal kabul ediliyor. Benim bir poryada %10 çıktı.

                            Yorum


                            • #44
                              Unutmadan, basit ve mekanik bir aletle ölçüm yapılıyor ama ben tanıdık vasıtasıyla gittiğim halde 200 lira ödedim. Aynı paraya Başarı Opel'de disk+porya değişimi ve kima dezenfeksiyonu (sadece ilaç 100 liradır zaten) yaptırdım.

                              O yüzden, mümkünse, poryaları diskleri değiştirirken ölçtürün ve poryayı almanız gerekirse nerede alacağınızı önceden belirleyip, eğri çıkarsa hiç sök-tak yapılmadan poryayı alıp taktırın. Bu şekilde 200-300 lira cebinizde kalır.

                              Yorum


                              • #45
                                Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                                Titreme frene basınca mı oluyor? Eğer frene basınca oluyorsa poryadan olabilir, seyir halinde oluyorsa başka bir sebep vardır. Poryadan korkmanıza gerek yok, orijinalyedekparca.com'da orijinal porya 1300 lira şu anda. Takılması da pek maliyetli değil, Ankara Başarı Opel'de porya + disk + balata ve klima dezenfeksiyonu için toplam 200 lira ödedim.
                                Hayır titreme seyir halinde oluyor.


                                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X