Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo sanılan ariza nereden çıktı...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Turbo sanılan ariza nereden çıktı...

    2014 1.6AT 170 hp aracımda 120 km de gelen servis uyarısı ve aracın 90 lira kadar kendi kendine düşmesi gibi çekiş kaybı gibi sorunları oluyordu.
    Boluda ustalar bilgisayara bagladiginda turbo basıncı düşük uyarısı aldılar ve turbo basınç sensörünün değişmesi gerektiğini söylediler.

    Araçta hızlanırken silkeleme rölantide titreme de oluşmaya başladı. Turbodan güvercin sesi gibi ıslık öter gibi sesler geliyordu ara sıra.
    Güvenmedim ilk önce Opel Değere sordum 10 gün sonrasına 420 TL ücretle ariza tesbit randevusu verelim dediler kabul etmedim acil diye.

    İstanbul EA Opel Servise gittim. Erdoğan bey; eski 20 yıllık yetkili servis şefi; motor diyaframı kaynaklı bunlarda kronik sorun dedi değiştirdi ve bütün sorunlar çözüldü. Turboyu da etkilediği için diğer ustalar sorun orada sanmışlar. Eğer turbo sensör değişimi olsa belki en son turbo değişimine kadar giderdi işler.
    Diyeceğim usta var usta var... Ve bu modelde diyafram aklınızda olsun.

  • #2
    Bilgilendirme için teşekkürler


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Motor diyaframı dediğiniz motor üst kapağının içindeki diyafram mı hocam, o diyaframın bozulması ve motordan ötme şeklinde ses gelmesi 1.6t 170hp lerde kronik dediğiniz gibi, diyafram tek başına değişiyor mu yoksa direk üst kapağı mı değiştirdiler, maliyeti ne oldu acaba ?

      Bilgiliendirmeleriniz için teşekkürler

      Yorum


      • #4
        külbütör kapağı diye geçiyor herhalde hocam tam anladığım birsey değil de ama yine 120 den 90 a kendi kendine gerileme oldu dün çekiş kaybı yine bir sıkıntı var

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: koronel View Post
          külbütör kapağı diye geçiyor herhalde hocam tam anladığım birsey değil de ama yine 120 den 90 a kendi kendine gerileme oldu dün çekiş kaybı yine bir sıkıntı var
          Evet hocam külbütör kapağı diye geçiyor. İnternette bu sorunla ilgili videolar görmüştüm, direk külbütör kapağını değişiyorlardı, eğer sadece diyafram değişimi oluyorsa aklımızda bulunsun, bu sorunu yaşarsak biz de ona göre değiştirelim diye danışayım dedim. Külbütör kapağının içinde küçük bir parça ama sorunları çok can sıkıcı olabiliyor gerçekten.

          Yorum


          • #6
            Benim araçta yaşadım. Soğuk motorda hemen yapmıyor bu sesi. Motor ısınınca araçla hızlandınız, gazdan ayağınızı çektiğinizde hız düşerken yapıyor. Bu şekilde uzun süre kullanmak piston ve sekman arızasına kadar götürebiliyor. Üst kapak orjinali ile değişiyor. Diyafram da onun içinde. Sanırım yağ pompası diye geçiyor, hatalı olabilirim. 2500 lira vermiştim. 2 yıl oldu. Hiçbir sorun yok. Ben aracı bu şekilde parça gelene kadar çok az kullanmıştım, arızaya sebebiyet vermeden orjinali ile değişildi.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum

            İşleniyor...
            X