Arkadaşlar merhaba, konu ile alakalı önceki tüm başlıkları inceledim ancak anladığım kadarıyla bu durum farklı şekillerde biz kullanıcıların karşısına çıkmış. Ben ortaya çıkış hikayesini anlatacağım.
İlk olarak uzun yok yaparken ben her zaman aldığım petroldan(shell) farklı olarak bp’den lpg aldım. Uzun yola çıktığımda 50. Kmde giderken birden sarı motor lambası yandı. Ardından turbo ötmeye başladı ve çekiş düştü. Hemen yolda bir servise durdum katalizör arızası dedi kötü yakıt almışsınız dedi. Sonra kendi ustama götürdüm katalizör tıkanmış dedi o sorunu çözdük. Ardından ben yine uzun yola çıktığımda 30. Kmde rampa çıkarken aracın zorlandığını fark ettim ve birde MOTOR GÜCÜ AZALTILDI! uyarısı verdi ancak motor lambası yakmadı. Sonra sağa çektim stop ettim benzine aldım derken araç bazen normal çekiyor gibi bazen çekiş düşük gibi geldi. Hatta benzinde bir denememde eğimsiz yolda 136 kmyi geçemedi. Yani çekiş gücünün düştüğünü böylece kesinleştirdim. Bu daha önce başına gelen oldu mu? Motor lambası halen yanmıyor ancak çekiş gücü gerçekten oldukça düştü.
İlk olarak uzun yok yaparken ben her zaman aldığım petroldan(shell) farklı olarak bp’den lpg aldım. Uzun yola çıktığımda 50. Kmde giderken birden sarı motor lambası yandı. Ardından turbo ötmeye başladı ve çekiş düştü. Hemen yolda bir servise durdum katalizör arızası dedi kötü yakıt almışsınız dedi. Sonra kendi ustama götürdüm katalizör tıkanmış dedi o sorunu çözdük. Ardından ben yine uzun yola çıktığımda 30. Kmde rampa çıkarken aracın zorlandığını fark ettim ve birde MOTOR GÜCÜ AZALTILDI! uyarısı verdi ancak motor lambası yakmadı. Sonra sağa çektim stop ettim benzine aldım derken araç bazen normal çekiyor gibi bazen çekiş düşük gibi geldi. Hatta benzinde bir denememde eğimsiz yolda 136 kmyi geçemedi. Yani çekiş gücünün düştüğünü böylece kesinleştirdim. Bu daha önce başına gelen oldu mu? Motor lambası halen yanmıyor ancak çekiş gücü gerçekten oldukça düştü.
Yorum