Merhabalar,
Aranıza yaklaşık 9 ay önce aldığım 2010 Insignia 1.6T Cosmo 180HP ile katıldım. Çok şükür temiz aracımdan memnun olmakla birlikte sürüş deneyimini artırmak (bazen özellikle LPGde vites geçişinde yığılma vb. gibi konular) için yaptığım araştırmalarla farklı konuları da forumdan öğreniyorum.
Bahsettiğim araştırmalardan MAP-MAF sensör değerleri gibi bazılarının olması gerekenden farklı olduğunu gördüm. MAF sensörüm 3 g/sn ve üzerinde (normali 2 gram civarı), MAP sensörüm 17.8 in/Hg civarında (normali 21 civarı diye okudum) seyrediyor. Temizliklerini yapmam bir şeyi değiştirmedi. Sonrasında ustamla motorda emiş olduğunu fark ettik. Motor çalışırken yağ çubuğu ya da yağ kapağı açılınca vakum oluştuğu görülüyor. Yağ çubuğu çıkarıldığında MAP-MAF sensor değerleri düzeliyor.
Bu durum için ustam motor üst kapağının değişmesi gerektiğini söyledi. İçindeki diyafram zamanla arızalanıyormuş.
Sorum şu ki:
1- Performans kaybı yaşamıyorum, bu emme durumu, bu şekilde idare etmeyi göze alacak bir konu mudur?
2- Sorunun çözümü kesin kapak değişimi midir? Külbütor kapağı yerine kademeli kontrol etmem gereken yerler var mıdır? (ör: önce conta, sadece diyafram vb. kontrol et gibi)
3- Motor üst kapağı yerine sadece diyafram değişimi mümkün müdür? Değişim sırasında kesin çok dikkat et dediğiniz husus var mıdır?
4- Bu duruma neler sebep olur tekrar yaşamamak için nelere dikkat etmeliyim?
Bilgi sahibi olanlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.
Forumdaki bilgi birikimi gerçekten şahane, yardımlarınız için teşekkürler.
Aranıza yaklaşık 9 ay önce aldığım 2010 Insignia 1.6T Cosmo 180HP ile katıldım. Çok şükür temiz aracımdan memnun olmakla birlikte sürüş deneyimini artırmak (bazen özellikle LPGde vites geçişinde yığılma vb. gibi konular) için yaptığım araştırmalarla farklı konuları da forumdan öğreniyorum.
Bahsettiğim araştırmalardan MAP-MAF sensör değerleri gibi bazılarının olması gerekenden farklı olduğunu gördüm. MAF sensörüm 3 g/sn ve üzerinde (normali 2 gram civarı), MAP sensörüm 17.8 in/Hg civarında (normali 21 civarı diye okudum) seyrediyor. Temizliklerini yapmam bir şeyi değiştirmedi. Sonrasında ustamla motorda emiş olduğunu fark ettik. Motor çalışırken yağ çubuğu ya da yağ kapağı açılınca vakum oluştuğu görülüyor. Yağ çubuğu çıkarıldığında MAP-MAF sensor değerleri düzeliyor.
Bu durum için ustam motor üst kapağının değişmesi gerektiğini söyledi. İçindeki diyafram zamanla arızalanıyormuş.
Sorum şu ki:
1- Performans kaybı yaşamıyorum, bu emme durumu, bu şekilde idare etmeyi göze alacak bir konu mudur?
2- Sorunun çözümü kesin kapak değişimi midir? Külbütor kapağı yerine kademeli kontrol etmem gereken yerler var mıdır? (ör: önce conta, sadece diyafram vb. kontrol et gibi)
3- Motor üst kapağı yerine sadece diyafram değişimi mümkün müdür? Değişim sırasında kesin çok dikkat et dediğiniz husus var mıdır?
4- Bu duruma neler sebep olur tekrar yaşamamak için nelere dikkat etmeliyim?
Bilgi sahibi olanlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.
Forumdaki bilgi birikimi gerçekten şahane, yardımlarınız için teşekkürler.
Yorum