Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Marş Uzaması ve Benzin Kokusunun Gelmesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Marş Uzaması ve Benzin Kokusunun Gelmesi

    Herkese merhaba,

    Aracım 1.6 sidi manuel. Son 1 haftadır araç soğukken veya gün içinde birkaç saat beklemişse marş uzaması yapmaya başladı. Son 3 gündür de bu marş alma süresi iyice uzadı ve araçta benzin kokusu olmaya başladı. Sesinden belli, marş motoru gayet güçlü çeviriyor ancak bir şekilde benzinin gelmesi gecikiyor. Bahsettiğim koşullar olmadığında ise gayet tık diye tek seferde marş alıyor. Ayrıca genel olarak performansta herhangi bir düşüş yok, ses/titreşim gibi tepkiler gözlemlemedim. Cihaza bağlattığımda da arıza kodu çıkmadı.

    Siz değerli dostlara sorum; daha önce benzer bir durum yaşamış olan var mıdır? Şüphelenilmesi gereken parçalar nelerdir? Araştırdığım kadarıyla pek de deneme yanılma yoluyla yapılamayacak bu iş. Mesela yakıt filtresi bile basit bir şekilde değişemiyor. Filtre şamandıra pompa birleşik şekilde yakıt deposunun içinde.

    Zaman ayıracaklara, fikir üreteceklere şimdiden teşekkür ediyorum


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    İlk olarak akünün değerlerini marştan önce bir ölçün. Marş yapma anında da görme şansınız olursa kafanız aküden yana rahat eder.
    Soğuk motor sabah ilk çalıştırmada bir süre keskin benzin kokusu normaldir. Devir saati normal seyrine inince kesilir.
    Arıza lambası yanmıyorsa sabah ilk çalıştırmada start düğmesine basıp bekleyip araç gösterge ışıklarını yakana kadar 5sn bekleyip yani kontak açmasını bekleyip bir de böyle deneyin. Yokuş aşağı park etmiş iseniz bazen marş süresi uzayabiliyor. Bizim araçlarda marş işi gerçekten ilginç olabiliyor.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Yakit hortumunda catlak varsa basinc dusuklugunden gec mars alabilir. Pompa basincini olcturun.

      Diger olasilik benzin geri donus valfinde (kanister valfi) ariza olabilir. Valf acik kaliyor olabilir.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
        Yakit hortumunda catlak varsa basinc dusuklugunden gec mars alabilir. Pompa basincini olcturun.

        Diger olasilik benzin geri donus valfinde (kanister valfi) ariza olabilir. Valf acik kaliyor olabilir.
        + öncesinde bi hava filitresini gözden geçirin, oksijen sensörünün değerlerinede bi bakın isterseniz. Valf lerden şüpheleniyorum bende

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
          İlk olarak akünün değerlerini marştan önce bir ölçün. Marş yapma anında da görme şansınız olursa kafanız aküden yana rahat eder.
          Soğuk motor sabah ilk çalıştırmada bir süre keskin benzin kokusu normaldir. Devir saati normal seyrine inince kesilir.
          Arıza lambası yanmıyorsa sabah ilk çalıştırmada start düğmesine basıp bekleyip araç gösterge ışıklarını yakana kadar 5sn bekleyip yani kontak açmasını bekleyip bir de böyle deneyin. Yokuş aşağı park etmiş iseniz bazen marş süresi uzayabiliyor. Bizim araçlarda marş işi gerçekten ilginç olabiliyor.
          Malesef akünün durumunu kendim ölçmem için cihazım yok. Bahsettiğiniz yarım kontak açıp kapamayı denememi ustam da önerdi.

          Benzin kokusu ise 7 yaşındaki aracımda ilk defa başıma geldi. Evimin otoparkının zemini de düz.

          Yarın sabah ilk işim aracı göstermek olacak


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
            Yakit hortumunda catlak varsa basinc dusuklugunden gec mars alabilir. Pompa basincini olcturun.

            Diger olasilik benzin geri donus valfinde (kanister valfi) ariza olabilir. Valf acik kaliyor olabilir.
            Yarın sabah gidip yüksek ve alçak basınç yakıt pompalarına baktıracaktım. Kanister valfini de listeme ekliyorum, teşekkür ederim


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post

              + öncesinde bi hava filitresini gözden geçirin, oksijen sensörünün değerlerinede bi bakın isterseniz. Valf lerden şüpheleniyorum bende
              Siz yazınca hatırladım, kutu içi performans hava filtresi kullanıyorum ve en son temizletmeyi düşünürken unutmuşum. Hava filtresi ve oksijen sensörünü de listeme ekliyorum. Teşekkür ederim


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Değişim zamanı gelmiş rıfat hocam ihihi beni sal diyor araç gerçi geçenlerde muharrem kullanmıştı video ızledim maşallahı var ama..

                1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

                Yorum


                • #9
                  Bende de aynı sorun vardı. Aküyü ölçtürdüm normal çıktı, bujileri değiştirdim fark etmedi, en son ateşleme bobinini değiştirdim gecikme azaldı ama yine azda olsa yapıyor. O şekilde devam ediyorum şimdilik. çözüme ulaştığında paylaşabilirsen bize de faydası olur
                  2011 MODEL ,1.6T 180hp, DVD800

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: mehmet_5260 View Post
                    Bende de aynı sorun vardı. Aküyü ölçtürdüm normal çıktı, bujileri değiştirdim fark etmedi, en son ateşleme bobinini değiştirdim gecikme azaldı ama yine azda olsa yapıyor. O şekilde devam ediyorum şimdilik. çözüme ulaştığında paylaşabilirsen bize de faydası olur
                    Bizim araçlarda bobin tek parça yerine 4 ayrı parça ve arızalanması durumunda biri yerine 4 ü değişme durumu oluyor ve teki bile 180 lik insignia nın bobini fiyatına olabiliyor.
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: insgna44 View Post
                      Değişim zamanı gelmiş rıfat hocam ihihi beni sal diyor araç gerçi geçenlerde muharrem kullanmıştı video ızledim maşallahı var ama..
                      Sal beni diyorsa da salamam, yenisi çok pahalı Ülkenin ekonomisi düzelene kadar belki de daha fazla süre devam


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #12
                        Önerilen yarım kontak aç kapa yapmayı denedim. Aracı çalıştırmadan bir kaç kere yapınca 5-6 saniye süren marş 1-2 saniyeye kadar indi. Böyle yapınca benzin kokusu da gelmedi. Ayrıca normal sürüşte performans farkı olmadığını bu akşam deneyerek gördüm. Ustaya durumu anlattım ve depodaki şamandıra-pompa ünitesine odaklandık. Hafta başında gidememiştim, yarın sabah arabayı erkenden ustaya bırakıyorum. İnşallah basit bir şekilde çözümü buluruz.

                        mehmet_5260 mutlaka bilgilendiririm


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #13
                          Biraz gecikmeli de olsa güncelleme yapayım.

                          İlginç bir hafta oldu. Öncelikle odaklandığımız benzin pompası benzin deposu indirelerek yerinden çıkarıldı. Benzin filtresi basbaya çamur içindeydi. İlk marştaki benzinin gecikmesinin filtre olduğunu böylece anladık. Balata spreyiyle iyice temizlendi. Tekrar yerine takıldıktan sonra araç 2 gün tamamen normal tepkiler verdi. Üçüncü günün sabahı marş ilk olaydan da uzun sürecek kadar çok çevirdi. Çok yoğun bir benzin kokusu geldi. Kaputu açtım baktım motordan benzin sızıyor. Aracı çekiciyle tekrar ustaya götürdüm. Enjektör üst lastiği denilen bir conta patlamış, enjektör hem içeri hem dışarı benzin atıyor. Usta sızıntıyı kesmek için oraya bir oring ayarladı. 4 gündür aracın maşallahı var, hiç bunlar olmamış gibi çalışıyor.

                          Şimdi benim gözümde sızdırma yapmamış kalan 3 conta da şüpheli. İlk fırsatta 4 contayı da orjinaliyle değiştirmeyi düşünüyorum. Tabi inşallah ayrı satılıyordur.


                          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                          Yorum


                          • #14
                            Geçmiş olsun. Bence bu son yaşadıklarınızın ardında yakın zamanda araca koyduğunuz benzin yatıyor. İstasyon geçmişinizi bir gözden geçirin ve ordan artık yakıt almayın.
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #15
                              Geçmiş olsun Rıfat bey, benim denemediğim benzin filtresi kalmış demek ki, yakın dönemde benzin filresini temizlettireyim.
                              2011 MODEL ,1.6T 180hp, DVD800

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X