Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Otomati̇k vi̇tes ti̇tremesi̇ne çözüm

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Otomati̇k vi̇tes ti̇tremesi̇ne çözüm


    Herkese selam.

    1.6 CDTI aracımın otomatik şanzıman yağını 114 bin km'de değiştirdim ve viteste düşük devirlerde titremeler başladı. Aşağıda açtığım konu linkini bulabilirsiniz.

    Merhabalar, Daha önce 6T45 GEN3 otomatik şanzımanla ilgili sorunumu aşağıdaki başlıkta aktarmıştım. https://www.insigniateam.com/forum/teknik-b%C3%B6l%C3%BCm/teknik-destek/639434-6t45-otomatik-%C5%9Fanz%C4%B1manda-titreme Yukarıdaki sorunum ile son zamanlarda farkettiğim bazı durumlar ışığında sorunu sanki


    Bunun üzerinde belki düzelir umudu ile serviste adaptasyon yaptırdım. Sorunun devam etmesi üzerine 115 binde tekrar şanzıman yağı değişimi yaptırdım ancak sorun hala çözülmedi. Burada da konu açtım ama tam çözüme hala ulaşamadım. Götürdüğüm şanzıman ustaları ise çok farklı arızalar söyledi. Genelde selenoid, beyin, tork konvertör tamiri/değişimi veya komple revizyon gibi işlemler önerildi. Tabi ki bunların maliyeti de minimum 8-10 bin TL civarlarından başlıyordu.

    Benim sorunum 1500 devir civarında gaza normalden biraz falza bastığımda devirin 1300'e kadar düşmesi ve titremenin ardından aracın kendini toplamasıydı. Bunu da genelde 3. ve 5. viteslerde daha çok yapıyordu. Konu hakkında çok fazla yerli ve yabancı yazılı ve görsel kaynak taradım. Araştırmalarım sonunda bu sorunun tork konvertör ya da diğer adı ile türbinden kaynaklandığı sonucuna vardım. Şimdi gelelim sorunu nasıl çözdüğüme.

    Amerika'da otomatik şanzıman çok yaygın olduğu için sırf otomatik şanzıman katkılarında uzmanlaşmış markalar var. Bunlardan biri de Lube Guard. Bu firmanın Shudder Fix isimli ürününü Türkiye'deki bir firmadan temin ettim. Ürün, şanzıman içindeki kayganlığı 4 kata kadar arttırıyor ve yağı bir miktar kalınlaştırıyor. Bir karış boyunda bir tüp. 5 litreye 1 tüp koyulduğu için 2 tüpü doğrudan şanzıman yağının üstüne ekledim. Normalde anında etki ediyor ancak ben biraz deneyimledikten sonra burada paylaşmak istedim. 1500-2000 kilometredir aracı kullanıyorum ve en ufak bir titreme dahi kalmadı. Uzun yol da yaptım, yokuş da tırmandım, performanslı da kullandım. Vites geçişleri gayet yumuşak. 8-10 binlik arıza olduğu söylenen sorunu 500 TL'ye çözmüş oldum. Eğer sizin şanzımanda da yağlama kaynaklı bir sorun varsa ürün işinize yarayabilir. Eğer ürünü kullandıktan sonra hala sorun devam ediyorsa şanzımanda yapısal bir sorun var demektir ve revizyon işlemi gerekir. Özelden görüştüğümüz ve tavsiyemle ürünü kullanan bir kaç arkadaşın da sorunu bu şekilde çözüldü.

    Belki bu sorundan muzdarip olan birilerinin de sorunu çözülür. Umarım birilerinin işine yarar ve paraları ceplerinde kalır.

  • #2
    Paylaşım için teşekkürler. Geçmiş olsun.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Bu katkıyı manuel vites'e de koymak mümkün müdür acaba? Yakın zamanda debriyaj seti - volant ve şanzıman yağı değişimi yapacağım.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
        Bu katkıyı manuel vites'e de koymak mümkün müdür acaba? Yakın zamanda debriyaj seti - volant ve şanzıman yağı değişimi yapacağım.
        Manuel için bir şey yazılmamış. Manueller için özel katkılara bakmak daha uygun olabilir.

        Yorum


        • #5
          Çözüm paylaştığın için teşekkürler...

          Yorum


          • #6
            Bilgilendirme için teşekkürler.


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #7
              Bilgilendirme için teşekkürler. Buradaki sorun bana şanzımana gerektiğinden daha az yağ konulması gibi geldi. Konulan yağ tork konvertörünün de içini dolduruyor ve devirlenme ile birlikte girdap yapan yağ karşılığındaki türbin kanatlarına çarparak şanzımana motor tahriğini iletiyor. Buradaki yağın az olması kilitlenmenin doğru yapılmamasına, doğru devirde yapılmamasına yol açıyor olabilir. Eklediğiniz katkı belirttiğiniz özellikleri gösterse de asıl olarak eksik yağın hacmini tamamlamış ve sistemin düzgün çalışmasını sağlamış gibi. Şanzımanda yağ değişimi öncesinde bir problem olmamasına istinaden bu yorumu yapıyorum ancak devrin düşmesini açıklayamadım. Benim aracım da 1.6 cdti ve 71000 km'de, ben de yağ değiştirmek istedim ve servisi aradım. 4lt yağ konuluyor, test yapılıyor sonrasında tekrar test yapılıp 4 lt ekleniyor denildi. Makina ile değişim yapanlar 8 lt yakın değişim yapıldığını söylüyorlar. Servisin değişimi aslında yağın bir kısmının değiştirilmesi ve yağın kalitesinin arttırılması oluyor. GM 6T45 şanzımanın özellklerinde de toplam 8.12 lt yağ aldığı yazıyor. Ben de şanzıman yağı değiştirme konusunda kararsız kaldım, çalışan sisteme müdahale edip sizin yaşadığınıza benzer sorunlar yaşamaktan korkuyorum açıkçası.

              Yorum


              • #8
                Aracımın önceki sahibi 60 binde şanzıman yağını değiştirmiş. Ben de 120 bin öncesi değiştirdim. Aracımda hissedilir bir değişiklik olmadı. Ne ise aynen öyle devam ettim. Öncesinde sorun yoktu zaten. Demem o ki sorun yoksa bence boşuna risk alıp maceraya girmeye gerek yok.
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: merodsi View Post
                  Bilgilendirme için teşekkürler. Buradaki sorun bana şanzımana gerektiğinden daha az yağ konulması gibi geldi. Konulan yağ tork konvertörünün de içini dolduruyor ve devirlenme ile birlikte girdap yapan yağ karşılığındaki türbin kanatlarına çarparak şanzımana motor tahriğini iletiyor. Buradaki yağın az olması kilitlenmenin doğru yapılmamasına, doğru devirde yapılmamasına yol açıyor olabilir. Eklediğiniz katkı belirttiğiniz özellikleri gösterse de asıl olarak eksik yağın hacmini tamamlamış ve sistemin düzgün çalışmasını sağlamış gibi. Şanzımanda yağ değişimi öncesinde bir problem olmamasına istinaden bu yorumu yapıyorum ancak devrin düşmesini açıklayamadım. Benim aracım da 1.6 cdti ve 71000 km'de, ben de yağ değiştirmek istedim ve servisi aradım. 4lt yağ konuluyor, test yapılıyor sonrasında tekrar test yapılıp 4 lt ekleniyor denildi. Makina ile değişim yapanlar 8 lt yakın değişim yapıldığını söylüyorlar. Servisin değişimi aslında yağın bir kısmının değiştirilmesi ve yağın kalitesinin arttırılması oluyor. GM 6T45 şanzımanın özellklerinde de toplam 8.12 lt yağ aldığı yazıyor. Ben de şanzıman yağı değiştirme konusunda kararsız kaldım, çalışan sisteme müdahale edip sizin yaşadığınıza benzer sorunlar yaşamaktan korkuyorum açıkçası.
                  Ben 80 bin kmde şanzıman yağımı tıpa değişim yaptırdım. Tam 5 lt konuldu sonrasında(Nisa oto hüseyin usatada). Değişim sonrası artı veya eksi bir şey hissetmedim. Makine değişimde 20lt yağ harcayanda vardı. Çıkan yağın tamamen kırmızıya dönmesi için uğraşıldığında 20 lt yağ harcanmıştı.

                  Makine değişim bana mantıksız geliyor. Makine ile de değişim yapılsa konulan yağ eski yağ ile karışıyor. Tıpa değişime göre daha azda karışıyor olsa, sonuçta karışıyor. Bence yağın yarısını boşaltıp yenileyerek yağı tazelemek daha mantıklı geliyor. İçi rahat etmeyen 3-5 bin km sonra bir tıpa değişim daha yaptırır

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: merodsi View Post
                    Bilgilendirme için teşekkürler. Buradaki sorun bana şanzımana gerektiğinden daha az yağ konulması gibi geldi. Konulan yağ tork konvertörünün de içini dolduruyor ve devirlenme ile birlikte girdap yapan yağ karşılığındaki türbin kanatlarına çarparak şanzımana motor tahriğini iletiyor. Buradaki yağın az olması kilitlenmenin doğru yapılmamasına, doğru devirde yapılmamasına yol açıyor olabilir. Eklediğiniz katkı belirttiğiniz özellikleri gösterse de asıl olarak eksik yağın hacmini tamamlamış ve sistemin düzgün çalışmasını sağlamış gibi. Şanzımanda yağ değişimi öncesinde bir problem olmamasına istinaden bu yorumu yapıyorum ancak devrin düşmesini açıklayamadım. Benim aracım da 1.6 cdti ve 71000 km'de, ben de yağ değiştirmek istedim ve servisi aradım. 4lt yağ konuluyor, test yapılıyor sonrasında tekrar test yapılıp 4 lt ekleniyor denildi. Makina ile değişim yapanlar 8 lt yakın değişim yapıldığını söylüyorlar. Servisin değişimi aslında yağın bir kısmının değiştirilmesi ve yağın kalitesinin arttırılması oluyor. GM 6T45 şanzımanın özellklerinde de toplam 8.12 lt yağ aldığı yazıyor. Ben de şanzıman yağı değiştirme konusunda kararsız kaldım, çalışan sisteme müdahale edip sizin yaşadığınıza benzer sorunlar yaşamaktan korkuyorum açıkçası.
                    Hocam 2 tüp toplamda 0.12 lt yapıyor. Yağ değişimi yapılırken yağ koyulup biraz motor çalıştırıldıktan sonra seviye kontrolü yapılmıştı. Sonradan eklenen bu kadar az miktardaki bir sıvının anında bu kadar büyük bir etki yapacağını sanmıyorum. Ayrıca dediğim gibi gaza bastığımda lag oluştuktan sonra araç kendini topluyordu.

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X