Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 turbo aks

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6 turbo aks

    Arkadaşlar bu araca sahip olup aks ile sorun yaşayan ve tamir ya da değişim yoluna giden var mı aranızda? Aks orjinali oldukça pahalı ama tamir de tavsiye edilmiyor.

  • #2
    Bu konuda bilgi verebilecek kimse yok mu ?

    Yorum


    • #3
      Merhaba,

      Böyle bir araca sahipseniz AKS Tamiri yaptırmamanızı tavsiye ederim. Yapan ustalar var, amacım kötülemek değil.

      ODM Marka Aks komple fiyatı 485TL dir.

      Orjinal olmasa da uzun kmler sizi götürür. Tamir yerine komple değiştirmeniz mantıklı. AKS Başı 290TL civarı olması lazım.

      Ustanız iyiyse, AKS değişikliğine gitmeniz mantıklı olacaktır. Güvenli sürüşler dilerim.

      Saygılar.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post
        Merhaba,

        Böyle bir araca sahipseniz AKS Tamiri yaptırmamanızı tavsiye ederim. Yapan ustalar var, amacım kötülemek değil.

        ODM Marka Aks komple fiyatı 485TL dir.

        Orjinal olmasa da uzun kmler sizi götürür. Tamir yerine komple değiştirmeniz mantıklı. AKS Başı 290TL civarı olması lazım.

        Ustanız iyiyse, AKS değişikliğine gitmeniz mantıklı olacaktır. Güvenli sürüşler dilerim.

        Saygılar.
        Hocam açıkcası orjinal aks çok pahalı (10 bin tl) civarı servis fiyatı. Yan sanayi tavsiye edilmediği için bu yönde bir soru sormuştum ancak ODM marka kullanan ve memnun olan varsa elbetteki satın alıp değiştirmek daha mantıklı olacaktır. Benim ustam yan sanayinin yerin tutmadığını belirtmişti ama orjinaline de güç yetmiyor. Şöyle bir durum yaşıyorum, düşük vites ve düşük hızda (1.vites 10-20 km) ayağımı gazdan çekince tık diye bir metal vurma ses geliyor. Bunun aks mı yoksa başka birşey mi olduğunu bulamıyoyoruz. Ayrıca 120-140 km aralığında direksiyonda bir titreme var ve defalarca balans yapıldı ( araç üzerinde de yapıldı) ve başka bir insignia araçtan jant lastik bu aracıma takılarak test edildi yine de tamamen kesilmedi titreşim. Bunun da aks kaynaklı olabileceğini söyledi ustam ama gaza basmıyorkende yapıyor dedim olsun yine de yapar dedi. Ben bu ihtimalin bir olasılıkla salıncak burçlarından kaynaklandığını düşünüyorum bakalım ilk fırsatta deneyeceğim ama düşük hızda gazdan çekince gelen ses volant mı yoksa aks mı bilemiyorum. Aks değiştirmeyi düşünmemdeki sebep aslında bundan dolayı

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: GroupPolicy View Post

          Hocam açıkcası orjinal aks çok pahalı (10 bin tl) civarı servis fiyatı. Yan sanayi tavsiye edilmediği için bu yönde bir soru sormuştum ancak ODM marka kullanan ve memnun olan varsa elbetteki satın alıp değiştirmek daha mantıklı olacaktır. Benim ustam yan sanayinin yerin tutmadığını belirtmişti ama orjinaline de güç yetmiyor. Şöyle bir durum yaşıyorum, düşük vites ve düşük hızda (1.vites 10-20 km) ayağımı gazdan çekince tık diye bir metal vurma ses geliyor. Bunun aks mı yoksa başka birşey mi olduğunu bulamıyoyoruz. Ayrıca 120-140 km aralığında direksiyonda bir titreme var ve defalarca balans yapıldı ( araç üzerinde de yapıldı) ve başka bir insignia araçtan jant lastik bu aracıma takılarak test edildi yine de tamamen kesilmedi titreşim. Bunun da aks kaynaklı olabileceğini söyledi ustam ama gaza basmıyorkende yapıyor dedim olsun yine de yapar dedi. Ben bu ihtimalin bir olasılıkla salıncak burçlarından kaynaklandığını düşünüyorum bakalım ilk fırsatta deneyeceğim ama düşük hızda gazdan çekince gelen ses volant mı yoksa aks mı bilemiyorum. Aks değiştirmeyi düşünmemdeki sebep aslında bundan dolayı
          Aks iki kısımdan olusur. Ic aks ve dış aks. bunlar parca parcada satılır. Gaza basıp cekince tıklama bosluk hissi dış akstan yapar. Donuslerde dusuk hızda rahatsızlık hıssı verir ses yapar. orijinal aks 10 bin tl ise 8 bin tl si ic aks kısmıdır. 500 u dıs aks ve kalan 500 u aks mili diyebiliriz. en pahalı kısım ic aks kısmıdır. Ic aks arızası gaza yuklenince ozellikle rampa yukarı 50km ustunde ozellikle 100 lu km lerde daha belirgin olur. kasayı sallar. tamiri zordur. asınmadan dolayı arıza yapar. sert kalkıs pati cektirme v.s olan araclarda daha cabuk bozulur. koruklerinde delik yırtılma varsa yagsız kalmamıssa normal suruste kolay kolay bozulmaz. sizin sorununzun bir cok sebebi olabilir. motor sanzıman takozlarından bile yapabilir. ama gaza basmıyorken titereme yapıyorsa kafadan ic aksı silin. dıs akslardaki problem ancak ses yapar kalkıslarda dusuk hızlarda..cok asırı bosluk olmadıkca titreme yapmaz..yuksek hızda sert frenlemenin ilk saniyesinde yapabilir.

          yinede aracın amortisor takozları, salıncak burcları. motor sanzıman takozları. rot v.s bilesenleri titremeye sebeb olabilir. detayli kontrol etmek lazım. ODM v.s akslar rahatlıkla isinizi gorur. sert kalkıs yapmadıkca vites kucultup birden gazı koklemeyince kolay kolay bozulmaz. bozulsada fiyatı ucuz..ama orijinal aksları cok kurcalatmayın kimseye..ozelliklede ic aksi..tamir olmuyor..yapiyorum diyen yalan söyler..tamirini yapsada 3 ay gecmeden yine ayni sorun olacak..daha beter titereyecek arac..

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: escape View Post

            Aks iki kısımdan olusur. Ic aks ve dış aks. bunlar parca parcada satılır. Gaza basıp cekince tıklama bosluk hissi dış akstan yapar. Donuslerde dusuk hızda rahatsızlık hıssı verir ses yapar. orijinal aks 10 bin tl ise 8 bin tl si ic aks kısmıdır. 500 u dıs aks ve kalan 500 u aks mili diyebiliriz. en pahalı kısım ic aks kısmıdır. Ic aks arızası gaza yuklenince ozellikle rampa yukarı 50km ustunde ozellikle 100 lu km lerde daha belirgin olur. kasayı sallar. tamiri zordur. asınmadan dolayı arıza yapar. sert kalkıs pati cektirme v.s olan araclarda daha cabuk bozulur. koruklerinde delik yırtılma varsa yagsız kalmamıssa normal suruste kolay kolay bozulmaz. sizin sorununzun bir cok sebebi olabilir. motor sanzıman takozlarından bile yapabilir. ama gaza basmıyorken titereme yapıyorsa kafadan ic aksı silin. dıs akslardaki problem ancak ses yapar kalkıslarda dusuk hızlarda..cok asırı bosluk olmadıkca titreme yapmaz..yuksek hızda sert frenlemenin ilk saniyesinde yapabilir.

            yinede aracın amortisor takozları, salıncak burcları. motor sanzıman takozları. rot v.s bilesenleri titremeye sebeb olabilir. detayli kontrol etmek lazım. ODM v.s akslar rahatlıkla isinizi gorur. sert kalkıs yapmadıkca vites kucultup birden gazı koklemeyince kolay kolay bozulmaz. bozulsada fiyatı ucuz..ama orijinal aksları cok kurcalatmayın kimseye..ozelliklede ic aksi..tamir olmuyor..yapiyorum diyen yalan söyler..tamirini yapsada 3 ay gecmeden yine ayni sorun olacak..daha beter titereyecek arac..
            Hocam detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi gaza basmasam bile 120-140 lı hızlarda araç vitesini boşa atıp kendi haline bıraksam bile direksiyonda titreşim devam ediyor. Bu durumda iç aks olmasa da dış aks buna neden olur mu? Eğer sorun dış aks ise yine komple mi değiştirmeliyim yoksa dış aksı alıp orjinal aksa taktırmalımıyım? Bu arada bu düşük hızda ayağımı gazdan çekince gelen ses volant kaynaklı olabilir mi? (volantta boşluk var çünkü)

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: escape View Post

              ... Gaza basıp cekince tıklama bosluk hissi dış akstan yapar...
              Bir süredir gaza basınca 1 sn sonra gelen geriye itme ve gazı birakınca 1 sn sonra gelen öne yığılma yaşıyorum. Ömrü dolan debriyaj balatasını ve volanı değiştirmek bu durumu düzeltmedi. Akstan olabileceğini düşünmemiştim. İlk fırsatta ustaya gittiğimde bunu soracağım.



              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Burada paylaşılan bilgiler için teşekkür ederim. Kaynaklı jantlarımız ve dandik lastiklerimizden diye düşündüğümüz titreme, iyi bir balans ve yeni lastik ile azalmıştı ama hala devam ediyor. Sanırım biz de akstan şüphelenmeliyiz. Teşekkürler.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

                  Bir süredir gaza basınca 1 sn sonra gelen geriye itme ve gazı birakınca 1 sn sonra gelen öne yığılma yaşıyorum. Ömrü dolan debriyaj balatasını ve volanı değiştirmek bu durumu düzeltmedi. Akstan olabileceğini düşünmemiştim. İlk fırsatta ustaya gittiğimde bunu soracağım.
                  Keşke aks olmasa tanesine orjinalin 10k fiyat çıkarıyor servis

                  Yorum


                  • #10
                    Arkadaşlar hepinize merhaba tekrardan, dün aracımın salıncak burçlarını yeni GM orjinal parçalar ile değiştirdik. İlk yaptığım test beni çok şaşırttı, önceden 120-140 bandındaki aşırı vibrasyon neredeyse yok olmuştu. Çok fazla uzun test edemedim ama kesinlikle ve kesinlikle öncekinden daha iyiydi. Benim lastiklerimde çok ufak bir atlama var, kalan kısmın da onunla ilgili olabileceği görüşündeyim. Bir kaç gün uzun soluklu test yaptığımda tekrar bilgi paylaşırım ama şu an için kesinlikle faydası olduğunu söyleyebilirim. Umarım tamamen gitmiştir

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: Ridianod View Post
                      Burada paylaşılan bilgiler için teşekkür ederim. Kaynaklı jantlarımız ve dandik lastiklerimizden diye düşündüğümüz titreme, iyi bir balans ve yeni lastik ile azalmıştı ama hala devam ediyor. Sanırım biz de akstan şüphelenmeliyiz. Teşekkürler.
                      Bir üstteki yorumumu okumanızı tavsiye ederim, denemeye değer

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: GroupPolicy View Post

                        Keşke aks olmasa tanesine orjinalin 10k fiyat çıkarıyor servis
                        İstediği kadar 10k olsun hocam 900 liraya set takılan çin markası 85den beri aks parçası üretiyor görünüyor. Ben o kadar da dandik olduğuna inanıyorum. Diyelim çabuk bozuluyor 10 kere değiştirme şansı veriyor resmen.


                        Orjinal yazı sahibi: GroupPolicy View Post
                        Arkadaşlar hepinize merhaba tekrardan, dün aracımın salıncak burçlarını yeni GM orjinal parçalar ile değiştirdik. İlk yaptığım test beni çok şaşırttı, önceden 120-140 bandındaki aşırı vibrasyon neredeyse yok olmuştu. Çok fazla uzun test edemedim ama kesinlikle ve kesinlikle öncekinden daha iyiydi. Benim lastiklerimde çok ufak bir atlama var, kalan kısmın da onunla ilgili olabileceği görüşündeyim. Bir kaç gün uzun soluklu test yaptığımda tekrar bilgi paylaşırım ama şu an için kesinlikle faydası olduğunu söyleyebilirim. Umarım tamamen gitmiştir
                        Bunu işte alt takımcı söylemesi gerekmiyor mu? Burç diye baktım ama GM bulamadım nette. Bu arabanın GM salıncaklarının fiyatı ne böyle ya. Değişmez parça mı bu? Bizim mareada orj de olsa çok değişmişliğimiz var tablalar ses yapıyor diye.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Ridianod View Post

                          İstediği kadar 10k olsun hocam 900 liraya set takılan çin markası 85den beri aks parçası üretiyor görünüyor. Ben o kadar da dandik olduğuna inanıyorum. Diyelim çabuk bozuluyor 10 kere değiştirme şansı veriyor resmen.




                          Bunu işte alt takımcı söylemesi gerekmiyor mu? Burç diye baktım ama GM bulamadım nette. Bu arabanın GM salıncaklarının fiyatı ne böyle ya. Değişmez parça mı bu? Bizim mareada orj de olsa çok değişmişliğimiz var tablalar ses yapıyor diye.
                          Hocam şöyle ki, alt takımcının anlayabileceği bir boşluk yok. Sorun bu parçanın fabrikasyon olarak hatalı üretilmiş olması ve Opel tarafından bir bülten yayınlanarak bu soruna neden olan parçanın iyileştirilmiş burçlar ile değiştirilmesi gerektiğinden bahsedilmiş. Ustam çıkan burcu kontrol ettiğinde hiç boşluk yoktu mesela Parça kodu GM 84248226

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: GroupPolicy View Post

                            Hocam şöyle ki, alt takımcının anlayabileceği bir boşluk yok. Sorun bu parçanın fabrikasyon olarak hatalı üretilmiş olması ve Opel tarafından bir bülten yayınlanarak bu soruna neden olan parçanın iyileştirilmiş burçlar ile değiştirilmesi gerektiğinden bahsedilmiş. Ustam çıkan burcu kontrol ettiğinde hiç boşluk yoktu mesela Parça kodu GM 84248226
                            aa işte bu çok güzel bir detay. sanki forumda da vardı bu bültenle alakalı bir şey. çok teşekkür ederim. bir sitede buldum. burayı kaydedeyim de ilerde alırız.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: Ridianod View Post

                              aa işte bu çok güzel bir detay. sanki forumda da vardı bu bültenle alakalı bir şey. çok teşekkür ederim. bir sitede buldum. burayı kaydedeyim de ilerde alırız.
                              Rica ederim ne demek. Uzun süreli test sonuçlarını da paylaşacağım. Umarım sorunumuz çözülür ve aks kaynaklı değildir Kolay gelsin

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X