Duyuru

Collapse
No announcement yet.

95 lik termostat

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 95 lik termostat

    Arkadaşlar merhaba,

    araçla ilgili araştırma yapar iken bir kaç yerde umt marka 95 lik, termostat konusuna rastladım. Buradaki ustama sordum orjinalinden şaşma dedi. Bahsettiğim termostat başlıklı konularda opel ve chevrolet grubu 108 derecede termostat açtığı için yanan contalar, kavrulan borular, zamanından önce özelliğini kaybeden motor yağı, motor çekişten düşme, oyomatik vitesli sraçlarda vites değiştirme problemi gibi şeyler yazılmış. Bu termostatı kullanan taktıran varmı aranızda, tavsiye edermidiniz. teşekkürler....

    ürün linki; https://umutotoyedekparca.com/urun/7...et-turbo-motor

  • #2
    Motor bilmiyorum ama benim 2011 2.0 CDTI 88 derece civarında çalışırdı. 2016 1.6 CDTI 84 derece civarında çalışıyor. Soğutma suyunda antifriz olduktan sonra ve genleşme depo kapağı sağlam olduktan sonra su 105 olmuş 110 olmuş önemli değil. Sistemde oluşan basınç ve antifriz kaynama noktasını arttırdığı için zaten basınç altında 100 derecede kaynamıyor.
    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
      Motor bilmiyorum ama benim 2011 2.0 CDTI 88 derece civarında çalışırdı. 2016 1.6 CDTI 84 derece civarında çalışıyor. Soğutma suyunda antifriz olduktan sonra ve genleşme depo kapağı sağlam olduktan sonra su 105 olmuş 110 olmuş önemli değil. Sistemde oluşan basınç ve antifriz kaynama noktasını arttırdığı için zaten basınç altında 100 derecede kaynamıyor.
      Merhaba,
      bence yanılıyorsun, Suyun çok ısınması bir handkap.
      Beni ilgilendiren kısım kaç derecede kaynadığı filan değil.
      Öğrenmek istedğim, bu termostat işe yarıyormu?.
      Yüksek motor sıcaklığı bir sürü hndikap yaratıyor, bunlarda bize masraf ve sıkıntı olarak dönüyor.

      Bahsi geçen handikaplardan bazıları;
      yanan contalar, kavrulan borular, zamanından önce özelliğini kaybeden motor yağı, motor çekişten düşme, otomatik vitesli sraçlarda vites değiştirme problemi ......

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: aavp View Post

        Merhaba,
        bence yanılıyorsun, Suyun çok ısınması bir handkap.
        Beni ilgilendiren kısım kaç derecede kaynadığı filan değil.
        Öğrenmek istedğim, bu termostat işe yarıyormu?.
        Yüksek motor sıcaklığı bir sürü hndikap yaratıyor, bunlarda bize masraf ve sıkıntı olarak dönüyor.

        Bahsi geçen handikaplardan bazıları;
        yanan contalar, kavrulan borular, zamanından önce özelliğini kaybeden motor yağı, motor çekişten düşme, otomatik vitesli sraçlarda vites değiştirme problemi ......
        Handikap olsaydı kırmızı çizgi 130'da değil 100'den hemen sonra olurdu. 1.6 dizeller 84ü geçmiyor ama turbo borusu çatır çatır kırılıyor gevrediği için. Onun onunla alakası yok. Tamamen malzeme kalitesi ile alakası var.

        1.8T Passat'ım sıcak çalışırdı. Hatta öyle ki turbosu su soğutmalıydı ve su giriş hortumu kavrulmaya çok müsait bir ortamdaydı. Motor ile turbo egsoz salyangozu arasında kaldığı için turbo sökülmeden çıkmıyordu. Buna rağmen kıytırık bir su borusu bile 15 yıl dayandıktan sonra patladı.

        Ayrıca okuduğumu anlasaydın aracımın 84'te termosat açtığını anlayabilirdin. Üstelik mühendisler buna göre düşünüp hesap kitap yapmış ki o termosatı koymuş.

        Ayrıca BMW Motorları da genel olarak çok sıcak çalışma karakterine sahip ama hiç öyle çatlama patlama performans derdi olmuyor.
        1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
        2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
        3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
        4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
        5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
        6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

        Yorum


        • #5
          Merhaba,

          Bizim aracımız 1.6t 180hp olan motor. Bizimde termostatımız elektronik kontrollü ve 105te açıyor. Dikkat ederseniz termostatın üzerinde bir adet elektronik kontrol kablosu mevcuttur.

          Avrupa da 2 modem termostat serisi var ki, birisi güney yarım küre diğeri güney yarım küre. Zaten forumda arkadaşlar paylaştı, ön ızgaraya bakarsanız dışarıdan üstte 2 sıra plastik ile kapalıdır. tamponu söküp o 2 ızgarayı sökenler var. Sonra kışın tekrar takarlar.

          Ben kendi aracım için konuşarak şu örneği vereceğim, aracın motor kontrol ünitesinde bizim termostatın kaçta nasıl çalışacağı programlı, 95lik alırsak eğer ki manuel değilse yani mekanik, bizim bunu motorun beynine kodlatmamız gerekecek.

          Her yerde bişeyler yazıyor doğru, sizede katılıyorum. Ancak çoğu şey eksik.

          Benim kullanış sitlimi anlatayım hiçbir sorun yaşamazsınız.

          Öncelikle yağınız ve antifiriz marka modeliniz kaliteli olmalı, sıcaklığı hızlı transfer etmeli.

          1.6T 180 HP araçlar spor arabalar gibi kullananlar var, evet OPEL yapmış motor bir mühendislik harikası. Ancak araba ile uzayacaksanız ve hız yapacaksanız motoru yarı da bırakmayacaksınız. Örneğin 5000 - 6000 devire çıkıp birden gazdan ayağını çekme, aniden fren yapma vs motora ve turboya ciddi zararlar vermektedir.

          Çoğu bizim arabalarda turbo wastegate arızası oluşan bir sürü tanıdığım var, neden derseniz performanslı kullanıp birden yavaşlıyorlar. Wastegate devamlı egsoz gazını boşaltmak için kendi ömründen yiyor.

          Diğer sorun ise, zamanla aracın performansı düşecektir, sebebi de manifoldta aşırı sıcaklıktan dolayı çatlak oluşmaktadır. Egsoz gazını kaçıracak katalitik konvektör hatası diyecek ama sebebi katalitik değil, bu egsoza bağlı olan manfiold çatlağıdır. Turbo ve diğer ekipmanlar sökülmeden manifold çatlağı görünmemektedir.

          Şöyle uzun yolda 5000 6000 devirde arabayı kullanıp karanlıkta, aracı hemen sağa çekip kaputu açın, katalitik konvektör ve turbonun nar gibi kızardığını görürsünüz.

          Şehir içinde genelde normal sürerim, uzun yolda performaslı giderim ki motor soğuması dışarıdaki havadan faydalanmak için.

          Akşamları eve geldiğim de;

          arabanın içerisinden alacaklarımı alana kadar araba biraz kendi gücüyle soğur, turbo normale döner ve bir kere fan açar radyatör suyu normale döner devirdaim yapar. Kontağı öyle kapatırım.

          Siz siz olun o kadar sıcakta çalışan motorunuzu direk kapatmayın.

          Ben aracımızı almadan önce, aracın herşeyini teknolojisini ve nelerine dikkat etmemiz gerektiğini öğrenerek aldık.

          Şunu unutmayın OPEL argesine güzel yatırım yapan bir firmadır ( Satılmadan Önce ), Onlar termostatı da emin olun herşeyin sıcaklığına kadar düşünmüşlerdir.

          Oldu şikayetler çoğaldı birşey oldu, servisler de doğruladı. Emin olun yazılım güncellemesi çıkar ve servise davet edilir araçlarımız.

          Uzun oldu ama, başınızı ağrıttıysam affola.

          Saygılar.

          Yorum

          İşleniyor...
          X