Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6T Motor gücü azaltıldı uyarısı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6T Motor gücü azaltıldı uyarısı

    Merhabalar değerli abilerim kardeşlerim. Bugün 1.6T Makyajlı SİDİ motor aracımla giderken bir kasisten geçtikten 10 saniye sonra motor gücü azaltıldı uyarısı verdi. ESP lambası yandı ve araç çekişten düştü. Aşırı hantallaştı. Olay anında 2 3 kez stop edip çalıştırdım aynı hatayı vermeye devam etti. 10 Dk bekledikten sonra tekrar çalıştırınca bir hata vermedi. OBD2 cihazıyla tarattım herhangi bir hatada çıkmadı. Aracımda sıkıştırınca turbo kesme sorunu var. Aracı en kısa zamanda servise götürün uyarısı veriyordu daha önceden. Fakat bu sefer yavaş giderken bile motor gücü azaltıldı arızası vermesini çözemedim. Başına böyle bir sorun gelen var mı? Varsa nasıl çözdünüz lütfen yardımcı olur musunuz?

    Şüphelendiğim noktalar; turbo hortumları ve selenoid valfi. Motorla ilgili bir problem olabilir mi yoksa turboyla alakalı mı sizce? Araçta LPG yok.
    2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

  • #2
    Serviste turbo hortumları ve ilgili bağlantılar güzelce kontrol edilsin. Ufak bir yırtık bile buna sebep olabilir.
    Ben ciddi bir sorun olduğunu sanmıyorum. İnşallah da değildir.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      turbo selenoid valfinden de yapabilir büyük ihtimalle..

      Yorum


      • #4
        Aynısını 2.el olarak aldığım 1.6t 180'lik araçta 2 gün sonrası gördüm. Yurtdışından gelen cenazemiz olduğu için aracı o şekilde kullanmak zorunda kaldım bir gün kadar. Bu hatadan bir süre sonra yokuş yukarı yani yükte iken egzozdan masmavi duman atmaya başladı araç. Düz yolda bir şey yoktu. Biz de sonuç turbo ve onunla alaklı parçaların tamiri ile düzeldi. Kalınca bir hortumun içinde bolca yağ vardı. İlk defa böyle turbolu bir araç kullandığımız için ne hortumu olduğunu anlayamadım. Termostat'ın üstündeki kol girecek kadar büyük olan hortumdan bahsediyorum. Ama okuduğum kadarıyla turboya giren, çıkan hortumlar ve selenoid valfinden yaptığı söyleniyor. Arkadaşlar da yazmışlar. Geçmiş olsun.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
          Serviste turbo hortumları ve ilgili bağlantılar güzelce kontrol edilsin. Ufak bir yırtık bile buna sebep olabilir.
          Ben ciddi bir sorun olduğunu sanmıyorum. İnşallah da değildir.
          Aynısını yazacaktım, bana da basit bir hortum arızası olma ihtimali yüksek geliyor.

          Yorum

          İşleniyor...
          X