Duyuru

Collapse
No announcement yet.

6T45 Otomatik Şanzımanda Titreme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 6T45 Otomatik Şanzımanda Titreme

    Merhabalar,

    115 binde Insignia A 1.6 CDTI otomatik aracım var. 500 km önce salma yöntemi ile şanzıman yağı değişti. 4 lt GM Dex 6 yağ koyuldu. Yağ değişiminden sonra 3. vitesten sonraki vites geçişleri eğer 1500 devir civarında oluyorsa titeme olmaya başladı. 2000 devir üstünde değişen viteslerde herhangi bir titreme yok. Manule alınca da herhangi bir sorun yok. Belki düzelir diye 200 km önce serviste en son güncellenen araç yazılımını yüklettim, şanzıman yazılım en son süreme güncellendi ve adaptasyon yaptırdım ama bir değişiklik olmadı. Mevcut durumda 3. ve 5. viteslerde devir 1500 civarındayken gaza hafif bastığımda araçta bir titreme oluyor. Deviri aldıktan sonra ise normal şekilde devam ediyor.

    Şanzımancıların hepsi ayrı bir şey söylüyor. Tork konvertör revizyonu diyen de var, beyinle selenoidler değişecek diyen de. Kime inanacağımı ve ne yapacağımı şaşırdım. Daha önce başına gelen veya tavsiye verebilecek olan var mı? Antalya veya çevresinde iyi bir otomatik şanzıman ustası tavsiye de çok makbule geçer.

    Şimdiden teşekkürler.

  • #2
    Bence servisten net bir arıza tespiti yaptırın fiyat alın derim. Şanzıman yağı değişimi kaynaklı da olmayabilir, denk gelmişte olabilir. Manuel de olmayıp drive modunda bu sorunun olması yol gösterici, forumda şanzıman la ilgilenen veya iyi bilgisi olan birkaç arkadaş vardı diye hatırlıyorum

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: serkanbb06 View Post
      Bence servisten net bir arıza tespiti yaptırın fiyat alın derim. Şanzıman yağı değişimi kaynaklı da olmayabilir, denk gelmişte olabilir. Manuel de olmayıp drive modunda bu sorunun olması yol gösterici, forumda şanzıman la ilgilenen veya iyi bilgisi olan birkaç arkadaş vardı diye hatırlıyorum
      Servise de danıştım ama şanzımanı söküp İstanbul'daki anlaşmalı şanzıman tamir servisine gönderiyorlarmış. Bahsettiğim soruna göre minimum 10 bin TL tutar ve 30 bin TL'ye kadar çıkabilir dediler. Söyledikleri muhtemelen selenoid arızası diyorlar.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Evocati View Post
        Merhabalar,

        115 binde Insignia A 1.6 CDTI otomatik aracım var. 500 km önce salma yöntemi ile şanzıman yağı değişti. 4 lt GM Dex 6 yağ koyuldu. Yağ değişiminden sonra 3. vitesten sonraki vites geçişleri eğer 1500 devir civarında oluyorsa titeme olmaya başladı. 2000 devir üstünde değişen viteslerde herhangi bir titreme yok. Manule alınca da herhangi bir sorun yok. Belki düzelir diye 200 km önce serviste en son güncellenen araç yazılımını yüklettim, şanzıman yazılım en son süreme güncellendi ve adaptasyon yaptırdım ama bir değişiklik olmadı. Mevcut durumda 3. ve 5. viteslerde devir 1500 civarındayken gaza hafif bastığımda araçta bir titreme oluyor. Deviri aldıktan sonra ise normal şekilde devam ediyor.

        Şanzımancıların hepsi ayrı bir şey söylüyor. Tork konvertör revizyonu diyen de var, beyinle selenoidler değişecek diyen de. Kime inanacağımı ve ne yapacağımı şaşırdım. Daha önce başına gelen veya tavsiye verebilecek olan var mı? Antalya veya çevresinde iyi bir otomatik şanzıman ustası tavsiye de çok makbule geçer.

        Şimdiden teşekkürler.
        Titreme motor titremesi ise normal. Neden diyeceksiniz.

        3. vitesten sonra tork konvertörü "Lock-Up Clutch" denen sistemi devreye alır. Bu bir çeşit kavramadır ve tork konvertörünü kavrama ile sabitleyerek tork konvertöründen kaynaklı güç kaybını sıfıra indirir. 1. ve 2. vitesteki bariz boşa devir çevirme 3. vitesten itibaren olmaz. Manuel araba gibi motor gücü direkt şanzımana gider 3. vitesten itibaren.

        1500 devir zaten oldukça düşük bir devir. Titremesi normal. Zaten yeni yazılımda vitesler daha üst devirlerde yükseliyor. Alt devire düşüldüğünde bir alt vitese geçiyor.

        Bu dediğimin dışında anormal titreme varsa o konu hakkında fikrim yok. Manuel modda mı kulanıyorsunuz?
        1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
        2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
        3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
        4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
        5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
        6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

          Titreme motor titremesi ise normal. Neden diyeceksiniz.

          3. vitesten sonra tork konvertörü "Lock-Up Clutch" denen sistemi devreye alır. Bu bir çeşit kavramadır ve tork konvertörünü kavrama ile sabitleyerek tork konvertöründen kaynaklı güç kaybını sıfıra indirir. 1. ve 2. vitesteki bariz boşa devir çevirme 3. vitesten itibaren olmaz. Manuel araba gibi motor gücü direkt şanzımana gider 3. vitesten itibaren.

          1500 devir zaten oldukça düşük bir devir. Titremesi normal. Zaten yeni yazılımda vitesler daha üst devirlerde yükseliyor. Alt devire düşüldüğünde bir alt vitese geçiyor.

          Bu dediğimin dışında anormal titreme varsa o konu hakkında fikrim yok. Manuel modda mı kulanıyorsunuz?
          Motor titremesi gibi değil. Sanki şanzıman bir kaç diş kaırdıktan sonra kavrama yapıyormuş gibi. Öğleden sonra gene sanayide şanzımancıları gezeceğim. Bakalım ne çıkacak?

          Yorum


          • #6
            Şanzımancıların genel kanısı sorunun Selenoid takımından kaynaklandığı yönünde. Selenoid'lerin orjinal GM markalı olanları Türkiye'de pek bulunmuyor. Opel Türkiye ise bir kaç parça haricinde şanzıman yedek parçası ithal etmiyor.

            Bir ustanın tavsiyesi ile düz bir yolda hızlanarak viteslerin 6'ya kadar yükselmesini bekledim. Sonra yavaşlayarak 6'dan 1'e inmesini bekledim ve aracı durdurdum. Bunu 5 kez tekrarladım. İlginç bir şekilde titreme hissedilir şekilde azaldı. Kısmet olursa Perşembe günü de makineli olarak tüm şanzıman yağını tekrar değiştirtcem. Şanzıman içini tamamen temizlettikten sonra yeni Motul ATF 6 yağ koyulacak. Her şeyi göze aldım. Ya herro ya merro.

            Sonuçları yine buraya yazarım.

            Yorum


            • #7
              Çok geçmiş olsun, şanzıman yağı değişimi mi buna neden oldu yada tesadüf mü merak içinde bekliyorum. 65bin km de bir sorunum yok fakat fırsatını bulursam şanzıman yağı değiştirmeyi düşünüyordum. 4 yıl içinde ne kadar deforme olabilir bilemiyorumda…

              Yorum


              • #8
                Bu arada saçma olabilir belki, selenoid hatalarında akü kutup başı ayrılarak bir müddet sonra takıldığında normal çalışmaya başladığını duydum. Yakın çevremde farklı bir marka fakat bu şekilde sorunun gittiğini belirtmişti.
                Son düzenleme: sbsezgin; 08.06.2021, 21:45.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: sbsezgin View Post
                  Çok geçmiş olsun, şanzıman yağı değişimi mi buna neden oldu yada tesadüf mü merak içinde bekliyorum. 65bin km de bir sorunum yok fakat fırsatını bulursam şanzıman yağı değiştirmeyi düşünüyordum. 4 yıl içinde ne kadar deforme olabilir bilemiyorumda…
                  Daha önceden hiç bir sıkıntım yoktu. Şanzıman yağı değişimi haricinde ekstra bir şey de yaptırmadım. %99 şanzıman yağı değişiminden kaynaklı. Bence her 30 binde salma yöntemi ile yağ değişebilir. 60 binlerde makineli değişim yaptırılabilir. 90-100 binin üzerinde hiç şanzıman yağı değişmemiş ise ve sorun yoksa gittiği yere kadar gitmeli bence.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: sbsezgin View Post
                    Bu arada saçma olabilir belki, selenoid hatalarında akü kutup başı ayrılarak bir müddet sonra takıldığında normal çalışmaya başladığını duydum. Yakın çevremde farklı bir marka fakat bu şekilde sorunun gittiğini belirtmişti.
                    Insignia'da da akü kutup başı her derde deva. CTRL+ALT+DELETE gibi bir şey mübarek. Açıkcası benim de aklımda olan bir şeydi. Yarın denemeyi düşünüyorum.

                    Yorum


                    • #11
                      Makineli değişim sonrasında -eski şanzımanlarda- çok fazla sorun yaşandığını duymuştum. Hatta zamanında makineli değişim yapan ve bunun reklamlarını veren bazı büyük şanzımancıların makineli değişimi bıraktığını gördüm. Bu konuyu iyice araştırdınız mı?

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X