Arkadaşlar 1.6 turbo 180 hp edition elegance aracım var. Aracımda bir türlü çözemediğimiz bir balans problemi yaşıyorum. Ebatlarım 17 inc orjinal jantlarla ( 225 55 17) en az 10 defa farklı yerde balans yaptırttım nafile. Kışlıklar takılıydı ve sorun orada da vardı. Yazlıkları taktırdım şimdi de 120-130 aralığında yine direksiyonda vibrasyon var. Bu sorunu fark ettikten sonra lastiklerimi servisinde kontrol ettirdim ve testlerden başarı ile geçti,sorun gözlemlenmedi. Jantları lastikçide kontrol etmelerini söyledim bir yamukluk göremediler. O kadar sinir bozucu bir şey ki, sorum şu ki benzer bir sorun yaşayan ve çözümleyen var mı? Araç üzerinde balans önerenler var ama esp ve şanzıman açısından sorun yaratır diye çekiniyorum. Bazı forumlarda ön tabla burçlarından kaynaklandığından ve bunun için iyileştirilmiş parça çıkarıldığından bahsedilmiş ne derece doğru bilmiyorum. Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden çok teşekkürler
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Çözülemeyen balans problemi
Collapse
X
-
Hocam ilk sorun aranacak kısımda sorunu aramış çözüm bulamamışsınız, lastik tabanlarında bozulma ve jantlarda yamulma yoksa ben olsam Sonraki aşama ön takım da sorunu aramaya çalışırım. Ön takım burçların elden geçirir gerekirse değiştiririm. Aracın üzerine yapacağınız balansın durumu kurtaracağını sanmıyorum açıkcası.
-
Orjinal yazı sahibi: Karaali View PostHocam ilk sorun aranacak kısımda sorunu aramış çözüm bulamamışsınız, lastik tabanlarında bozulma ve jantlarda yamulma yoksa ben olsam Sonraki aşama ön takım da sorunu aramaya çalışırım. Ön takım burçların elden geçirir gerekirse değiştiririm. Aracın üzerine yapacağınız balansın durumu kurtaracağını sanmıyorum açıkcası.
Direksiyonda Titreme Problemi
14.07.2012, 22:57
Problem: 110-140 km/h arası hızlarda direksiyonda titreme
Sebep: Süspansiyon parçalarındaki toleranslar
Çözüm: Ön alt salıncak kolu ön takozunu modifiye edilmiş yeni parça ile değiştirin (hem sağ hem sol ikisini birden)
(Tekerleklere çok iyi balans ayarı yapılmış olmalı ve yerlerine takılırken bültendeki talimatlara harfiyen uyulmalıdır)
Problem, Opel tarafından 2692 Numaralı Teknik Bülten olarak yayınlanmıştır.
Eski parça kodu : 3 52 866 (OPC dışındaki tüm şasi tipleri için aynı)
Yeni parça kodu : 3 52 496
Değişecek parçanın şematik görünümü: (Mavi ile işaretli 12 numaralı parça)
Yorum
-
Merhaba,
Güzel bir lastikçiye gidin. Önce rot ayarına gidin, sonra lastikleri kontrol ettirin. Balansı özellikle oradaki yetkili işi uzmanına yaptırın. Ben kesinlikle şansa bırakmıyorum.
Bende düzelmeyen balans sorunu vardı. en son Ankara da işi uzman güzel bir insanla tanıştım. Baktı dediki abi senin ön son lastiğinde bir zıplama diye sayılacak, janta tam oturmama durumu var dedi.
Lastiği başka janta takıp, güzelce zıplatarak iyice oturmasını sağladı. Sonra lastiği benim janta güzelce taktı ve çevirdi. Tamamdır abi lastiği garantiye göndermeye gerek yok dedi.
Ayrıca önemli olan konu da şu, jantı araca takarken bazı lastikçiler bijonların takma işlemini düzgün bilmiyorlar. Önce çapraz 2 bijon takılır hafif sıkılır jantı tuttururular sonrada diğerleri ile güzelce sıkarlar.
Yöntemi bu olmalı. yoksa hiçbir sorun yokken bile, aracınız bu yönteme uygun olmayan lastik takılmasında bile balans yapar.
10dan fazla balans yaptırmış biri olarak öğrendiklerim bunlar.
Ve İnsignia da replika jant balans sorunu çıkarıyor. Ortaya genelde plastik bilezik takarlar tam otursun diye, oda balansa sebebiyet verir.
O yüzden orjinal jant kullanıyorum.
Saygılar.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View PostMerhaba,
Güzel bir lastikçiye gidin. Önce rot ayarına gidin, sonra lastikleri kontrol ettirin. Balansı özellikle oradaki yetkili işi uzmanına yaptırın. Ben kesinlikle şansa bırakmıyorum.
Bende düzelmeyen balans sorunu vardı. en son Ankara da işi uzman güzel bir insanla tanıştım. Baktı dediki abi senin ön son lastiğinde bir zıplama diye sayılacak, janta tam oturmama durumu var dedi.
Lastiği başka janta takıp, güzelce zıplatarak iyice oturmasını sağladı. Sonra lastiği benim janta güzelce taktı ve çevirdi. Tamamdır abi lastiği garantiye göndermeye gerek yok dedi.
Ayrıca önemli olan konu da şu, jantı araca takarken bazı lastikçiler bijonların takma işlemini düzgün bilmiyorlar. Önce çapraz 2 bijon takılır hafif sıkılır jantı tuttururular sonrada diğerleri ile güzelce sıkarlar.
Yöntemi bu olmalı. yoksa hiçbir sorun yokken bile, aracınız bu yönteme uygun olmayan lastik takılmasında bile balans yapar.
10dan fazla balans yaptırmış biri olarak öğrendiklerim bunlar.
Ve İnsignia da replika jant balans sorunu çıkarıyor. Ortaya genelde plastik bilezik takarlar tam otursun diye, oda balansa sebebiyet verir.
O yüzden orjinal jant kullanıyorum.
Saygılar.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Ridianod View Post
Hocam merhabalar. Biz de arabamızı bugün aldık. 2010 1.6t Insignia. Üzerindeki kışlıkları yazlıklar ile değiştirdik. Kışlıklarda süren kardeşim çok dikkat etmemiş duruma fakat bugün eğik jant düzeltildi, balanslar yapıldı derken bir test yapalım dedik 110-140 arası çok titriyor. Jantlar 3,2 ve 1 yama olacak şekilde 3 farklı jant kaynaklı çıktı. Ben bunlardan şüpheleniyordum fakat rot vs de olabilirmiş görünene göre. Ben uzun lafın kısası sizin işin uzmanı arkadaşın adresini alabilir miyim? Kendisine bir gösterelim bu durum nedir. Teşekkürler.
Reklam olmaması açısından özelden mesaj gönderdim.
Saygılar.
Yorum
-
Poryanın yamukluğu genelde, fren esnasında direksiyonun titremesiyle anlaşılır. ilk zamanlar çok kendini belli etmez ancak zamanla balata ve disklerde anormal ve bölgesel aşınmalarla anlaşılır. Benim aldığım araçta bu sıkıntı vardı. Test ederken bir problem görmedim ancak 3000 km sonra sıkıntılar artarak devam edince komple değişim yaparak sıkıntıdan kurtulabildim. Poryadaki yamukluklar işi bilen bir usta tarafından çok rahat tespit edilir. Lifte aracı kaldırıp biraz gazlayacaksınız. Eğer anormal bir uğultu yada tekelerde hafif yalpalama yok ise porya sağlam demektir. Porya ile porya bilyasını karıştırmamak lazım. Ben poryayı kast ediyorum. Sert kasise girme ( özellikle jantları yamultacak yada kıracak kadar olan darbeler ) den sonra mutlaka poryalar da hasar alır.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View PostPoryanın yamukluğu genelde, fren esnasında direksiyonun titremesiyle anlaşılır. ilk zamanlar çok kendini belli etmez ancak zamanla balata ve disklerde anormal ve bölgesel aşınmalarla anlaşılır. Benim aldığım araçta bu sıkıntı vardı. Test ederken bir problem görmedim ancak 3000 km sonra sıkıntılar artarak devam edince komple değişim yaparak sıkıntıdan kurtulabildim. Poryadaki yamukluklar işi bilen bir usta tarafından çok rahat tespit edilir. Lifte aracı kaldırıp biraz gazlayacaksınız. Eğer anormal bir uğultu yada tekelerde hafif yalpalama yok ise porya sağlam demektir. Porya ile porya bilyasını karıştırmamak lazım. Ben poryayı kast ediyorum. Sert kasise girme ( özellikle jantları yamultacak yada kıracak kadar olan darbeler ) den sonra mutlaka poryalar da hasar alır.
Yorum
-
merhaba.benım insıgnıada da aynı sorun var 120 cıvarı hızlarda oluyor.yenı lastık aldım aynı sorun devam edıyor.tekrar balansa soktu lastık taktırdıgım michlen servıs.duzelmedı.ıkı ayrı sservıse gıttım on takım yuruyen aksam için hıç bır sey yok dedıler lıfte baktılar kontrollerını yaptılar.lastık basıncş
larınıda aynı olmasına dıkkat ettım.şimdi dısklerden suphelenıyorum.disklerım aşınmış degısmesı gerekıyor.umarım omdan sonra sorun duzelır.
- Beğenmeler 1
Yorum
Yorum