Orda burda okuduklarıma dayanarak merak ettim ve şanzıman yağı değişimini araştırdım arkadaşlar.aracım insignia 180 hp manuel 66 binde.herneyse 40 binde bir değiş diyende var 60 binde bir değiş diyende.bugun içime dert oldu gittim ustama değişelim dedim gerek yok dedi (birde gerek yok diyen ustayı kötülemişler işten kaçıyor diye) yok dedim kafam rahatlasın değişelim.tıpayı açınca sıfır yağdan 1 ton bile renk farkı yok.yani tamamen saçmalık.her okuduğunuza her söylenilene inanmayın.sonuç ne oldu derseniz 250 tl hafiflemiş oldum.herkes usta sorsan ama kimsenin bir şey anladığı yok.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Şanzıman yağı saçmalığı
Collapse
X
-
Üzerine bide ben sana demedimmi diye telkinde bulunuşu dinlemek zorunda kaldık.internette izliyorsun çamur akıyor heriflerin şanzıman yağından.bana göre hepsi dalavere.ayrıca ikinci aracım olarak astramda var ilk sahibiyim (z16xer motor 1.6 2011 model) 198 binde otomatik.sorsan onuda değişmek lazım ama hiş değişmedim ve vitesle ilgili en ufak sorunumda yok.baskı balatam dahi orjinal..
-
Ben de ustama manuel şanzımanın yağı ne zaman değişir diye sorduğumda şanzımanla alakalı baskı, balata değişiminde zaten yağı değişiyoruz demişti. Yaklaşık 100 bin kmde 2 kere baskı ve balata ve bunların birinde volanı değiştirdim. Bu mantıkla ben 2 kere şanzıman yağı değiştirmiş oldum.
Tabi bazı araçlarda motor güçsüz ve debriyaj balatası sağlam olduğunda 100 bin üstü kmlerde hala ilk balatayı kullandıkları oluyor. Tahminen onların yağı çamura dönüyordur.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
- Beğenmeler 1
Yorum
-
2011 model 140.000 km deki otomatik aracımda 2 kere yağ değişimi yaptım, hiçte saçmalık olduğunu düşünmüyorum. Hem çıkan yağı görünce hem de vites geçişlerinde ki yumuşaklık ve pürüzsüzlük olarak yaşadığım tecrübeler ile sabit.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
[QUOTE=Uğur K;n639057]2011 model 140.000 km deki otomatik aracımda 2 kere yağ değişimi yaptım, hiçte saçmalık olduğunu düşünmüyorum. Hem çıkan yağı görünce hem de vites geçişlerinde ki yumuşaklık ve pürüzsiü
]
Bende sizin gibi gördüğüme inanırım.aracım 66 binde içinden çıkan yağ kıpkırmızıydı.
Yorum
-
Bence otomatiklerde yapılması lazım...
90.000 de Otomatik aracımda değişim yaptım, özellikle sabahları yağ soğukken geri vitese geçişteki hafif vuruntu gitti.
Bence sürekli birbirine sürterek çalışan aksamlar zaman içinde aşınma yapmasından dolayı yağın deforme olduğunu düşünüyorum.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: unsal View PostBence otomatiklerde yapılması lazım...
90.000 de Otomatik aracımda değişim yaptım, özellikle sabahları yağ soğukken geri vitese geçişteki hafif vuruntu gitti.
Bence sürekli birbirine sürterek çalışan aksamlar zaman içinde aşınma yapmasından dolayı yağın deforme olduğunu düşünüyorum.
Yorum
-
Sizin araç manuel olduğu için belki çok fark oluşmamıştır hocam, ama bizim araç 1.6 makyajlı kasa otomatik 127 bine geldi ve muhtemelen şanzıman yağı hiç değişmedi. Son zamanlarda son vitese geçtiğinde vuruntu problemi baş gösterdi. Halihazırda geri vitese geçerken vuruntu da mevcut. Bu sorunlar şanzıman ısınınca kendini gösteriyor. Muhtemelen yağ eskidi ve işlevini yerine getirememeye başladı. En kısa zamanda ben de yağ değişimi ve şanzıman adaptasyonu yaptırmayı düşünüyorum. Otomatik araçlarda manuele göre daha çok fark ediyor diye düşünüyorum.
Yorum
-
Bende çok araştırmıştım ve otomatik şanzıman a ait üretici firma bakım onarım dokümanlarını incelemiştim. Belli bir periyodik bakımı yok, kullanıma göre anormal bir durum hissedildiğinde yapılması gerekti tavsiye ediliyor. Canı sıkılan varsa istediği zaman değiştirebilir. Motor yağı değilki alttan boşalt üstten ilave et.
Yorum
-
OTOMATİK ŞANZIMANDA YAPMAMANIZ GEREKEN 5 ŞEYAnlatan Adamlar'ın bu bölümünde tam otomatik, çift kavrama, CVT fark etmeksizin eğer otomatik şanzımanlı bir araç...
5.04 den itibaren özellikle seyredin arkadaşlar. HİÇ BİR YAĞ ÖMÜRLÜK DEĞİLDİR. Araçlarınıza iyi bakın ki,sizden sonraki sahiplerini üzmesin.
Yorum
-
Saçma olan bir şey yok, misal kapalı sistem şanzıman içerisinde tüm şartlar eşitken farkı ne belirler ?
Ben söyleyeyim hava sıcaklığı.
Tabi bir diğer büyük etken ise debriyajı ne sıklıkla kullandığınız sonuçta oradan çıkan tozlar bazen volantı aşıp şanzıman içerisine kadar gidiyor ( çok bakımsız kullananlarda ).
Onun haricinde yağın kararması dediğimiz olay yağın yanmasıdır. Örneğin ortalama yaz sıcaklığı 20 - 26 derece olan Kars ile Adana ikliminde her iki şanzımanın da aynı oranda kararması aynı km değerlerinde beklenemez zaten.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View PostSaçma olan bir şey yok, misal kapalı sistem şanzıman içerisinde tüm şartlar eşitken farkı ne belirler ?
Ben söyleyeyim hava sıcaklığı.
Tabi bir diğer büyük etken ise debriyajı ne sıklıkla kullandığınız sonuçta oradan çıkan tozlar bazen volantı aşıp şanzıman içerisine kadar gidiyor ( çok bakımsız kullananlarda ).
Onun haricinde yağın kararması dediğimiz olay yağın yanmasıdır. Örneğin ortalama yaz sıcaklığı 20 - 26 derece olan Kars ile Adana ikliminde her iki şanzımanın da aynı oranda kararması aynı km değerlerinde beklenemez zaten.
Ben bursada yaşıyorum.yazları baya sıcak oluyor yani.40 bin yada 60 bin gibi şeyler söyleniyor.bazı şeyleri çok takmayın arkadaşlar cebinizdeki para gidincemi rahatlıyorsunuz sadece.ben tamamen şahsi fikrimi söylüyorum ayrıca gittim değiştirdim gördüm taze bozulmamış bir yağ aktı aşağıya.üzüldüm görünce haliyle..
Yorum
Yorum