Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6T Sidi 170 HP Bujiler

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6T Sidi 170 HP Bujiler

    Merhabalar insignia 170 hp aracım var. Bu araçlarda kalp atışı gibi bir titreme mevcut rolantıda. Forumda çoğumuzun başına geldiğini görüyorum bu olayın. Bazı abilerim bujileri değişince sorunun gittiğini belirtmişler. Benimde buji bakımım geldi ve artık değişmeyi düşünüyorum.

    Forumdan edindiğim bilgilere göre GM bu araçlarda fabrika çıkışı kullandığı 55490097 üretim numaralı bujileri titreme sorunundan dolayı değiştirmiş. Yeni bujilerin numarası 55488380 olduğu söyleniyor. Fakat internette hiç bir sitede 55488380 numaralı sorunsuz yeni bujileri bulamadım. Bu bujileri daha önceden almış olanlar varsa nereden tedarik ettiklerini söyleyebilir mi lütfen? Bir yedekparça sitesinden aldığım bilgiye göre artık ürünün numarası değişmiş 55490097 ilk numarasıyla gönderiliyormuş bu sorunsuz bujiler. Bilginin doğruluğu nedir? Yakın zamanda 55490097 buji kullanıp titreme sorunu giden oldu mu aramızda?

    Şimdiden tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Umarım hepimiz bir gün bu titreme sorunundan kurtuluruz
    2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

  • #2
    Merhaba, bende yakın zamanda buji değiştirmeyi düşünüyorum. Daha önce "Yakup Eryılmaz" a sormuştum 55488380 parça kodu ile elimde var 480 tl demişti 5-6 ay oluyor. Ama araç nedir yada emsal parça kodu var diye birşey sormadı. 1.5t benzinli araç bujileride 55488380 kodlu sanırım.

    Yorum


    • #3
      Her 2 buji kodu da yani bu kodlara göre alınan bujiler sidi 170hp araçlarımız için uygun arkadaşlar. Aracınızda lpg yoksa, tekleme sorunu yoksa 30-40 bin km. boyunca sorunsuz kullanılır bu bujiler. Lpg varsa 2 bakımda bir veya 2 yılda/20 bin km.de bir değişilmeli.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Ben Champion marka buji aldım, önümüzdeki hafta taktıracağım :

        Opel İnsignia 1.6 A16XHT (170BG) Ateşleme Buji Takımı Champion Marka OE258 - OnlineYedekParca.com

        Taktırınca yorumlarımı paylaşırım.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
          Ben Champion marka buji aldım, önümüzdeki hafta taktıracağım :

          Opel İnsignia 1.6 A16XHT (170BG) Ateşleme Buji Takımı Champion Marka OE258 - OnlineYedekParca.com

          Taktırınca yorumlarımı paylaşırım.
          Sizin araçta da rölantide titreme var mıydı peki?

          Yorum


          • #6
            Aynı titremeler'den dolayı buji değişimi yaptık bizde üzerinde GM vardı, champion marka taktıgimizda herhangi fark oluşmadı. Bu motordaki titremeyi tamamen kesmenin bir yolu yok anladığım kadarıyla.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Yorum


            • #7
              Kalp ritmi şeklinde belli belirsiz ve genelde şoförden başka birinin hissetmediği, bazen tamamen kesilen, varlığı unutulan, bazen de anlık artan titreme ise bu sidi kasalarda herkesin bahsettiği titreme. Engellemek imkansız gibi ama azaltmak mümkün.

              Yeni buji taksanız da kesilmiyor. Bobin değişimi yapmadığım için bobin değişimi ile ilgili fikrim yok. Yağ, yağ filtresi değişiminde kesilmiyor. Hava filtresi değişiminde, maf, map sensör temizliği ve boğaz kelebeği temizliğinde kesilmiyor. Yakıt oktan artırıcı ve enjektör temizleyici kullanınca, subap koruyucu ve temizleyici kullanınca azalıyor ama kesilmiyor. Subaplar söktürmeden yapılan özel temizleme ile epey bir süre yok oluyor ancak bir süre sonra yine başlıyor. Aracımda sıvı sistem lpg varken bu titreme hiç yoktu. İlginç. Aslında bence yine hiç olmamalı, ben peşini bırakmış değilim ancak rölantide devir oynaması yapmadıkça zararı olmayacağını ve kafaya takmamak gerektiğini de biliyorum. Bu bilgiler forumdan bu sorunu yaşayıp engellemeye çalışan üye arkadaşların ve kendi deneyimlerim sonucudur.
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                Kendi açtığım başka konuda yaptığım güncellemedeki gibi Dexos 1 Gen 2 yağ koyunca titreşim büyük oranda azaldı. Sıra geldi buji değiştirmeye. Fiyat farkı önemsiz miktardaysa muadildense orjinal NGK almayı düşünüyorum. İlk çıkan seri no ile güncellenmiş seri noyu birleştirmişler doğru mu anlıyorum? O halde seri noyu hiç karıştırmadan orjinal alırsam doğru bujiyi almış oluyorum.


                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                  Kendi açtığım başka konuda yaptığım güncellemedeki gibi Dexos 1 Gen 2 yağ koyunca titreşim büyük oranda azaldı. Sıra geldi buji değiştirmeye. Fiyat farkı önemsiz miktardaysa muadildense orjinal NGK almayı düşünüyorum. İlk çıkan seri no ile güncellenmiş seri noyu birleştirmişler doğru mu anlıyorum? O halde seri noyu hiç karıştırmadan orjinal alırsam doğru bujiyi almış oluyorum.
                  Satıcının tarafıma söylediği bilgi bu yönde, fakat doğruluğu nedir emin değilim. Sonuçta herkes malını satma peşinde. Pazartesi yetkili servisi arayıp detaylı bilgi alacağım.
                  2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: mehmet.s View Post

                    Sizin araçta da rölantide titreme var mıydı peki?
                    Benim araçta rölantide bir titreme yok, taktırdıktan sonra sıkıntı olacak mı, yoksa sorunsuz devam edecek mi onu paylaşırım demek istemiştim.

                    Yorum


                    • #11
                      Arkadaşlar ucuz yakıt almayın,kaliteli yüksek oktan yakıt alın. Ne zaman shell-vpower harici alsam ara ara o titremeler oluyor. Yukarda arkadaş lpg'de yapmıyordu demiş,çünkü yüksek oktanlı yakıt.

                      Yorum


                      • #12
                        Ben de Shell V-Power dışında yakıt aldığımda bariz fark hissediyorum, Yakıtlar arasında ciddi farklar olduğuna inanmam ve yakıt markasından çok istasyona dikkat ederim ancak bu motor gerçekten de yakıt seçiyor.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                          Ben de Shell V-Power dışında yakıt aldığımda bariz fark hissediyorum, Yakıtlar arasında ciddi farklar olduğuna inanmam ve yakıt markasından çok istasyona dikkat ederim ancak bu motor gerçekten de yakıt seçiyor.
                          Valla v power kullanıyordum hep ama 2 seferdir bpnin normal olan benzinini alıyorum. Araç ani yüklenmelerde avans kısıyordu bp il 4 derece üzerini görmedim. Shell v power da 12 bile görmüşlüğüm var ama basit şekilde 6 derecelere çıkıyordu. Yani cihaz ne kadar doğru ölçüyor bilmiyorum ama. Shellde bi depoda alıyorum çok güzel gidişi vs bi depo alıyorum hiç gitmiyo gibi oluyor. Bakayım diğer sefere shellden alayım yine. Kokteyl yapacağım en son.

                          Yorum


                          • #14
                            Bugün motul dexox 1 gen 2 yağ kullanarak yağ değişimi yaptım. Filtrelerde bosch marka kullandım. Aracın sesi ve titreşimi şuan bariz azaldı. Gerçekten yağ ve yakıt farkettiriyor.
                            2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ALPRN View Post

                              Valla v power kullanıyordum hep ama 2 seferdir bpnin normal olan benzinini alıyorum. Araç ani yüklenmelerde avans kısıyordu bp il 4 derece üzerini görmedim. Shell v power da 12 bile görmüşlüğüm var ama basit şekilde 6 derecelere çıkıyordu. Yani cihaz ne kadar doğru ölçüyor bilmiyorum ama. Shellde bi depoda alıyorum çok güzel gidişi vs bi depo alıyorum hiç gitmiyo gibi oluyor. Bakayım diğer sefere shellden alayım yine. Kokteyl yapacağım en son.
                              Aynı olayı ben de defalarca yaşadım shell nitro da. Bi diyorum tamam yakıt harika, sonraki depoda hiç alakasız saçmalıklar başlıyor. Bundan dolayı son birkaç aydır bp kullanıyorum ve stabil yakıt kaliteli, neyse o yani. Ben şimdilik opet, shell değil bp ile devam ediyorum. Her depoda oktan artırıcı kullanıyorum. Elimdekiler bitince bir depoyu da ojtaj artırıcı kullanmadan bitirecem. Bakalım fark olacak mı?
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X