Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Opel insignia 2.0 otomatik şanzıman servis uyarısı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Opel insignia 2.0 otomatik şanzıman servis uyarısı

    Merhaba arkadaşlar. Aracım opel insignia 2.0 dizel tam otomatik 2012 model. Aracın şanzımanı 6 ileri tork konvertorlü. Bugun bir yokuş çıkarken araç bir anda çekiş kaybetti ve şanzıman servis uyarısı verdi. Daha sonra sarı motor arıza lambası yandı .Araç giderken 1 2 3 viteslerde problem olmadığı halde 4 5 6 ya atarken inanılmaz devir yükseltiyor ve motorun canı cıkıyor .Vites atarkende hafif bir vuruntu hissediliyor. Yokuş cıkarkende aynı şekilde araç duracak kıvama geliyor gazı koklemek zorunda kalıyorum cıkabilmek icin. Değerli vaktinizi aldığım için kusura bakmayın ama bu konu çok hassas ve ustalar pek anlayamıyorlar.

  • #2
    Eklemeyi unuttum özür dilerim. Arac 300 küsür binde. 30 bin km dir bende ve aracın değiştirmediğim hiçbir parçası kalmadı. Yağ soğutucusundan sensörlerine aküsünden disklerine bujilerinden tekerlerine yaklaşık 18 bin liralık masraf yaptım. En sonda bu hatayla karşılaştım inanın gücüm kalmadı artık bu masraflara . Yetkili servisler insanın iliğini kurutuyor. Kullanması çok keyifli araç çokda dikkat ederek kullanıyorum asla selam vermeden gaza bile basmıyorum. Ancak opel ve insigniadan soğudum artık . Bu vites problemi aracın motoruna zarar verir mi şüphe içindeyim.

    Yorum


    • #3
      Aracinizda aisin marka sanziman var. selenoid valflerinde problem var gibi gorunuyor ve bu marka sanzumanlarda genelde yuksuk km den sonra bas gosterir. En iyi ihtimal yag degisimi ile arizayi giderebilirsiniz. Kartal oto san. da dogan otomatik sanziman var. netten arastirin. oraya gostermenizi tavsiye ederim.

      Yorum


      • #4
        Öncelikle geçmiş olsun, asla aracı savunmak için söylemiyorum ama 300.000km'de bir araçta maalesef bu tür durumların yaşanması çok da anormal değil. Dilerim bu son arıza olur ve keyifle kullanırsınız.

        Bende de aynı araçtan var ve 100.000 km civarında şanzımanda vuruntular olmaya başladı. Peş peşe 2 kez yağ değişimi yaptırdım, ardından 5-6 ay içinde 1 kez daha yağ değişimi yaptırdım ve sorunlarım tamamen çözüldü diyebilirim. Sizin sorununuzu da çözer diyemiyorum ancak görüşeceğiniz şanzımancılar masraflı onarımlar önerirlerse siz de ilk olarak yağ değişimini deneyebilirsiniz. (ATF VI bir şanzıman yağı ile çift değişim yaptırarak denersiniz.)

        Yorum


        • #5
          Aynen, zamanında Vectra'da şanzıman revizyonu yaptırmış biri olarak direk usta ne derse yapmayın, önce yağ değişimi deneyin derim. boşa giden bir yağ parası olsun.
          Normalde 60-80binde bir değişmesi gereken şanzıman yağı genel kanı olarak "bunlar ömürlük" diye kullanılıyor, bence yanlış.
          InsigniaTEAM

          Yorum

          İşleniyor...
          X