Duyuru

Collapse
No announcement yet.

6.Viteste Vuruntu Sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post

    Hocam işin ehli bir elektirkci patlak bobinin gözünü bulabilir. Ateşleme yapıp yapmadığını net belli oluyor. Aracım 1.4t bobin kütük halinde değişiyor bizde patlak gözü bulduk mesela. Geçen hafta ivedik sanayide büyük bir opel yedek parçacısında 1.6T ye orjinal bobin isteyen parçacının verdiği tepki çok pahalı diye orjinali getiremiyoruz delphi yada bosch öneriyoruz dedi. Tabi herkesin kendi kararı.
    Bir ilave de ben yapayım, bende bobinlerimi değiştireli 1000km olmadı. Ustadan özellikle GM istedim. Ustanın verdiği cevap şu ( kendisine sonuna kadar da güvenim tam, öyle bir usta yani ) GM bobinde malesef garanti veremiyoruz olası bir elektronik arıza çıkarsa parça kaynaklı yapacağımız bir şey yok, ancak delphi alırsan 1 yıl garantili veriyoruz dedi. Ki bu tarz elektronik parçalarda arıza çıkma olasılığı çok yüksek. Benim kayınpeder BMW'de bu dediğiniz tek tek değiştirme olayını yapmaya çalıştı. Arızalı bobini tespit ettiler, İstanbul'dan Kastamonu'ya gidene kadar 500 km sonra diğer değişmeyen bobin arıza yaptı. Şans mıdır bilemiyorum ancak ben değiştirecek olsam komple değiştiririm. Şuan Delphi kullanıyorum bir problem yaşamadım. Ömrü ne kadar olur tabi orası bilinmez. OEM üretim. Bakın üzerine basa basa söylüyorum, Yan sanayi değil Delphiler OEM ( orjinal ürün üreticisi ). Ha keza Valeo, Sachs veya Hella nasıl opel için OEM ise Delphi'de OEM.

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post

      Hocam işin ehli bir elektirkci patlak bobinin gözünü bulabilir. Ateşleme yapıp yapmadığını net belli oluyor. Aracım 1.4t bobin kütük halinde değişiyor bizde patlak gözü bulduk mesela. Geçen hafta ivedik sanayide büyük bir opel yedek parçacısında 1.6T ye orjinal bobin isteyen parçacının verdiği tepki çok pahalı diye orjinali getiremiyoruz delphi yada bosch öneriyoruz dedi. Tabi herkesin kendi kararı.
      Haklısınız ama farklı şeylerden bahsediyoruz.1.4t ve 1.6t 180 hp ile 1.6t sidi 170 hp motor bobinlerini tamamen farklı yapısı gereği testi kolay olan bir durum değil.Yetkilide uzunca konuştuk bu konuyu olmaz demiyorum uzun süreç ve tek tek denemek gerek.Tek tek derken kütük normal bobinle karıştırmayın bunu sidi bobini bildiğiniz enjektör gibi gibi tek tekdir.Orjinal dışnda ciddi sorunlar yaşatır bu motorda buji bobin gibi şeylerle sanayide yan sanayi vs denemeyim uzun süre bu motorla haşır neşir oldum nacizane tavsiyem çok uğraşırsınız.Dediğim gibi 1.4 t ve 1.6 t 180 ile tek bir ortak noktaları yok.

      Yorum


      • #18
        Resmini paylaşıyorum.
        Ekli Dosyalar

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post
          Resmini paylaşıyorum.
          Hocam tek Bobine bu nasıl Fiyat ???? buji ile birlikte enjektör takımı gibi fiyat çıkarır. 1.6 sidi tecrübem yok başında olanın daha tecrübeli olduğuna inanırım. Ama felsefem ekonomik ömrünü doldurmadan yada tamir edilebilir hali kafamdaki fiyat/verim olgusuna göre hareket etmek

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post

            Bir ilave de ben yapayım, bende bobinlerimi değiştireli 1000km olmadı. Ustadan özellikle GM istedim. Ustanın verdiği cevap şu ( kendisine sonuna kadar da güvenim tam, öyle bir usta yani ) GM bobinde malesef garanti veremiyoruz olası bir elektronik arıza çıkarsa parça kaynaklı yapacağımız bir şey yok, ancak delphi alırsan 1 yıl garantili veriyoruz dedi. Ki bu tarz elektronik parçalarda arıza çıkma olasılığı çok yüksek. Benim kayınpeder BMW'de bu dediğiniz tek tek değiştirme olayını yapmaya çalıştı. Arızalı bobini tespit ettiler, İstanbul'dan Kastamonu'ya gidene kadar 500 km sonra diğer değişmeyen bobin arıza yaptı. Şans mıdır bilemiyorum ancak ben değiştirecek olsam komple değiştiririm. Şuan Delphi kullanıyorum bir problem yaşamadım. Ömrü ne kadar olur tabi orası bilinmez. OEM üretim. Bakın üzerine basa basa söylüyorum, Yan sanayi değil Delphiler OEM ( orjinal ürün üreticisi ). Ha keza Valeo, Sachs veya Hella nasıl opel için OEM ise Delphi'de OEM.
            Şans olabilir hocam o, genellikle sorun olmuyor. Delphi deme bana hocam. 500 km sonra göz patlatan yolda bırakan bobin üretmişler. Şuanda üzerinde bosch var gayet memnunum. Bosch car servisinden aldım değiştirdik tavsiye ederim. Delphi ile aynı fiyat nerdeyse. Delphi ile aramız limoni, hatırlarsanız fren balata değişimi konusunda da demiştim delphi almadım gittim onuda bosch aldım diye

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post

              Hocam tek Bobine bu nasıl Fiyat ???? buji ile birlikte enjektör takımı gibi fiyat çıkarır. 1.6 sidi tecrübem yok başında olanın daha tecrübeli olduğuna inanırım. Ama felsefem ekonomik ömrünü doldurmadan yada tamir edilebilir hali kafamdaki fiyat/verim olgusuna göre hareket etmek
              evet malesef öyle onu demek istedim.Tamamen farklı motor sidi hiç birşeyinde yan sanayi işi zor.Şuan fiyatlar iyi 600 küsür teki, ben 5 sene önce sordğmda 1200 küsürdü teki.Yedek parçası çok yoktu ilk çıktığında az araç gelmişti ama şuan yedek parça sıkıntısı yok ve aşağıları geriledi.Fakat diğer bobinler gibi kolay kolay arıza vermez.Bujilerde 1.6 xht orj gm hatırlıyorum onlarda orjinalleri 550-650 arası yetkilide değiştiryorlar riske değmez dediğim gibi sattım aracı.Fakat herhangi bir sorn yaşamadım.Keyfe keder değiştirecektim sağlıklı olsun diye servis aman demişti bizide uğraştırma girme o işlere unutmadım aklımda kalmış.

              Yorum


              • #22
                Bu arada konuyu çok dağıtmadan başlığı açan arkadaş için şunu söylemek istiyorum.Opelde olan aisin şanzıman makyajlı kasada sidi motorla değişti Gm şanzıman var üzerinde bu biraz ekonomi odaklı ve kısa devirlerle torkun yüksek olmasıyla hep üst vitese geçmek istiyor.40-55 km arasında uğultu mevcut hepsinde aynı model farklı araçları test ettim gördüm.Geri vites vuruntusu zamanla yapmaya başladı ve özellikle yokuşlarda artığını fark ettim birde benim araç 5 den 4 e düşürdüğünde arada yapıyordu.Özetle Gm şanzıman aisin gibi uzun ömürlü ve sorunsuz olmadı sanırım.Yüksek km deki araç sahibi arkadaşlar daha güzel gözlemlemişlerdir.Ben aracı 80 binde sattım.Durum bu şekilde idi.

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post
                  Bu arada konuyu çok dağıtmadan başlığı açan arkadaş için şunu söylemek istiyorum.Opelde olan aisin şanzıman makyajlı kasada sidi motorla değişti Gm şanzıman var üzerinde bu biraz ekonomi odaklı ve kısa devirlerle torkun yüksek olmasıyla hep üst vitese geçmek istiyor.40-55 km arasında uğultu mevcut hepsinde aynı model farklı araçları test ettim gördüm.Geri vites vuruntusu zamanla yapmaya başladı ve özellikle yokuşlarda artığını fark ettim birde benim araç 5 den 4 e düşürdüğünde arada yapıyordu.Özetle Gm şanzıman aisin gibi uzun ömürlü ve sorunsuz olmadı sanırım.Yüksek km deki araç sahibi arkadaşlar daha güzel gözlemlemişlerdir.Ben aracı 80 binde sattım.Durum bu şekilde idi.
                  Evet hocam dediğiniz gibi 1.6 sidi larda gm in 6t40 gen3 şanzımanı bulunuyor. Aynen, 40-55 km arası uğultu yapıyor sonra kesiliyor. Vuruntu soğukken az, ısındıkça daha belirgin hale geliyor. Bizim araç şu an 126 bin km de. Geri viteste yaptığu o vuruntuya çok kafayı takmıyorum açıkçası, d konumunda ve vites geçişlerinde hissettirmiyor genellikle sorunsuz geçiyor.

                  İlk olarak buji değişimi yapmayı düşünüyorum değişim zamanı geldi, olmazsa bobinlere de baktıracağız artık olmazsa takım olarak onları da değiştiririz.

                  Değişim yapılır, düzelme olur veya olmaz ise tekrardan konuyu güncellerim.

                  Yorum


                  • #24
                    1.6 sidi lerde 6t45 kullaniliyor.

                    Yorum


                    • #25
                      Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
                      1.6 sidi lerde 6t45 kullaniliyor.
                      Bizim araç 2013 model 1.6 sidi, 6t40 gen3 şanzıman var araçta bakıma götürdüğümüzde bakmıştım. 2014 ve 2015 modellerde 6t45 kullanılan sidi varsa olabilir hocam. Ben de 1.6 cdti da 6t45 kullanıldı diye biliyordum.
                      Ekli Dosyalar

                      Yorum


                      • #26
                        Bende 1.6 sidi lerde ve cdti lerde 6t45 kullanildi diye biliyordum sizinkinde 6t40 olmasina sasirdim. sanziman degismedi degil mi?

                        Yorum


                        • #27
                          Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
                          Bende 1.6 sidi lerde ve cdti lerde 6t45 kullanildi diye biliyordum sizinkinde 6t40 olmasina sasirdim. sanziman degismedi degil mi?
                          Yok hocam şanzıman hiç değişmedi benim bildiğim
                          2013 Aralık çıkışlı bizim araç, belki ilk serilerde 6t40 ile gelmiş sonra 6t45 e çevmişlerdir. Aralarında çok fark var mıdır 6t40 ile 6t45 in ?

                          Yorum


                          • #28
                            Bir tik gelismisi. 6t40 max. 180 bg ve 240 nm guc veren motorlar icin uygun, bu sanziman genelde 1.4t larda kullanilir. 6t45 ler max 315 tork 215 beygir icin tasarlanmistir.

                            Yorum


                            • #29
                              Hocam aynı sorunu yaşadım, gerçekten çok huylanmıştım. Bu sorundan dolayı ve gaz kelebeğinin temizlenmesi için servise bıraktım. Geri vitese geçişte vuruntum var, bu yüzden şanzuman yağının değiştirilmesini istemiştim, sonuç olarak sorunum şuan yok. Gaz kelebeği temizlendiği için mi yoksa şanzuman yağı değiştiği için mi bilmiyorum. Gördüğüme göre siz gaz kelebeğini yeni temizlemişsiniz, sanırım şanzuman yağını değişmek çözüm olaiblir. Benim geri vites vuruntum geçmedi fakat 100le giderken bahsettiğiniz vuruntu kalmadı.
                              2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

                              Yorum


                              • #30
                                Sorununuzun düzelmiş olmasına sevindim. Hayırlı sürüşler diliyorum. Servisten şunu öğrenin, gaz kelebeği temizlik öncesi nasıldı, yani çok kirli miydi? Çok kirli idi ise temizlenince bundan sorununuz düzelmiş olabilir.
                                Ben de bugün hava güzel olduğu ve müsait olduğum için 2 bin küsur km önce temizlemiş olmama rağmen gaz kelebeğini tekrar temizlemek istedim. Genel olarak temiz gibi görünse de parçanın kapağını elimle düzleyince dipte kararmalar fark ettim. Temizleyip geri taktım, bende herhangi bir kalibrasyon yapmama gerek hiç olmuyor, aracı çalıştırıp yol alınca gaz pedalına dokunduğum anda aracın kendini atmosferik araç gibi ileri attığını fark ettim. Az bir kirliliğe ve daha 2 bin km önce temizlemiş olmama rağmen bu farkın oluşması ilginç. Psikolojik kesinlikle değil. Elim alıştığı için temizleyip geri takmam yarım saati geçmiyor. Bence siz de kendiniz bunu birkaç ayda bir veya birkaç bin km.de bir yapmalısınız. Araç gerçekten daha farklı yürüyor ve bu durum bir süre devam edebiliyor.
                                @Murat
                                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X