Orjinal yazı sahibi: Karaali
View Post
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
6.Viteste Vuruntu Sorunu
Collapse
X
-
-
Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post
Hocam işin ehli bir elektirkci patlak bobinin gözünü bulabilir. Ateşleme yapıp yapmadığını net belli oluyor. Aracım 1.4t bobin kütük halinde değişiyor bizde patlak gözü bulduk mesela. Geçen hafta ivedik sanayide büyük bir opel yedek parçacısında 1.6T ye orjinal bobin isteyen parçacının verdiği tepki çok pahalı diye orjinali getiremiyoruz delphi yada bosch öneriyoruz dedi. Tabi herkesin kendi kararı.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Horizon star View PostResmini paylaşıyorum.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
Bir ilave de ben yapayım, bende bobinlerimi değiştireli 1000km olmadı. Ustadan özellikle GM istedim. Ustanın verdiği cevap şu ( kendisine sonuna kadar da güvenim tam, öyle bir usta yani ) GM bobinde malesef garanti veremiyoruz olası bir elektronik arıza çıkarsa parça kaynaklı yapacağımız bir şey yok, ancak delphi alırsan 1 yıl garantili veriyoruz dedi. Ki bu tarz elektronik parçalarda arıza çıkma olasılığı çok yüksek. Benim kayınpeder BMW'de bu dediğiniz tek tek değiştirme olayını yapmaya çalıştı. Arızalı bobini tespit ettiler, İstanbul'dan Kastamonu'ya gidene kadar 500 km sonra diğer değişmeyen bobin arıza yaptı. Şans mıdır bilemiyorum ancak ben değiştirecek olsam komple değiştiririm. Şuan Delphi kullanıyorum bir problem yaşamadım. Ömrü ne kadar olur tabi orası bilinmez. OEM üretim. Bakın üzerine basa basa söylüyorum, Yan sanayi değil Delphiler OEM ( orjinal ürün üreticisi ). Ha keza Valeo, Sachs veya Hella nasıl opel için OEM ise Delphi'de OEM.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post
Hocam tek Bobine bu nasıl Fiyat ???? buji ile birlikte enjektör takımı gibi fiyat çıkarır. 1.6 sidi tecrübem yok başında olanın daha tecrübeli olduğuna inanırım. Ama felsefem ekonomik ömrünü doldurmadan yada tamir edilebilir hali kafamdaki fiyat/verim olgusuna göre hareket etmek
Yorum
-
Bu arada konuyu çok dağıtmadan başlığı açan arkadaş için şunu söylemek istiyorum.Opelde olan aisin şanzıman makyajlı kasada sidi motorla değişti Gm şanzıman var üzerinde bu biraz ekonomi odaklı ve kısa devirlerle torkun yüksek olmasıyla hep üst vitese geçmek istiyor.40-55 km arasında uğultu mevcut hepsinde aynı model farklı araçları test ettim gördüm.Geri vites vuruntusu zamanla yapmaya başladı ve özellikle yokuşlarda artığını fark ettim birde benim araç 5 den 4 e düşürdüğünde arada yapıyordu.Özetle Gm şanzıman aisin gibi uzun ömürlü ve sorunsuz olmadı sanırım.Yüksek km deki araç sahibi arkadaşlar daha güzel gözlemlemişlerdir.Ben aracı 80 binde sattım.Durum bu şekilde idi.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Horizon star View PostBu arada konuyu çok dağıtmadan başlığı açan arkadaş için şunu söylemek istiyorum.Opelde olan aisin şanzıman makyajlı kasada sidi motorla değişti Gm şanzıman var üzerinde bu biraz ekonomi odaklı ve kısa devirlerle torkun yüksek olmasıyla hep üst vitese geçmek istiyor.40-55 km arasında uğultu mevcut hepsinde aynı model farklı araçları test ettim gördüm.Geri vites vuruntusu zamanla yapmaya başladı ve özellikle yokuşlarda artığını fark ettim birde benim araç 5 den 4 e düşürdüğünde arada yapıyordu.Özetle Gm şanzıman aisin gibi uzun ömürlü ve sorunsuz olmadı sanırım.Yüksek km deki araç sahibi arkadaşlar daha güzel gözlemlemişlerdir.Ben aracı 80 binde sattım.Durum bu şekilde idi.
İlk olarak buji değişimi yapmayı düşünüyorum değişim zamanı geldi, olmazsa bobinlere de baktıracağız artık olmazsa takım olarak onları da değiştiririz.
Değişim yapılır, düzelme olur veya olmaz ise tekrardan konuyu güncellerim.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post1.6 sidi lerde 6t45 kullaniliyor.
Ekli Dosyalar
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: 5n001 View PostBende 1.6 sidi lerde ve cdti lerde 6t45 kullanildi diye biliyordum sizinkinde 6t40 olmasina sasirdim. sanziman degismedi degil mi?
2013 Aralık çıkışlı bizim araç, belki ilk serilerde 6t40 ile gelmiş sonra 6t45 e çevmişlerdir. Aralarında çok fark var mıdır 6t40 ile 6t45 in ?
Yorum
-
Hocam aynı sorunu yaşadım, gerçekten çok huylanmıştım. Bu sorundan dolayı ve gaz kelebeğinin temizlenmesi için servise bıraktım. Geri vitese geçişte vuruntum var, bu yüzden şanzuman yağının değiştirilmesini istemiştim, sonuç olarak sorunum şuan yok. Gaz kelebeği temizlendiği için mi yoksa şanzuman yağı değiştiği için mi bilmiyorum. Gördüğüme göre siz gaz kelebeğini yeni temizlemişsiniz, sanırım şanzuman yağını değişmek çözüm olaiblir. Benim geri vites vuruntum geçmedi fakat 100le giderken bahsettiğiniz vuruntu kalmadı.2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Sorununuzun düzelmiş olmasına sevindim. Hayırlı sürüşler diliyorum. Servisten şunu öğrenin, gaz kelebeği temizlik öncesi nasıldı, yani çok kirli miydi? Çok kirli idi ise temizlenince bundan sorununuz düzelmiş olabilir.
Ben de bugün hava güzel olduğu ve müsait olduğum için 2 bin küsur km önce temizlemiş olmama rağmen gaz kelebeğini tekrar temizlemek istedim. Genel olarak temiz gibi görünse de parçanın kapağını elimle düzleyince dipte kararmalar fark ettim. Temizleyip geri taktım, bende herhangi bir kalibrasyon yapmama gerek hiç olmuyor, aracı çalıştırıp yol alınca gaz pedalına dokunduğum anda aracın kendini atmosferik araç gibi ileri attığını fark ettim. Az bir kirliliğe ve daha 2 bin km önce temizlemiş olmama rağmen bu farkın oluşması ilginç. Psikolojik kesinlikle değil. Elim alıştığı için temizleyip geri takmam yarım saati geçmiyor. Bence siz de kendiniz bunu birkaç ayda bir veya birkaç bin km.de bir yapmalısınız. Araç gerçekten daha farklı yürüyor ve bu durum bir süre devam edebiliyor.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
- Beğenmeler 2
Yorum
Yorum