Duyuru

Collapse
No announcement yet.

6.Viteste Vuruntu Sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 6.Viteste Vuruntu Sorunu

    Herkese Merhaba,
    ​​​​​​
    Yaklaşık iki gündür farklı bir sorunla karşılaşıyorum. Araç şehir içi hızlarda vuruntusuz gayet güzel bir şekilde değiştiriyor vitesi. Sadece R ye geçerken biraz vuruntu yapıyor çok sorun teşkil etmiyor. Fakat iki gündür çevre yolunda 80 km üzerine çıkınca araç 6.vitese geçiyor ve 90-100 km hızlarda giderken vuruntu yapıp aracı silkeliyor. Daha üst hızlara çıkmadım yerler ıslak olduğu için ama bu sorun beni biraz tedirgin etti. Daha önce böyle bir vuruntu yapmıyordu son iki gündür olmaya başladı. Daha önce böyle bir durumla karşılaşan oldu mu, yardımlarınız ve fikirleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

  • #2
    Bobin ve Bujilerini kontrol ettir. Problemin başımızın belası kroniğimiz Bobin gibi görünüyor. Geçmiş olsun.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
      Bobin ve Bujilerini kontrol ettir. Problemin başımızın belası kroniğimiz Bobin gibi görünüyor. Geçmiş olsun.
      Eğer bobin kaynaklıysa araç 126 bin kilometrede,buji ve bobin değişmeyeli baya oldu sanırım hocam, ömrünü tamamladı galiba. Ama teklemeden ziyade böyle şanzıman vuruntusu gibiydi, ben de şanzımanda mı bir sıkıntı var acaba diye şüphelendim.

      Yorum


      • #4
        Bobin arızası benim bildiğim sadece belli vites ve hızlarda değil her zaman hissettirir hızlanmada. Öte yandan inşallah bobin değildir, tane usulü bizim araçlarda ve pahalı diycem ama şanzıman sorunuysa o da kötü. İnşallah basit bir şeydir.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
          Bobin arızası benim bildiğim sadece belli vites ve hızlarda değil her zaman hissettirir hızlanmada. Öte yandan inşallah bobin değildir, tane usulü bizim araçlarda ve pahalı diycem ama şanzıman sorunuysa o da kötü. İnşallah basit bir şeydir.
          Yani diğer viteslerde geçişlerde, aracın performansında hiç bir aksama yok aslında 6.vites haricinde. Performanslı da kullandım bir tekleme yaşamadım. Ama 6.vitese geçtiğinde 90-100 km lerde geri vitese geçerken yaptığı vuruntu şeklinde aralıklı vuruntular yaptı. İnşallah dediğiniz gibi basit bir hatadır, başımıza iş açmasın durduk yere

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
            Bobin arızası benim bildiğim sadece belli vites ve hızlarda değil her zaman hissettirir hızlanmada. Öte yandan inşallah bobin değildir, tane usulü bizim araçlarda ve pahalı diycem ama şanzıman sorunuysa o da kötü. İnşallah basit bir şeydir.
            Tam olarak öyle değil hocam, benim kayınpederin bmw 3.18i aracında aracı 120 km/h lardan sonra tekleme ve vuruntu şeklinde yapıyordu. Gazdan çektiği zaman düzeliyordu ve sakin kullanımlarda yapmıyordu. Bunun sebebi bobinin aracın performans ihtiyacına yetişememesi ve yetişemediğinde de tekleme vuruntu yapması. Gitti bobin aldı düzeldi. Onlarda bobinler parça parça değişiyor bizdeki gibi blok değil. Şanzımandan önce ucuz olan bobini kontrol ettirmeni tavsiye ederim.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post

              Tam olarak öyle değil hocam, benim kayınpederin bmw 3.18i aracında aracı 120 km/h lardan sonra tekleme ve vuruntu şeklinde yapıyordu. Gazdan çektiği zaman düzeliyordu ve sakin kullanımlarda yapmıyordu. Bunun sebebi bobinin aracın performans ihtiyacına yetişememesi ve yetişemediğinde de tekleme vuruntu yapması. Gitti bobin aldı düzeldi. Onlarda bobinler parça parça değişiyor bizdeki gibi blok değil. Şanzımandan önce ucuz olan bobini kontrol ettirmeni tavsiye ederim.
              Gazdan ayağımı çekince bende de vuruntu olmuyor gaza basınca belli bir süre sonra vuruntu yapıyor. Bir kontrol ettirmekte fayda var tabi

              Bizim 1.6 SIDI araçlarda da parça parça değişiyor hocam fiyatı da baya var, tanesi 650 lira civarı orjinalinin. Yan sanayi kullanılması önerilmiyor.
              Ama olası bir şanzıman arızasına göre daha hesaplı halledilir. Parça parça olduğu için teker teker kontrol ettirip bakmak lazım.
              Ama şöyle bir şey de okumuştum. Bobinleri kontrol etmek için soketlerini teker teker çıkarıp deneyin, eğer soketi çıkardığınızda motorda tekleme, çalışmasında değişiklik olursa bobin sağlamdır, hiçbir değişim olmuyorsa arızalıdır diyordu. Bunu yapmanın araç çalışırken araca her hangi bir zararı olur mu bu şekilde kontrol edilebilir mi ?

              Yorum


              • #8
                SIDI araçların bobinleriyle ilgili tecrübem olmadı. Ancak şunu biliyorum, blokta olsa parça parça da olsa komple değişim yapmak en mantıklısı.

                Yorum


                • #9
                  Şöyle bir durum var, bobin değişince bujiler de yenilenmeli. Bu durumda tek bobin ve tek buji değişmek ne kadar mantıklı ve sağlıklı? Servise sormak lazım eğer bobin hatalı ise.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Naçizane tecrübelerim bobin ve bujileri işaret ediyor. Bobinlerin ve bujilerin arızasını genellikle yüksek devirlerde hissetmeyiz. Düşük devirlerde vites geçişleri düşük devirlerde hızlanmaya çalışmadaki perfomans kayıpları kendilerini daha çok hissettirir bildiğim. Belki sorun sadece bujilerde de olabilir hemen aman şanzuman diyip karalar bağlamayın ucuzdan pahalıya doğru araştırmaya gidin birde malum bizde güvenilir yolmaya çalışmayacak usta sayısının türü tükenmek üzere. Kaldı ki şanzuman kaynaklı olsa daha sık kullanılan viteslerde bu takırtıyı daha fazla hissetmeniz lazım.

                    Yorum


                    • #11
                      Müsait bir zamanda gidip bujiler ve bobinleri kontrol ettireceğim. Bujilerin değişme zamanı gelmişti bu yaz değişmesi gerekiyor, dediğiniz gibi buji veya bobin arızası gibi gözüküyor. @Georgebest7 @Kara Murat @Karaali yardımlarınız için çok teşekkür ederim.

                      Yorum


                      • #12
                        Sorun bobin veya bujiler ise veya değilse buradan paylaşmayı unutmayın lütfen. Kolay gelsin şimdiden.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #13
                          ilaveten buji değişimlerini ne kadar sıklıkta yapıyorsun bilemiyorum ama kayınpeder 17 bin km de Astra J almıştı 30 bin de lpg taktırdı ve 130 bin km de sattı. Her 20bin km de bujileri değiştirdi. Araç lpgli olmasına rağmen en ufak bir sıkıntı yaratmadı. LPG kiti BRC'ydi ve öyle aman aman bir yerde de montaj yaptırmamıştı. Ben 110 binde değiştim bujileri 130 bin e 8 bin km kaldı ve BOSCH bujilerin yerine NGK takacağım. Üzerinden orjinal NGK çıkmıştı zaten. Eğer bujilerinde problem çıkarsa NGK taktır.

                          Yorum


                          • #14
                            Bobinler ardaşların dediği gibi tek tek değişir ve kontrolüde oldukça zordur.Tek tek denenmesi lazım yetkili servisle bu konuyu daha önce konuşmuştum.Keyfe keder zamanında değişim için sormuştum söyledikleri şuana kadar bobin arızası Sidi motorlarda gelmedi demişlerdi ve komple değişiyorlar tek tek uğraşamayız diyorlar sebebi tek bobin takıp denemek ve o parçayı yedekten alıp kullanıp yerine koymak mantıksız birinin aracından da alıp deneyemeyiz demişlerdi.(ben böyle bir teklifte bulunmadım tabi).Buji işi de şöyle her iki bakımda bir buji değişimi istiyor sidi motor ve orjinal dışı kullınılırsa ciddi sorun.Değişim km her 30 bin km de olacak.Buda yetkili servisdeki bakımlarda yapılan işlemler erken diyebilirsiniz ama inanılmaz fark ediyor yakıt ve gidişde.Konuya gelicek olursak bobin işi tespiti bu araçlarda tespiti zor.Sanayide vs uğraşmak lazım oldukça pahalı parçalar.Bujileri en son 550 tl ye değişmiştim yetkilide 2 sene oldu.Aracıda yaklaşık 3 ay önce sattım.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post
                              Bobinler ardaşların dediği gibi tek tek değişir ve kontrolüde oldukça zordur.Tek tek denenmesi lazım yetkili servisle bu konuyu daha önce konuşmuştum.Keyfe keder zamanında değişim için sormuştum söyledikleri şuana kadar bobin arızası Sidi motorlarda gelmedi demişlerdi ve komple değişiyorlar tek tek uğraşamayız diyorlar sebebi tek bobin takıp denemek ve o parçayı yedekten alıp kullanıp yerine koymak mantıksız birinin aracından da alıp deneyemeyiz demişlerdi.(ben böyle bir teklifte bulunmadım tabi).Buji işi de şöyle her iki bakımda bir buji değişimi istiyor sidi motor ve orjinal dışı kullınılırsa ciddi sorun.Değişim km her 30 bin km de olacak.Buda yetkili servisdeki bakımlarda yapılan işlemler erken diyebilirsiniz ama inanılmaz fark ediyor yakıt ve gidişde.Konuya gelicek olursak bobin işi tespiti bu araçlarda tespiti zor.Sanayide vs uğraşmak lazım oldukça pahalı parçalar.Bujileri en son 550 tl ye değişmiştim yetkilide 2 sene oldu.Aracıda yaklaşık 3 ay önce sattım.
                              Hocam işin ehli bir elektirkci patlak bobinin gözünü bulabilir. Ateşleme yapıp yapmadığını net belli oluyor. Aracım 1.4t bobin kütük halinde değişiyor bizde patlak gözü bulduk mesela. Geçen hafta ivedik sanayide büyük bir opel yedek parçacısında 1.6T ye orjinal bobin isteyen parçacının verdiği tepki çok pahalı diye orjinali getiremiyoruz delphi yada bosch öneriyoruz dedi. Tabi herkesin kendi kararı.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X