Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6t 170lik insignia hararet düşmesi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Baba değiş kurtul, gözün hararet göstergesine bakmaktan yorulmuştur, yaşayan bilir senin halini

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
      Baba değiş kurtul, gözün hararet göstergesine bakmaktan yorulmuştur, yaşayan bilir senin halini
      Sormayın, bu cumartesi değiştirecektim sokağa çıkma yasağı geldi.

      Yorum


      • #18
        Evet sonunda bugün termosttımı değiştirttim. Araç ben aldığımdan beri biraz soğuk çalışıyormuş sanırım. Tam test edemedim ama ısınıyor soğumuyor. 850tl sıkışmış.

        Yorum


        • #19
          Geçmiş olsun.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #20
            Başka sorun olmaz inslh, geçmiş olsun.

            Yorum


            • #21
              Ben buna benzer sorunu dizelde yaşamıştım. Israrlarım sonucu garanti kapsamında devir daim ve termostat değişti. Yine olur gibi oldu bu seferde araç çalışmadan önce bir kaç gün süreyle havasını aldım. Neredeyse hiç olmadı, ilk fark ettiğimde mevsim sonbahardan - kış a geçiş sırasıydı. Dalgalanma 50 civarı çıkıp düşüyor ve bunu bir kaç kez yapıp 90 a sabitlediğinde tekrar yapmıyordu.
              Son düzenleme: sbsezgin; 25.04.2021, 18:07.

              Yorum


              • #22
                Arkadaşlar termostat açık kalması iyidir aracım hararet yapmaz diye düşünmeyin,size başımdan geçen olayı anlatayım.1.6 T 180 hp aracımı 2018 yılında aldım.Aldığımdan beri ne zaman uzun soluklu yokuş insem aracın harareti bariz derecede düşüyordu.Hatta bazen 50 derecenin de altına iniyordu.Soğuk havalarda rolantide bile derecenin 50 nin altına kadar indiği oluyordu.Tabi ben o zamanki bilgilerimle bunu normal zannediyordum ve bu konudan dolayı ustama hiç danışmadım.Sene oldu 2023 bu seferde ne zaman uzun soluklu yokuş çıksam araba hararet yapmaya başladı.Ayağımı gazdan kesip klimayı da kapatınca tekrar 90 da sabitleniyordu.Tabi erken farkedip 100 derecenin üzerine çıkarmamıştım.Bunu 190 200 km hızın üstüne çıkınca da yapmaya başlayınca bi terslik olduğunu anladım.Çünkü eskiden 250 260 km gibi hızlara çıktığımda bile böyle bir durum söz konusu değildi.Sonra araştırmaya başladım ve bu hararetin termostattan kaynaklı olabileceğine kanaat getirdim ve 95 lik termostat sipariş verdim.Sanayide değiştirdik ve içinden çıkan orjinal termostat kahverengi pas tutmuştu ve kapalı kalmıştı.Çok az su akışı vardı sadece.Neyle ısıttıysak açılmıyordu.Yeni termostatı taktıktan sonra arabada ne yokuş aşağı inmede hararet düşmesi ne de yokuş çıkarken veya hız yaptığımda hararet yükselmesi olmadı.Daha sonra durumu ustalara anlattığımda.Arabaların çoğunun termostatının açık kalması şikayetiyle geldiklerini termostat kapalı gelen aracın daha az olduğunu,bi aracın termostatı kapalı kaldıysa muhakkak öncesinde açık kaldığını söyledi ve benim araçta da bu durumun olduğunu söylediler.Yani demem o ki açık kalan termostat yavaş yavaş seneler sonra bi daha açılmamak üzere kapanıyor.Bugün aracım hararet yapmaz böyle binerim işte ne güzel diye düşünmeyin.Bi an önce arızalı termostatlarınızı yenileyin yoksa motor yaptırmaya kadar gider işler.Zaten termostatın amacı aracı sabit sıcaklıkta tutmak ve bu sayede araçtan en yüksek verimi almaktır.Araç ısısının düşük olması iyi bişey değildir.

                Yorum

                İşleniyor...
                X