Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6t 170lik insignia hararet düşmesi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6t 170lik insignia hararet düşmesi?

    Merhabalar,
    2014 1.6t sidi motor otomatik aracım var. Son 1 aydır fark ettiğim bir durum. Hava 15 derece ve altındayken sakin sabit hızla seyrederken hararet 90 dan biraz aşağılara iniyor 70 e falan. Bu normal midir? Aracın sabah ısınmasında bir tuhaflık hissetmedim, 98 derecede fanda açıyor öncesinde de böyleydi. Bu durum normalmidir?

    Eğer sabah aracı çalıştırdım 50dereceye kadar ısındı sonrasında gaza basmadan yokuş aşağı giderken hararetim bir miktar düşüyor yine.

    Bu anlattıklarım termostat ı işaret ediyor ama. Nasıl emin olabilirim. Sidi motorların termostatlarıda 650 tl üzerinde.

    Vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.

  • #2
    Aynı durum bir seferinde bende de oldu
    Hava soğuktu biraz şubatın başıydı. Yokuş aşağı inişte 76 dereceye kadar düştü obd ile kayıt almıştım. Onun haricinde şehir içi 90 derece civarında sabitliyor kendini.
    ​​​​​​Fanı da 97-98 gibi açıyor benim de
    Deneyimli bir abi vardı forumda verileri ona atmıştım termostatın bozuk açık kalıyor dedi, zamanla artacak sürekli açık kalmaya başlayacak dedi.
    Tamamen kapalı kalması hararet yaptırır ama açık olunca da her ne kadar hararet kadar zararlı olmasa da motorun verimini yakıt tüketimini etkiliyor. Uzun kullanımda motorda da mekanik açıdan zararı oluyordur illaki.
    ​​​​​

    Yorum


    • #3
      Henüz başııma gelmedi ama gelme ihtimaline karşın konuyu takipteyim.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: taha_kilic View Post
        Aynı durum bir seferinde bende de oldu
        Hava soğuktu biraz şubatın başıydı. Yokuş aşağı inişte 76 dereceye kadar düştü obd ile kayıt almıştım. Onun haricinde şehir içi 90 derece civarında sabitliyor kendini.
        ​​​​​​Fanı da 97-98 gibi açıyor benim de
        Deneyimli bir abi vardı forumda verileri ona atmıştım termostatın bozuk açık kalıyor dedi, zamanla artacak sürekli açık kalmaya başlayacak dedi.
        Tamamen kapalı kalması hararet yaptırır ama açık olunca da her ne kadar hararet kadar zararlı olmasa da motorun verimini yakıt tüketimini etkiliyor. Uzun kullanımda motorda da mekanik açıdan zararı oluyordur illaki.
        ​​​​​
        Değiştirdini mi termostadı yada nasıl bir çözüm buldunuz acaba? Çok soğutma yaparsa blok soğuk piston sıcak segmanları sıktığı için aşınma arta bilir. Tabi kışın konforda düşüyor. Kaloriferi rski haline göre az ısıtıyor vs falan. Bu olay olmadan önce ekrandaki gizli özellik açtırdım. Birde hatrı sayılır şekilde yokuş yukarı gazladım. Sanki gazladıktan sonra oldu gibi. Dayanamadı heralde. Soğukken su hortumunu hafif sıkıp bıraktığımda termostat tarafından şık şık ses geldi bugün önceden oluyormuydu bilmiyorum. Neyse kısmet bakalım tecrübesi olan biri çıkar inşallah.

        Yorum


        • #5
          Şimdi ben başıma geleni anlatayım size, ben aracı İstanbuldan aldım ekspertize soktuk dyno şartlarında termostat arızası çıkmıyor tabiki. Daha sonra araçla zigana geçitinden bayburta doğru inerken hava 5 dereceden - 22 dereceye indi ve rampa aşağı inerken hararet neredeyse sıfırladı. Karsa geldik ve şehir içinde hararet güç bela 90 oluyor ta ki 70 km ve üzerine çıkana kadar pat hararet iniyor. Çözüm Termostat değişimi arkadaşlar. Bu arıza bazılarında daha şiddetli oluyor çünkü termostatın açık kalma derecesine göre değişiyor. Kiminde biraz açık konumda takılıp arıza yapıyor kiminde daha açık konumda kaldığı için ısınma daha zor oluyor. Ben 10 derece istanbul ikliminden - 20 kars iklimine gelince anladım arızayı. Termostat değiştik çözüldü. Araç dizelse ısınma çok daha zor olur böyle bir arıza varsa.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: ALPRN View Post

            Değiştirdini mi termostadı yada nasıl bir çözüm buldunuz acaba? Çok soğutma yaparsa blok soğuk piston sıcak segmanları sıktığı için aşınma arta bilir. Tabi kışın konforda düşüyor. Kaloriferi rski haline göre az ısıtıyor vs falan. Bu olay olmadan önce ekrandaki gizli özellik açtırdım. Birde hatrı sayılır şekilde yokuş yukarı gazladım. Sanki gazladıktan sonra oldu gibi. Dayanamadı heralde. Soğukken su hortumunu hafif sıkıp bıraktığımda termostat tarafından şık şık ses geldi bugün önceden oluyormuydu bilmiyorum. Neyse kısmet bakalım tecrübesi olan biri çıkar inşallah.
            Yok hocam değiştirmedik henüz, ama dediğiniz gibi çok soğuduğunda aşınma artacaktır.
            Ben değiştirirsem konuda güncelleme yaparım tekrardan.
            76 dereceye düşmeden önce ben de maf map ve diğer sensör değerlerini görmek için manuel modda vites küçültüp dip gaz yapmıştım
            Daha sonra da yokuş aşağı bir iniş vardı, muhtemelen orda düştü.
            Fırsat bulursam yine kayıt alıp bir daha bakacağım verilere.

            Yorum


            • #7
              Bugün telefonla çektim. Bunun öncesinde 30-40 dk şehir içi karışık kullandım. En son düz yola çıktığımda çektim.
               

              Yorum


              • #8
                Kalorifer HI ayarında ve fan hızı yüksekse hararet sakin kullanımda ve rolantide düşebiliyor. Bu durum iki Insignia'mda da böyleydi.

                Onun dışında yolda giderken düşüyorsa termostat açık kalıyordur.
                1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
                  Kalorifer HI ayarında ve fan hızı yüksekse hararet sakin kullanımda ve rolantide düşebiliyor. Bu durum iki Insignia'mda da böyleydi.

                  Onun dışında yolda giderken düşüyorsa termostat açık kalıyordur.
                  Videoda fan kapalıydı, kaloriferi açtığımda bir miktar daha 65 lere falan iniyor. Sanırım termostat problemli benim. Aracı ilk çalıştırıp biraz ısındığında radyatör giriş hortumunu kontrol edeceğim bakalım müşür açık kaldıysa orasıda ısınırmış. Deneyeceğim inşallah.

                  Yorum


                  • #10
                    Abi çok kurcalayıp moral bozmaya gerek yok vallahi bak Bizim araçların binlerce kroniğinden bir tanesi... Ustaya ver termostatı değişsin. Düzelir.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
                      Abi çok kurcalayıp moral bozmaya gerek yok vallahi bak Bizim araçların binlerce kroniğinden bir tanesi... Ustaya ver termostatı değişsin. Düzelir.
                      Buna kronik demeyelim artık Ömrünü dolduran bir parçanın işlevini yerine getirememesi


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
                        Abi çok kurcalayıp moral bozmaya gerek yok vallahi bak Bizim araçların binlerce kroniğinden bir tanesi... Ustaya ver termostatı değişsin. Düzelir.
                        Ben de HaniBanaDemiş arkadaşımıza katılıyorum.Bundan önce 2 tane Renault geçti elimden. Su sorunlarından illallah ettim. En son parçacı "abi bunların böyle sorunları olmasa aç kalırız" dedi ihihi

                        Yorum


                        • #13
                          Abi kronik ya ????

                          Yorum


                          • #14
                            HaniBanaDemiş Bence de bu durum kronik sayılmaz. Her arabanın başına gelebilen bir durum.


                            yakar_35 Bende arkadaşıma termostat kaçırıyor benimde sanırım dedim. Tamirciler daşmı yesin oğlum cevabını aldım.

                            Yorum


                            • #15
                              İyi haftalar,

                              Araçta son durum, cuma günü sabah işe gelirken hararet 45-50 lerde dolaşırken "--" oldu gösterge birden. Vardığımda araçtan inerken baktım fan son hızda çalışıyor. Arıza cihazını bağlayıp baktım. P0128 hata kodu vermiş oda termostat arızası yazıyor. Ekcan ı aradım, opel club indirimi %15 dahil 880 tl ye geliyor ama parçanın ellerinde olmadığını sipariş verdiklerinde de en az 1 ay süreceğini söylediler. Diğer bayilerden istesek falan dediğimde stoklarını göremiyorum onlarda olabilir dedi ama sonrasında sorayım gibi bir şey demedi, sağ olsunlar çok ilgili oldukları için, hatta atölyeye işçilik sormak için yönlendirdiler, 170 liklerin termostatı nerede hatırlayamadım şimdi dedi, sağ önde dedim kolay yerde. Tamma ozaman 200 lira dedi. Özel serviste 860 tl fiyat verdi. Sanırım özelde değiştirteceğim. Nispeten kurumsal olmaya çalışan bir opel servisi.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X