Duyuru

Collapse
No announcement yet.

rölanti'de yakıt tüketimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • rölanti'de yakıt tüketimi

    aracimin rolantisi bana cok dusuk gibi geliyor yakit tuketimi 0.4-0.5 arasinda oluyor arac sicakken 1.6t 170hp sidi motorda sizin rolanti tuketim degerleriniz nedir?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    Bende de böyle, yakıt tüketimine dikkat etmedim ama muhtemelen o da bu civardadır.
    Obd den aldığım veride devir 800 lerde, motor tam ısınmamıştı ısınınca 700 lerde geziyor.
    Ekli Dosyalar

    Yorum


    • #3
      Benim ekranımda küsurat değil tam sayı gözüküyor. Durur halde rolantide değer göstermiyor. Hızlıyken vitesi boşa alır tüketime bakarım ama tahminen sayıyı yuvarlayıp 1 gösterecektir.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        peki sizce devir olmasi gerektigi gibimi 700rpm'de calisiyor motor biraz sarsiliyor dusuk kaliyor devir sanki, 800rpm'de normal calisiyor.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: onurr View Post
          peki sizce devir olmasi gerektigi gibimi 700rpm'de calisiyor motor biraz sarsiliyor dusuk kaliyor devir sanki, 800rpm'de normal calisiyor.
          Bizim araç 2013 model, bizde de tam sayı gösteriyor anlık tüketimi 0 olarak gösteriyor biraz gaza basınca 1 lt ye çıkıyor. Sizinki eğer daha yeni modelse sanırım yazılım güncellemesiyle sonraki yıllarda küsüratlı gösteriyor. Obd cihazını bağladığımda araç sıcakken tekrardan kontrol ederim. Ama 700 lerde de çok bir sarsıntı olmuyor. Hafif dalgalanmalar oluyor ama araç 125 bin km de, normal diye düşünüyorum.

          Yorum


          • #6
            bizim aracta 2013 model hepsinde ayni saniyordum ben, bakabilirseniz cok sevinirim.

            Yorum


            • #7
              İyice ısınınca 700 devire kadar düşüyor evet. Titreşim hep var pek de devire bağlı değil gibi. Ekran konusunda ise donanıma göre ekran değiştiği için ekran yazılımları da farklı olabilir.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                surerken içerden hissedilen titresim degil, motor bariz sekilde sallanarak calisiyor deviri 800e getirdigimde normale donuyor.

                Yorum


                • #9
                  Ben de sürerken hissedilen titreşimden bahsetmiyorum, motorun titreşimli çalışma karakteri var ve bu en çok rolantide hissediliyor.


                  Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                  Yorum


                  • #10
                    Bizim araçların ilk çalışması gerçekten çok enteresan bence. Bazen standart olması gerektiği gibi, aynen sesi taklit edeyim, start a bastığımız anda tım ta ta ta ta dwın ve evet çalıştı. Bazen motor sıcakken tım dwın, çalıştı. Bende bazen çalıştıktan sonra tekrar marş yaptığı da oluyor, ses de şöyle tabiri caizse tım ta ta dwın ta ta dwın. Bu normal mi diye merak ediyorum. Ses taklitlerim için kusura bakmayın. Komik olduğunun farkındayım
                    Bu arada marş aldıktan sonra devir 800 ve 700 lere gelinceye kadar titreme benim aracımda da vardı lpg söküldükten sonra oldu bu, motor soğukken ilk çalıştırmada yapıyordu. Buji değişiminden sonra düzeldi bu durum. Titreşimi iyice azaltmak için gaz kelebeğini ve map/maf sensörünü kendim 6 ayda bir temizliyorum. Dexos 1 gen 2 5w30 yağ, 5-6 depoda bir liqui moly enjektör temizleyici, subap koruyucu kullanıyorum. Eskiye göre epey azaldı ama hâlâ var mı, var, kafaya takmıyorum. Bu arada vuruntu sorunları için bp den yakıt almaya ve dyno oktan artırıcı tablet kullanmaya devam ediyorum. Şimdilik her şey yolunda gidiyor.
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: onurr View Post
                      bizim aracta 2013 model hepsinde ayni saniyordum ben, bakabilirseniz cok sevinirim.
                      Bugün kısa bir seyahat sonucu araç ısındıktan sonra verilere baktım. Yakıt akışı bende 0.6-0.7 arasında değişiyor ama genelde 0.7 lerde. Devir de 700 lerde geziyor.
                      Ekli Dosyalar

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                        Bizim araçların ilk çalışması gerçekten çok enteresan bence. Bazen standart olması gerektiği gibi, aynen sesi taklit edeyim, start a bastığımız anda tım ta ta ta ta dwın ve evet çalıştı. Bazen motor sıcakken tım dwın, çalıştı. Bende bazen çalıştıktan sonra tekrar marş yaptığı da oluyor, ses de şöyle tabiri caizse tım ta ta dwın ta ta dwın. Bu normal mi diye merak ediyorum. Ses taklitlerim için kusura bakmayın. Komik olduğunun farkındayım
                        Bu arada marş aldıktan sonra devir 800 ve 700 lere gelinceye kadar titreme benim aracımda da vardı lpg söküldükten sonra oldu bu, motor soğukken ilk çalıştırmada yapıyordu. Buji değişiminden sonra düzeldi bu durum. Titreşimi iyice azaltmak için gaz kelebeğini ve map/maf sensörünü kendim 6 ayda bir temizliyorum. Dexos 1 gen 2 5w30 yağ, 5-6 depoda bir liqui moly enjektör temizleyici, subap koruyucu kullanıyorum. Eskiye göre epey azaldı ama hâlâ var mı, var, kafaya takmıyorum. Bu arada vuruntu sorunları için bp den yakıt almaya ve dyno oktan artırıcı tablet kullanmaya devam ediyorum. Şimdilik her şey yolunda gidiyor.
                        Ben de ara sıra p1101 arızası alıyorum. Sonra geri sönüyor sürekli bir arıza olmuyor. Sanırım maf ve boğaz kelebeği kirlendiğinden bu hatayı veriyor.
                        Ben de boğaz kelebeği ve maf sensörünü temizletmek istiyorum. Aslında parçaları eve alıp bir güzel kendim temizlemek istiyorum içime daha çok sinecek öylesi. Sökmesi kolay parçalar ama araştırdığıma göre boğaz kelebeği temizliği sonrası adaptasyon gerekiyormuş. Siz temizliği nasıl yapıyorsunuz, sonrasında adaptasyon yapıyor musunuz ? Ben maf sensörü için elektronik devre spreyi, boğaz kelebeği için de MxS Boğaz kelebeği temizleyicisi kullanmayı düşünüyorum, siz neler kullanıyorsunuz ?

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: taha_kilic View Post

                          Ben de ara sıra p1101 arızası alıyorum. Sonra geri sönüyor sürekli bir arıza olmuyor. Sanırım maf ve boğaz kelebeği kirlendiğinden bu hatayı veriyor.
                          Ben de boğaz kelebeği ve maf sensörünü temizletmek istiyorum. Aslında parçaları eve alıp bir güzel kendim temizlemek istiyorum içime daha çok sinecek öylesi. Sökmesi kolay parçalar ama araştırdığıma göre boğaz kelebeği temizliği sonrası adaptasyon gerekiyormuş. Siz temizliği nasıl yapıyorsunuz, sonrasında adaptasyon yapıyor musunuz ? Ben maf sensörü için elektronik devre spreyi, boğaz kelebeği için de MxS Boğaz kelebeği temizleyicisi kullanmayı düşünüyorum, siz neler kullanıyorsunuz ?
                          Adaptasyon gerekmiyor. Serviste usta yaparken izledim, bir kere görmem yeterli oldu. Orda da sordum sonrasında ayar var mı diye, usta yok dedi. 6 ayda bir temizlik yapınca zaten ya temiz kalıyor ya da çok hafif bir kararma oluyor kelebekte. Ben maf için kontak temizleyici, map ve gaz kelebeği için balata spreyi kullanıyorum. İyi temizliyor ve hemen kuruyor. Uçucu bir sıvı zaten. Yine de temiz bir bezle son kez kuruluyorum. Siz yazdığınız spreyleri kullanın daha iyi bence.
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post

                            Adaptasyon gerekmiyor. Serviste usta yaparken izledim, bir kere görmem yeterli oldu. Orda da sordum sonrasında ayar var mı diye, usta yok dedi. 6 ayda bir temizlik yapınca zaten ya temiz kalıyor ya da çok hafif bir kararma oluyor kelebekte. Ben maf için kontak temizleyici, map ve gaz kelebeği için balata spreyi kullanıyorum. İyi temizliyor ve hemen kuruyor. Uçucu bir sıvı zaten. Yine de temiz bir bezle son kez kuruluyorum. Siz yazdığınız spreyleri kullanın daha iyi bence.
                            Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Bizim araçlarda map sensörü tam olarak nerede bulunuyor bilmiyorum da tarif edebilir misiniz ? Boğaz kelebeğini sökmem için üstte 4 civata görmüştüm 3 de olabilir yanlış hatırlıyor olabilirim, o civataları sökmem yeterli değil mi çıkarmam için

                            Yorum


                            • #15
                              aynı titreme olan bir video buldum bu araç piston kırmış, videodaki araç direk soğukken devir 1000'de titriyor bizimki sadece 700'e düşünce böyle oluyor, bu titreme bana hiç normal gelmiyor borular bile sallanıyor önceden böyle çalışmıyordu motor.
                              buji ve yağı yeni değişti değişmeden öncede aynıydı
                               

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X