Duyuru

Collapse
No announcement yet.

6 aylık insignia serüvenim titreme stop etme korumaya alma çekişte düşme ve sonuç olarak subap değişimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Aracım 1.4T yazılım ve LPG li, her iki bakımda bir buji değiştiriyorm. Çok şükür 40bin km dir ağız tadıyla kullanıyorum.

    Yorum


    • #17
      ilginc halbuki 1.4 t fabrikasyon lpg lilerin subaplari ozeldir.

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post

        Aynı problem onlarda da var malesef, bu subap eritme sıkıntısı esasen motorun uyumsuzluğundan değil, ateşleme sisteminin Ecotech motorlarda çabuk ağrıza vermesinden kaynaklanıyor. Bobin, Buji, Oksijen-Yakıt karışımından sorumlu sensör vs. bunlar kronik.. Hal böyle olunca yanma odasında oluşan zengin yakıt karışımı problemi arızalı bobin yada bujinin olduğu yanma odasında sıcaklık artışına neden oluyor. Bu da ileri vadede subap eritme dediğimiz sıkıntıyı yapıyor. Bunun sebebi direkt olarak LPG değil malesef. Oktanı yüksek benzin de koyup aracı kullansanız ve aynı ateşleme problemleriniz varsa sonuç yine aynı olacak. Youtube'de videolar var 1.4 T fabrikasyon LPG'li insignialarda da 4 yanma odasına ait egsoz subaplarından 1 tanesi eriyor diğer 3'ü sağlam. Bu da demek oluyor ki, Bu tip motorlarda bujileri 20 bin, Bobinleri 50-60bin Km'de bir değiştirmek şart. Ha keza sensörleri de aynı şekilde temizlemek veya belli bir süre sonrasında değişimini yapmak lazım.
        Hocam Merhaba,

        Öncelikle bende 1.6T 180HP sport tourer var. Dediğiniz gibi araçların sensör verileri çok önemli zamanında temizlik ve kaliteli filtre kullanımları gerekiyor.
        Bende bobin'i 100.000 de değiştirdim. Yalnız işinin uzmanı bir arkadaşımdan şu tavsiyeyi aldım. Aracım benzinli bu arada, bakımları 10.000 de yaptırıyorum ve her bakımda bujileri değiştirmemi tavsiye etti. Bobinin arızalanmasının en büyük etkeni buji olduğu belirtildi.

        Bobinin 3. piston ateşlemesi bujiden dolayı fazla ısıdan zarar görmüştü. Bujinin Tork değerinde sıkılması çok önemli etkenmiş.
        Sağolsun eski ustam Çok sıkmamış, böyle bir tecrübe edinmiş oldum.
        Yazınızı okudum, paylaşmak istedim.

        Tşkler.

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: sports_tourer View Post

          Hocam Merhaba,

          Öncelikle bende 1.6T 180HP sport tourer var. Dediğiniz gibi araçların sensör verileri çok önemli zamanında temizlik ve kaliteli filtre kullanımları gerekiyor.
          Bende bobin'i 100.000 de değiştirdim. Yalnız işinin uzmanı bir arkadaşımdan şu tavsiyeyi aldım. Aracım benzinli bu arada, bakımları 10.000 de yaptırıyorum ve her bakımda bujileri değiştirmemi tavsiye etti. Bobinin arızalanmasının en büyük etkeni buji olduğu belirtildi.

          Bobinin 3. piston ateşlemesi bujiden dolayı fazla ısıdan zarar görmüştü. Bujinin Tork değerinde sıkılması çok önemli etkenmiş.
          Sağolsun eski ustam Çok sıkmamış, böyle bir tecrübe edinmiş oldum.
          Yazınızı okudum, paylaşmak istedim.

          Tşkler.
          Hakikaten işin başlangıç noktası Bujiler, Benim kayınpeder Astra 1.4T kullanıcısıydı. Her 20K'da bir buji yenilerdi. 17.000 km'de LPG taktırdı. 120 Bin km'de aracında en ufak bir titreme çekiş problemi vs yaşamadı. Kit olarak BRC kullanıyordu. O şekilde de sattı aracı. Satın alan arkadaşta hala aynı şekilde kullanıyor. Buji meselesine gelecek olursak, bujilerle ilgili yakın zamanda araştırmaya başladım ve bu bujilerin kararma şekillerine göre araç aslında erken dönemde S.O.S veriyor. Sonra bobin gidiyor sonra motor daha fazla ısıya dayanamayıp önce Subaplar sonra piston çeperinden yemeye başlıyor. Ecotech motorlar düşük sıkıştırma oranlarıyla yüksek beygir vadeden motorlar, global olarak Egsoz gazı salınım azaltma meselesi yüzünden bu şekilde hareket ettiler firmalar ancak yeni aldığım duyuma göre bunun da sonuna geliniyor. O eski 1.8 - 2.0 motor araçlar 2025 yılından sonra tekrar üretilmeye başlanacak. O zaman belki bu şekilde nazlı motorlar üretmeyi durdururlar. Aslında ben Mazda 1.5 Skyactive motorunu çok beğeniyorum ancak fiyat biraz tuzlu gelmişti alamamıştım. Şimdi Ecotech motor ile birlikte neredeyse orta seviye bir usta kadar bilgiye sahibim.

          Yorum


          • #20
            Arkadaşlar tekrar merhaba, geçmiş olsun dilekleriniz için tekrar teşekkürler.

            Subaplar değişti map, maf ve oksijen sensörü temizlendi, turbo borusu yenilendi aracı teslim aldım bir gün kullandım Allah korusun da şu an motor gerçekten bambaşka bir hal aldı. Yani araç sanki yeniden doğmuş gibi. En ufak bir titreme yok şükür. Yalnızca klimayı açtığımda bir sn ufak bir hissettirme oluyor o kadar o da çok hafif ekstra duyarlılık gerek hissetmek için. Usta 500 km falan benzinde kullan subaplar alışsın dedi sonra lpgye geçersin dedi. Şu an bir sıkıntı yok lpgye geçirince AFR ayarı ile kullanacağım bakalım. Sıfır bobin vardı usta bobin sağlam kontrol ettim o yüzden değiştirmedim dedi onunla devam ediyorum. Bujiler de 5.000 falan olmuştu bir dahaki kontrolde değiştiririm. Şu an çok şükür sıkıntı yok gibi usta subapları gösterdi aşınmış bir kısmı erimiş gibiydi zaten her yer kararmıştı baya kötü bir haldeydi. İnşallah bundan sonra sıkıntı çıkmadan binerim. Antifreeze ve yıkama işlemi ile 2600 TL tuttu toplam masraf. Pahalı mı ucuz mu yorumlarsanız sevinirim. Ona göre bu ustaya devam edeceğim

            Şu an bir sorunum daha var o da klimadan çıt çıt ses geliyor yoldayken özellikle bozuk yolda artıyor bir de onu halledersem kafam rahat olacak gibi. Onun için de öneriniz varsa alabilirim.

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: Erturko View Post
              Arkadaşlar tekrar merhaba, geçmiş olsun dilekleriniz için tekrar teşekkürler.

              Subaplar değişti map, maf ve oksijen sensörü temizlendi, turbo borusu yenilendi aracı teslim aldım bir gün kullandım Allah korusun da şu an motor gerçekten bambaşka bir hal aldı. Yani araç sanki yeniden doğmuş gibi. En ufak bir titreme yok şükür. Yalnızca klimayı açtığımda bir sn ufak bir hissettirme oluyor o kadar o da çok hafif ekstra duyarlılık gerek hissetmek için. Usta 500 km falan benzinde kullan subaplar alışsın dedi sonra lpgye geçersin dedi. Şu an bir sıkıntı yok lpgye geçirince AFR ayarı ile kullanacağım bakalım. Sıfır bobin vardı usta bobin sağlam kontrol ettim o yüzden değiştirmedim dedi onunla devam ediyorum. Bujiler de 5.000 falan olmuştu bir dahaki kontrolde değiştiririm. Şu an çok şükür sıkıntı yok gibi usta subapları gösterdi aşınmış bir kısmı erimiş gibiydi zaten her yer kararmıştı baya kötü bir haldeydi. İnşallah bundan sonra sıkıntı çıkmadan binerim. Antifreeze ve yıkama işlemi ile 2600 TL tuttu toplam masraf. Pahalı mı ucuz mu yorumlarsanız sevinirim. Ona göre bu ustaya devam edeceğim

              Şu an bir sorunum daha var o da klimadan çıt çıt ses geliyor yoldayken özellikle bozuk yolda artıyor bir de onu halledersem kafam rahat olacak gibi. Onun için de öneriniz varsa alabilirim.
              Merhaba Hocam,

              kullanılan malzemelerin markası, turbo borusunun hangi kalite kullanıldığı, arabanın kaç gün ustada kaldığı ve bir de sensörleri balata spreyi mi, özel elektronik sprey ile mi temizledi.

              Bu konuları söyleyebilirseniz, yorumda bulunabilirim.

              Bu arada LPG AFR ayarı ne kadar iyi olursa olsun aracınızı lpg ile yüksek devirler çevirmeyin. Benzine alın, keyifli şekilde sürün. Sonra LPG de sürüş yaparsınız.

              Geçmiş olsun

              Yorum


              • #22
                Ben olsam Turbo Hortumu gibi önemli bir parçayı orjinal kullanırdım. Lastik kalitesi çok önemli ki turbo hortum delme patlatma 1.6T'lerde kronik. Eğer yan sanayi takacağım diyorsanız da aracınız da uzun yola falan giderseniz mutlaka fireprof çelik bant koyun, bulunsun. Bir de Liqui Moly'nin özel sensör spreyi var. Ben onunla temizliyorum. Balata spreyi ile temizleyenler de var ancak aşındırıcılığı çok yüksek olduğu için uzmanlar tehlikeli olabilir diyor sensör sağlığı açısından.

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: sports_tourer View Post

                  Merhaba Hocam,

                  kullanılan malzemelerin markası, turbo borusunun hangi kalite kullanıldığı, arabanın kaç gün ustada kaldığı ve bir de sensörleri balata spreyi mi, özel elektronik sprey ile mi temizledi.

                  Bu konuları söyleyebilirseniz, yorumda bulunabilirim.

                  Bu arada LPG AFR ayarı ne kadar iyi olursa olsun aracınızı lpg ile yüksek devirler çevirmeyin. Benzine alın, keyifli şekilde sürün. Sonra LPG de sürüş yaparsınız.

                  Geçmiş olsun
                  Merhaba hocam, ben markaları bilmiyorum sorayım bir ustaya ama subap stelitli dedi onu biliyorum bir. Temizlerken wd40 kullandı. 2.5 gün ustada kaldığu süre de.

                  Yorum


                  • #24
                    Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
                    Ben olsam Turbo Hortumu gibi önemli bir parçayı orjinal kullanırdım. Lastik kalitesi çok önemli ki turbo hortum delme patlatma 1.6T'lerde kronik. Eğer yan sanayi takacağım diyorsanız da aracınız da uzun yola falan giderseniz mutlaka fireprof çelik bant koyun, bulunsun. Bir de Liqui Moly'nin özel sensör spreyi var. Ben onunla temizliyorum. Balata spreyi ile temizleyenler de var ancak aşındırıcılığı çok yüksek olduğu için uzmanlar tehlikeli olabilir diyor sensör sağlığı açısından.
                    Hocam ben o kadar anlamıyorum parçadan şundan bundan önceki araçta hiç takip etmezdim ne takıldı ne etti bunda üstüne düşünüyorum yeni yeni öğreniyorum artık gelecek sefere orjinal taktırırım. Artık çelik bant taşırım.

                    Yorum


                    • #25
                      Arkadaşlar tekrar merhaba

                      Yukarıda hikayemi anlatmıştım. Şu an aracın performansı ve çekişi gayet iyi lpgde ancak araç çalıştırdığımda ya da ışıklarda dururken rölantide TİTREME yapıyor. Bunun sebebi ne olabilir? Yaptığım işlemleri sayıyorum.

                      Subaplar değişti
                      Bujiler değişti(ngk)
                      Bobin değişti(delphi)
                      lpg enjektörleri değişti
                      Lpg regülatörü değişti
                      Afr ayarı yapıldı
                      Sensörler temizlendi

                      Allah rızası için artık sorun nereden olabilir bu araç lpgde neden titriyor bir bilen yok mudur?

                      Yorum


                      • #26
                        Bobini orjinal GM kullanın delphi bobinlerde lpg de titreme yaptığı söyleniyor

                        Yorum


                        • #27
                          Boğaz kelebeğini temizlet bozulmuşsa değiştirin

                          Yorum


                          • #28
                            Orjinal yazı sahibi: Erturko View Post
                            Arkadaşlar tekrar merhaba

                            Yukarıda hikayemi anlatmıştım. Şu an aracın performansı ve çekişi gayet iyi lpgde ancak araç çalıştırdığımda ya da ışıklarda dururken rölantide TİTREME yapıyor. Bunun sebebi ne olabilir? Yaptığım işlemleri sayıyorum.

                            Subaplar değişti
                            Bujiler değişti(ngk)
                            Bobin değişti(delphi)
                            lpg enjektörleri değişti
                            Lpg regülatörü değişti
                            Afr ayarı yapıldı
                            Sensörler temizlendi

                            Allah rızası için artık sorun nereden olabilir bu araç lpgde neden titriyor bir bilen yok mudur?
                            Hocam öncelikle çok fazla kafana takmadan şunları söylemek istiyorum. Benim aracımda da bu dediğin tarzda bir titreşim zaman zaman oluyor. Subaplarım hala orjinal. Araç özellikle Benzinden ilk LPG'ye geçtiğinde ışıklara falan denk gelirsem biraz silkeleme yapıyor ondan sonra hararet biraz yükseldiği zaman tekrarlamıyor. Bazen hafif sarsıntı oluyor. Şimdi benim LPG kitim LOVATO OBD2 ve Candan Mühendislik montajını yaptı. Ben bu titremeleri şu şekilde çözüyorum genelde araç soğukken yaptığından aracı manuel olarak hararet orta seviyelere gelince LPG'ye alıyorum. O zaman bu tarz titreme silkeleme vs yapmıyor. Şimdi ben kendi ustamla yaptığım sohbette şunları söylemişti bana;

                            Bu araçlarda otomatik hava yakıt karışımı ayarlama olduğu için Benzinden LPG'ye geçtiğinde bu hava yakış karışımında bir tutarsızlık yaşıyor, bu yüzden de kendine gelene kadar bu titreşimi yapıyor. Ecotech motoru olupta bu tarz titreme hiç yaşamıyorum diyen adam çok azdır. Onlarda mesela aracı 10 bin km alıp LPG taktırmış her 20 binde buji her 50 60 binde bobin değiştirmiş insanlar. Şuan değiştirilecek herşeyi zaten değiştirmişsin. Ekstra yapabileceğin bir tek boğaz kelebeği temizliği kalmış. Onu da yaptır madem. Ama yaptırırsan temizlik sonrası bilgisayara bağlatıp adaptasyon yaptırmayı unutma. Önemli bir nokta. Ama senin titreşimlerde benim gibi soğukken olup ısınınca geçen cinstense takma kafaya derim. Ama sürekli bir titreşim varsa bazen sıfır takılan bobinlerde arıza olabiliyor, düşük bir ihtimal de olsa. Ecotech motor özellikle A16LET motor titreşimi ile meşhur malesef. Ben artık kabullendim

                            Yorum


                            • #29
                              İlaveten eğer bu titreşim araç soğukken LPG'ye ilk geçtiğinde yaşanıyorsa, LPG servisine gidip aracın Benzinden LPG'ye geçtiği sıcaklığı biraz yükselttir. Biraz benzin sarfiyatın artabilir geç LPG'ye geçtiği için ama için rahat eder. Misal 30 derecede değilde 35-40 derecede LPG'ye geçsin gibi..

                              Yorum


                              • #30
                                Yukarıda Arkadaşımız belirtmiş zaten orginal bobin kullanın. GM Delphi olarak, Delphi olarak fiyat uygun iken GM delphi olunca fiyat çarpı 2 oluyor.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X