Merhaba ben aranıza yeni katıldım foruma 1 ay kadar oldu insignia alalı ise 6 ay oldu şimdi hikayemi anlatıyım size.
Arabayı Expere soktuk 134.000 km motor %98 lerde falan çok iyi herhangi bir şey çıkmadı oh diyorum mutluyum da baya çocukluk hayalimdi bu araba çok beğeniyordum çocukken falan her neyse aldık yoldayım lpgde 130 larda bir anlık almadı gazı allah allah dedim neyse sonra birkaç kez daha yaptı dedim bir sorun var ama çok büyük değil gibi. Bir de o hızlarda frene basınca titremeler diskler gitmiş.
Disklerle başladım masrafa ilk torna yaptım olmadı sonra disk balata takımı değiştirdim 900 tl civarında ilk masrafımı yapmış oldum tabii son olmayacak. Lpgdeyken çalışırken biraz geç aldığını fark ettim arabanın 2 3 saniyede gittik yine servise baktık benzinde bir şey yok lpgciye baktı regülatör felç olmuş dedi. Gösterdi harbiden felç olmuş değiştir brc max regülatör 1700 falandı sanırım. Sonra düzeldi araba çalışması müthiş. Her şey güzel mutlu mesut kullanıyorum o zamanki nişanlım şimdiki eşimin sciroccosuyla falan yarışıyoruz keyifler yerinde.
Neyse bir gün arabayı çalıştırdım rölantide aşırı titremeye başladı gösterge sabit ama araba stop edecek kadar gidiyor geliyor motorun sesi değişti falan kendini korumaya aldı çıkaramadım da mecbur gitmem gereken yol vardı o halde gittim 40 km falan ertesi gün servise götüreceğimi çalıştırdım tık yok arabada gayet güzel çalışıyor allah allah dedim neyse yine servis yolu göründü. Yıldız Opel’e gidiyorum bu arada hep Konya’da. Usta dedi ki benzinde kullan anormal bir şey görünmüyor 1 numaralı ateşlemeden vermiş ama şu an sorun yok lpgden mi bakalım. Benzinde kullandım bir süre araba yine gayet güzel tık yok. Biraz benzin biraz lpg derken baya yol yaptım bu sırada lpg ayarı da yaptırıyorum tabii ayar yaptırdım usts oldu dedi ertesi gün lpgde yine aynı. Sonra fark ettim ki çalışınca yapıyor bunu kendini korumaya alıyor rölanti oynayıp ben de ilk çalışmalarda gaza hafif dokundum hep rölantide bırakmadım o şekilde korumaya almadan baya bindim. Bu arada yağ bakımı( sonradan 0-40 full sentetik mobil1e geçtim) akü değişim derken 2 bin masraf ettim bir gün de kışlıkları taşırken ayna kapağı plastik kısmını kırdım 250 de o derken 4.500 5.000 masraf yaptım. Ama bakın bu titreme sorunu için en az 10 kez servise gittim( 3 5 kez yıldız opel, bir kez konya opel, bir kez öz konya bir kez ertürk) bujileri değiştirdik 200 tl(bosch) bobin değişti 500 civarı yok sorun yine çözülmedi(bobini bagaja attım eskisini kullanıyorum hala eskisi gm yenisi delphi 0 bobinle geziyorum bagajda) titreme yine aynı. Ettiğim masrafların bir kısmını da unutmuş olabilirim. Artık gün geçtikçe artıyor benzinde de yapmaya başladı. 5-6 bin oldu yani. En son dediler ki subaplardan olabilir. Ama kesin değil basınç ölçüyorlar kompresör normal çıkıyor. Dedim bakın kesin çözülecekse açalım kapağı ama net konuşamadılar yine ben de açtırmadım.
En son bugün yani 19.01.2021 sabahı Yozgat’tan yola çıkacağım (eşim orada görev yapıyor her hafta gidip geliyorum benim işlerim de Konya’da.) motoru bir çalıştırdım aşırı garip çalışıyor bu kadarını görmedim daha önce bir de Yozgat’a giderken yani geçen cuma çekişinin düştüğünü hissetmiştim. Ben bu arabayla 230 u gördüm bana mısın demedi eşimin kullandığı arabada ben 170-180 i görünce hissediyordum insigniaya göre gaz pedalında zorlandığını(2020 t-roc) bu sefer giderken ben 120 deyim araba bir garip çekiyor hissettim dedim bu sefer tümden gitti ama bir şekilde yola devam ediyoruz. Tabii artık benzinde kullanıyorum tamamen. Neyse bugün sabaha dönelim bir garip çalıştı hop kendini korumaya aldı. Biraz çıkmasını bekledim olmadı diğer arabayı alacağım ama seviyorum da bu keretayı gerçekten seviyorum(yolda çatır çıtır çıtırtılar gelir gövdeden, öyle bir ses alıyor ki sanki üstü açık araba, benzin desen içiyor ama yine de seviyorum) derken korumadan çıktı. -16 derecede düştüm Konya yoluna, kuluya geldim ışıklarda durdum çat korumaya aldı kendini bunu ilk defa yaptı normalde sıcakken asla yapmaz. Son demlerimizi yaşadığımızı hissettim. Stop ettim bekledim çalıştırdım korumadan çıkmıyor sürekli böyle. Akü kutuplarını söküyüm dedim beceremedim plastik kapağı kırdım falan neyse hiç yatkınlığım yoktur anlamam da bunlardan dua mua ederken düzeldi. Allahtan düzeldi bir buçuk saat sonra duruşmam var yetişmem lazım. Öyle geldim durduğum ışıkta hafif gazladım eski taktik yakmadık motor lambasını.
Sonra farklı bir servise gidiyim dedim birkaç farklı servise gittim kompresörle ölçtüler 2. Boşluk mu artık neyse oradan basınç gelmedi subap gitmiş dediler. %100 mü dedim %100 dediler birkaç yer gezdim hepsi öyle dedi. 3000 4000 tl civarı fiyat verdiler tanıdık bir yeri aradım onun yönlendirmesiyle bir yere gittim 2500 tl fiyat verdi. Arabayı bıraktım cuma alacağım inş. Yaklaşık 10.000 tl masrafım oldu. Bakın gerçekten arabayı sevmesem asla yapmam yeter artık deyip satarım ama gerçekten seviyorum. İlişkimiz adına yapabileceklerim bu kadar eğer yine sorun çıkarmaya devam ederse yolları ayıracak gibiyiz. Titreme sorunu çözülürse yazacağım yine.
sonucu da yazacağım tabii.
çok uzun olmuş affınıza sığınıyorum.
saygılar, sevgiler esen kalın.
Arabayı Expere soktuk 134.000 km motor %98 lerde falan çok iyi herhangi bir şey çıkmadı oh diyorum mutluyum da baya çocukluk hayalimdi bu araba çok beğeniyordum çocukken falan her neyse aldık yoldayım lpgde 130 larda bir anlık almadı gazı allah allah dedim neyse sonra birkaç kez daha yaptı dedim bir sorun var ama çok büyük değil gibi. Bir de o hızlarda frene basınca titremeler diskler gitmiş.
Disklerle başladım masrafa ilk torna yaptım olmadı sonra disk balata takımı değiştirdim 900 tl civarında ilk masrafımı yapmış oldum tabii son olmayacak. Lpgdeyken çalışırken biraz geç aldığını fark ettim arabanın 2 3 saniyede gittik yine servise baktık benzinde bir şey yok lpgciye baktı regülatör felç olmuş dedi. Gösterdi harbiden felç olmuş değiştir brc max regülatör 1700 falandı sanırım. Sonra düzeldi araba çalışması müthiş. Her şey güzel mutlu mesut kullanıyorum o zamanki nişanlım şimdiki eşimin sciroccosuyla falan yarışıyoruz keyifler yerinde.
Neyse bir gün arabayı çalıştırdım rölantide aşırı titremeye başladı gösterge sabit ama araba stop edecek kadar gidiyor geliyor motorun sesi değişti falan kendini korumaya aldı çıkaramadım da mecbur gitmem gereken yol vardı o halde gittim 40 km falan ertesi gün servise götüreceğimi çalıştırdım tık yok arabada gayet güzel çalışıyor allah allah dedim neyse yine servis yolu göründü. Yıldız Opel’e gidiyorum bu arada hep Konya’da. Usta dedi ki benzinde kullan anormal bir şey görünmüyor 1 numaralı ateşlemeden vermiş ama şu an sorun yok lpgden mi bakalım. Benzinde kullandım bir süre araba yine gayet güzel tık yok. Biraz benzin biraz lpg derken baya yol yaptım bu sırada lpg ayarı da yaptırıyorum tabii ayar yaptırdım usts oldu dedi ertesi gün lpgde yine aynı. Sonra fark ettim ki çalışınca yapıyor bunu kendini korumaya alıyor rölanti oynayıp ben de ilk çalışmalarda gaza hafif dokundum hep rölantide bırakmadım o şekilde korumaya almadan baya bindim. Bu arada yağ bakımı( sonradan 0-40 full sentetik mobil1e geçtim) akü değişim derken 2 bin masraf ettim bir gün de kışlıkları taşırken ayna kapağı plastik kısmını kırdım 250 de o derken 4.500 5.000 masraf yaptım. Ama bakın bu titreme sorunu için en az 10 kez servise gittim( 3 5 kez yıldız opel, bir kez konya opel, bir kez öz konya bir kez ertürk) bujileri değiştirdik 200 tl(bosch) bobin değişti 500 civarı yok sorun yine çözülmedi(bobini bagaja attım eskisini kullanıyorum hala eskisi gm yenisi delphi 0 bobinle geziyorum bagajda) titreme yine aynı. Ettiğim masrafların bir kısmını da unutmuş olabilirim. Artık gün geçtikçe artıyor benzinde de yapmaya başladı. 5-6 bin oldu yani. En son dediler ki subaplardan olabilir. Ama kesin değil basınç ölçüyorlar kompresör normal çıkıyor. Dedim bakın kesin çözülecekse açalım kapağı ama net konuşamadılar yine ben de açtırmadım.
En son bugün yani 19.01.2021 sabahı Yozgat’tan yola çıkacağım (eşim orada görev yapıyor her hafta gidip geliyorum benim işlerim de Konya’da.) motoru bir çalıştırdım aşırı garip çalışıyor bu kadarını görmedim daha önce bir de Yozgat’a giderken yani geçen cuma çekişinin düştüğünü hissetmiştim. Ben bu arabayla 230 u gördüm bana mısın demedi eşimin kullandığı arabada ben 170-180 i görünce hissediyordum insigniaya göre gaz pedalında zorlandığını(2020 t-roc) bu sefer giderken ben 120 deyim araba bir garip çekiyor hissettim dedim bu sefer tümden gitti ama bir şekilde yola devam ediyoruz. Tabii artık benzinde kullanıyorum tamamen. Neyse bugün sabaha dönelim bir garip çalıştı hop kendini korumaya aldı. Biraz çıkmasını bekledim olmadı diğer arabayı alacağım ama seviyorum da bu keretayı gerçekten seviyorum(yolda çatır çıtır çıtırtılar gelir gövdeden, öyle bir ses alıyor ki sanki üstü açık araba, benzin desen içiyor ama yine de seviyorum) derken korumadan çıktı. -16 derecede düştüm Konya yoluna, kuluya geldim ışıklarda durdum çat korumaya aldı kendini bunu ilk defa yaptı normalde sıcakken asla yapmaz. Son demlerimizi yaşadığımızı hissettim. Stop ettim bekledim çalıştırdım korumadan çıkmıyor sürekli böyle. Akü kutuplarını söküyüm dedim beceremedim plastik kapağı kırdım falan neyse hiç yatkınlığım yoktur anlamam da bunlardan dua mua ederken düzeldi. Allahtan düzeldi bir buçuk saat sonra duruşmam var yetişmem lazım. Öyle geldim durduğum ışıkta hafif gazladım eski taktik yakmadık motor lambasını.
Sonra farklı bir servise gidiyim dedim birkaç farklı servise gittim kompresörle ölçtüler 2. Boşluk mu artık neyse oradan basınç gelmedi subap gitmiş dediler. %100 mü dedim %100 dediler birkaç yer gezdim hepsi öyle dedi. 3000 4000 tl civarı fiyat verdiler tanıdık bir yeri aradım onun yönlendirmesiyle bir yere gittim 2500 tl fiyat verdi. Arabayı bıraktım cuma alacağım inş. Yaklaşık 10.000 tl masrafım oldu. Bakın gerçekten arabayı sevmesem asla yapmam yeter artık deyip satarım ama gerçekten seviyorum. İlişkimiz adına yapabileceklerim bu kadar eğer yine sorun çıkarmaya devam ederse yolları ayıracak gibiyiz. Titreme sorunu çözülürse yazacağım yine.
sonucu da yazacağım tabii.
çok uzun olmuş affınıza sığınıyorum.
saygılar, sevgiler esen kalın.
Yorum