Duyuru

Collapse
No announcement yet.

6 aylık insignia serüvenim titreme stop etme korumaya alma çekişte düşme ve sonuç olarak subap değişimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 6 aylık insignia serüvenim titreme stop etme korumaya alma çekişte düşme ve sonuç olarak subap değişimi

    Merhaba ben aranıza yeni katıldım foruma 1 ay kadar oldu insignia alalı ise 6 ay oldu şimdi hikayemi anlatıyım size.

    Arabayı Expere soktuk 134.000 km motor %98 lerde falan çok iyi herhangi bir şey çıkmadı oh diyorum mutluyum da baya çocukluk hayalimdi bu araba çok beğeniyordum çocukken falan her neyse aldık yoldayım lpgde 130 larda bir anlık almadı gazı allah allah dedim neyse sonra birkaç kez daha yaptı dedim bir sorun var ama çok büyük değil gibi. Bir de o hızlarda frene basınca titremeler diskler gitmiş.

    Disklerle başladım masrafa ilk torna yaptım olmadı sonra disk balata takımı değiştirdim 900 tl civarında ilk masrafımı yapmış oldum tabii son olmayacak. Lpgdeyken çalışırken biraz geç aldığını fark ettim arabanın 2 3 saniyede gittik yine servise baktık benzinde bir şey yok lpgciye baktı regülatör felç olmuş dedi. Gösterdi harbiden felç olmuş değiştir brc max regülatör 1700 falandı sanırım. Sonra düzeldi araba çalışması müthiş. Her şey güzel mutlu mesut kullanıyorum o zamanki nişanlım şimdiki eşimin sciroccosuyla falan yarışıyoruz keyifler yerinde.

    Neyse bir gün arabayı çalıştırdım rölantide aşırı titremeye başladı gösterge sabit ama araba stop edecek kadar gidiyor geliyor motorun sesi değişti falan kendini korumaya aldı çıkaramadım da mecbur gitmem gereken yol vardı o halde gittim 40 km falan ertesi gün servise götüreceğimi çalıştırdım tık yok arabada gayet güzel çalışıyor allah allah dedim neyse yine servis yolu göründü. Yıldız Opel’e gidiyorum bu arada hep Konya’da. Usta dedi ki benzinde kullan anormal bir şey görünmüyor 1 numaralı ateşlemeden vermiş ama şu an sorun yok lpgden mi bakalım. Benzinde kullandım bir süre araba yine gayet güzel tık yok. Biraz benzin biraz lpg derken baya yol yaptım bu sırada lpg ayarı da yaptırıyorum tabii ayar yaptırdım usts oldu dedi ertesi gün lpgde yine aynı. Sonra fark ettim ki çalışınca yapıyor bunu kendini korumaya alıyor rölanti oynayıp ben de ilk çalışmalarda gaza hafif dokundum hep rölantide bırakmadım o şekilde korumaya almadan baya bindim. Bu arada yağ bakımı( sonradan 0-40 full sentetik mobil1e geçtim) akü değişim derken 2 bin masraf ettim bir gün de kışlıkları taşırken ayna kapağı plastik kısmını kırdım 250 de o derken 4.500 5.000 masraf yaptım. Ama bakın bu titreme sorunu için en az 10 kez servise gittim( 3 5 kez yıldız opel, bir kez konya opel, bir kez öz konya bir kez ertürk) bujileri değiştirdik 200 tl(bosch) bobin değişti 500 civarı yok sorun yine çözülmedi(bobini bagaja attım eskisini kullanıyorum hala eskisi gm yenisi delphi 0 bobinle geziyorum bagajda) titreme yine aynı. Ettiğim masrafların bir kısmını da unutmuş olabilirim. Artık gün geçtikçe artıyor benzinde de yapmaya başladı. 5-6 bin oldu yani. En son dediler ki subaplardan olabilir. Ama kesin değil basınç ölçüyorlar kompresör normal çıkıyor. Dedim bakın kesin çözülecekse açalım kapağı ama net konuşamadılar yine ben de açtırmadım.

    En son bugün yani 19.01.2021 sabahı Yozgat’tan yola çıkacağım (eşim orada görev yapıyor her hafta gidip geliyorum benim işlerim de Konya’da.) motoru bir çalıştırdım aşırı garip çalışıyor bu kadarını görmedim daha önce bir de Yozgat’a giderken yani geçen cuma çekişinin düştüğünü hissetmiştim. Ben bu arabayla 230 u gördüm bana mısın demedi eşimin kullandığı arabada ben 170-180 i görünce hissediyordum insigniaya göre gaz pedalında zorlandığını(2020 t-roc) bu sefer giderken ben 120 deyim araba bir garip çekiyor hissettim dedim bu sefer tümden gitti ama bir şekilde yola devam ediyoruz. Tabii artık benzinde kullanıyorum tamamen. Neyse bugün sabaha dönelim bir garip çalıştı hop kendini korumaya aldı. Biraz çıkmasını bekledim olmadı diğer arabayı alacağım ama seviyorum da bu keretayı gerçekten seviyorum(yolda çatır çıtır çıtırtılar gelir gövdeden, öyle bir ses alıyor ki sanki üstü açık araba, benzin desen içiyor ama yine de seviyorum) derken korumadan çıktı. -16 derecede düştüm Konya yoluna, kuluya geldim ışıklarda durdum çat korumaya aldı kendini bunu ilk defa yaptı normalde sıcakken asla yapmaz. Son demlerimizi yaşadığımızı hissettim. Stop ettim bekledim çalıştırdım korumadan çıkmıyor sürekli böyle. Akü kutuplarını söküyüm dedim beceremedim plastik kapağı kırdım falan neyse hiç yatkınlığım yoktur anlamam da bunlardan dua mua ederken düzeldi. Allahtan düzeldi bir buçuk saat sonra duruşmam var yetişmem lazım. Öyle geldim durduğum ışıkta hafif gazladım eski taktik yakmadık motor lambasını.

    Sonra farklı bir servise gidiyim dedim birkaç farklı servise gittim kompresörle ölçtüler 2. Boşluk mu artık neyse oradan basınç gelmedi subap gitmiş dediler. %100 mü dedim %100 dediler birkaç yer gezdim hepsi öyle dedi. 3000 4000 tl civarı fiyat verdiler tanıdık bir yeri aradım onun yönlendirmesiyle bir yere gittim 2500 tl fiyat verdi. Arabayı bıraktım cuma alacağım inş. Yaklaşık 10.000 tl masrafım oldu. Bakın gerçekten arabayı sevmesem asla yapmam yeter artık deyip satarım ama gerçekten seviyorum. İlişkimiz adına yapabileceklerim bu kadar eğer yine sorun çıkarmaya devam ederse yolları ayıracak gibiyiz. Titreme sorunu çözülürse yazacağım yine.
    sonucu da yazacağım tabii.

    çok uzun olmuş affınıza sığınıyorum.

    saygılar, sevgiler esen kalın.

  • #2
    hocam öncelikle geçmiş olsun,baştan sona okudum yazdıklarınızı.braz şanssızlık birazda lpg den ötürü sıkıntı yaşamışsınız gibi geldi bana.biri 180 lik,biri 170 lik manuel,biride 170 lik otomatik flexi ride lı olmak üzere üçüncü insigniamı kullanıyorum.toplamda dört senedir insi kullanıyorum ve sizin başınıza gelen durumların hiçbiri benim başıma gelmedi çünkü hiç lpg li araç kullanmadım.araçtan zevk almak ve sıkıntısız bir şekilde kullanmak istiyorsanız lpg den uzak durun şahsi tavsiyem.ve bobin olarak orjinal gm alın,farklı marka kullanıp sıkıntı yaşayan arkadaşlarım bazı problemlerden orjinal bobine geçerek kurtuldular bilgi vermek isterim.kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim
    2013 opel insignia cosmo 1.6 sidi manuel
    http://i.hizliresim.com/R1Jnda.jpg

    *İmza görseliniz kurallara aykırıdır, lütfen tekrar düzenleyiniz

    Yorum


    • #3
      Öncelikle çok geçmiş olsun. Umarım subap değişimiyle sorununuz tümüyle çözülür bir daha da yaşamazsınız.

      Ancak LPG'nin bu kadar sorun yaratacağını düşünmüyorum binlerce Insignia LPG'li hepsi böyle sorun değil, tıkır tıkır kullananlar da var. Tesadüfen birkaç sorun üst üste denk gelip sizi yormuş gördüğüm kadarıyla. Anladığım bir konu değil olsa yorum yapacağım ama...

      Forumda da bu konuda sorun yaşamış ve çözmüş arkadaşlar var ama neden tek kelime yazmazlar gerçekten merak ediyorum.

      Yorum


      • #4
        O zaman ben yazayım hemen
        lpg yok dert yok, lpg var dert var, dert yoksa olma ihtimali var. Daha fazla söze gerek yok
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Geçmiş olsun



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
            O zaman ben yazayım hemen
            lpg yok dert yok, lpg var dert var, dert yoksa olma ihtimali var. Daha fazla söze gerek yok
            Çok iyi cevap haha

            Cayır cayır benzin yakan 1.4T Insignia'yı LPG'li kullanmak kadar da keyifli birşey yoktur diyeceğim ama riski büyük işte

            Yorum


            • #7
              Benim ilk insignia aracım 1.4t idi. Yakıtı şu anki sidi 1.6t den 1-2 lt daha azdı. Bence 1.4t ler cayır cayır benzin yakan araçlar değiller. Bu noktaya katılmıyorum bir de 1.4 lerin lpg kit fiyatları 1.6 lara kıyasla arada 5-10 kat fark var.
              Öte yandan 1.4 motorlar lpg ile daha uyumlu ve daha az sorunlu, bunu bilmeyenimiz yoktur. Opel bile bir dönem fabrikasyon lpg li 1.4 insignia üretti. 1.6t ler öyle değil. Lpg hâlâ şans işi. Usta ve montaj çok önemli. Aracın lpg den önceki ve sonraki bakımları sorunsuz kullanım olacak mı bunu belirliyor.
              Aslında lpg, montaj yapıldıktan sonra motorda ilgili parçalara zarar vermeye başlıyor. Ancak aracı benzinde ara ara kullanınca açılan yaralar bir nebze iyileşiyor olsa da lpg bir süre sonra verdiği zararları araç telafi edemeyince arızalar başlıyor. Araç sahipleri genelde bu durumu kendileri görmeden araçlarını satıyor. Alan kişi tecrübeli eller bulursa sorun çözülüyor. Motorda ciddi sorunlar kalmış ise bu sorunlar giderilmediği müddetçe araç lpg de sorun vermeye devam ediyor. Benzin kusurları örten, lpg ise ortaya çıkaran bir yakıt. Aracı 1.6t olup lpg ile sorunsuz kullananlar, araç lpg montaj öncesi motorunda sorun olmayan araçlardır. Usta iyi bir işçilik çıkarmıştır. Araç sahibi de aracını bilinçli kullanıyordur. Bu üçlüden birinde hata varsa lpg dert demek, ki genelde de öyle oluyor..
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum geçmiş olsun dilekleriniz için.

                Usta bilgi verdi ben de size aktarıyım arkadaşlar. Subaplardan 2 si tamamen gitmiş dedi usta diğerleri de baya aşınmış dedi zaten işlem sonrasında vereceğim görürsünüz dedi. Ayrıca turbo hortumu yırtılmış dedi o da kronik oluyor dedi. Zaten basınç ölçüldüğünde kompresör ile de hiç basınç gelmemişti bir gözden. Şimdi değişiyor subaplar. Değişmişken map map sensörü oksijen sensörü de temizlenecek bakalım ne olacak şimdi. Aracı Alınca yazacağım tekrar son durumu.

                Yorum


                • #9
                  Velhasıl tamam sorunsuz lpgli araçlar da vardır ama gerçekten bu araçlarda lpg demek sorun demek oluyor. Bundan önce corolla vardı 100 bin km yaptım tık dememişti ama tabii küçük motor 125 beygirdi daha uyumluydu lpgye.

                  Yorum


                  • #10
                    Benim 2001 hyundai accent 1.5gls aracımda tartarini sıralı sistem lpg vardı. Araca montajın yapıldığı aynı gün aynı usta abimin 2005 peugeot 1.4 kasa 206 aracına da aynı lpg kitini taktı. Ben ciddi hiçbir sorun yaşamadım aracı satıncaya kadar, ancak abim her ay lpg servisindeydi çünkü sürekli farklı bir yerden sorun çıkıyordu. Yani gerçekten de lpg her araca aynı şekilde uyumlu olmuyor.
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Ulkemizde fabrikasyon 1.4t lpgli makyajli insignialar mevcut, ama cok yok tabi, sorun yasamak istemeyen bunlari tercih edebilir.

                      Yorum


                      • #12
                        Yahu bu disk meselesini vallahi ucuza halletmişsin ancak nüks etme ihtimali var. Ben komple disk balata ve ön porya bilyalarını değişip kurtuldum. Bu titreme ve subap meselesine gelince ben sadece insigniaya özgü olduğunu sanmıyorum. Youtubede nisa otonun videolarını takip ediyorum ve genelde ecotech motorlar da bu problem var. 1.6 atmosferikler 1.4Tler 1.6Tler. Ben bu aracı alırken LPG li kullanacağım diye aldım ve lpgsiz alıp kendim taktırdım. Afl ayarı yapıldı. Bujiler değişildi. Bobin değişti. Külbutör kapak contası kesti buji ve bobini yağladı değiştim temizlettim vibrasyon gitti. Motor yağı motul, full bakım vs vs. Bunlara rağmen usta 50.000 km lpg kullanımı sonrası geleceksin hiç sorun olmasa bile manifoldtan kamera sokup yanma odasına bakacağız dedi. şuan lpgde 20k yaptık bereket henüz üzmedi ama hissediyorum bende aynı problemi yaşayacağım ha olur da aracı satarsam 2014 1.4t makyajlı alır lpgsiz binerim.

                        Yorum


                        • #13
                          makyajli 1.4 t fabrikasyon lpg li insignialar var bu tarz sikintilar yasamazsiniz

                          Yorum


                          • #14
                            Öncelikle geçmiş olsun ama yaptığınız masrafların arabanın mekaniği ile alakası yok ki. Disk, akü belli ömrü olan parçalar. Aynayı zaten aı kırmışsınız. Kalan diğer tüm masraf da araca sonradan takılan LPG ile ilgili. Yanı aracın fabrikasyon mekaniğinden kaynaklı henüz hiç sorun yaşamamış sınıf.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
                              makyajli 1.4 t fabrikasyon lpg li insignialar var bu tarz sikintilar yasamazsiniz
                              Aynı problem onlarda da var malesef, bu subap eritme sıkıntısı esasen motorun uyumsuzluğundan değil, ateşleme sisteminin Ecotech motorlarda çabuk ağrıza vermesinden kaynaklanıyor. Bobin, Buji, Oksijen-Yakıt karışımından sorumlu sensör vs. bunlar kronik.. Hal böyle olunca yanma odasında oluşan zengin yakıt karışımı problemi arızalı bobin yada bujinin olduğu yanma odasında sıcaklık artışına neden oluyor. Bu da ileri vadede subap eritme dediğimiz sıkıntıyı yapıyor. Bunun sebebi direkt olarak LPG değil malesef. Oktanı yüksek benzin de koyup aracı kullansanız ve aynı ateşleme problemleriniz varsa sonuç yine aynı olacak. Youtube'de videolar var 1.4 T fabrikasyon LPG'li insignialarda da 4 yanma odasına ait egsoz subaplarından 1 tanesi eriyor diğer 3'ü sağlam. Bu da demek oluyor ki, Bu tip motorlarda bujileri 20 bin, Bobinleri 50-60bin Km'de bir değiştirmek şart. Ha keza sensörleri de aynı şekilde temizlemek veya belli bir süre sonrasında değişimini yapmak lazım.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X