Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6T AT6 Vites geçişleri

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6T AT6 Vites geçişleri

    Arkadaşlar otomatik vitesle beni rahatsız eden bir konuyu paylaşmak istiyorum. Otomatik kullanımda bir tümseğe yaklaşırken fren yaptığımda araç tamamen durmadığı halde 1.vitese kadar düşüyor. Dolayısı ile tümsekten sonra hızlanmaya çalıştığımda ise hız 1.vitese göre yukarda kaldığı için araç 2.vitese geçişte belirgin şekilde direniyor. Yani vites atması gecikiyor ve devir yükseliyor. (Rahatsız eden de bu esnada çıkan yüksek devir sesi)
    Aynı tümsekten manuel konumdayken geçerken ise araç tamamen durmadığı için vites en fazla 2 ye düşüyor ve tümsekten sonra hızlanmada herhangi bir sorun ve takılma yaşamıyorum.
    Otomatik konumdayken araç durmadan vitesin 1 e düşmesi normal midir?

  • #2
    Aynı durumu benim aracımda da var ve bu bence arıza değil. Araç otomatik viteste durmaya yakınken 1 e çekiyor vitesi. Ancak manuelde aynı yere gelindiğinde 2 ile devam ediyor. Bizim araçların karakteristiği bu şekilde bence ve sorun etmemek lazım.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Otomatik sanzimanda, yokus inis veya ciktiginizda vites gecis devrini ayarlayan egim sensoru var. kasise cikip inerken egim algilayip vites gecis devreni yuksek tutuyor olabilir, bu sensore baktirmanizi tavsiye ederim.

      Yorum


      • #4
        Birde su olabilir; bahsetmis oldugunuz tumsekler egimli yolda ise yavaslayip hizlanirken yuksek devirde atacaktir.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
          Birde su olabilir; bahsetmis oldugunuz tumsekler egimli yolda ise yavaslayip hizlanirken yuksek devirde atacaktir.
          İşin kötü yanı düz yolda yapıyor olması. Tümsekte hızı iyice düşürmemi istiyor gibi. Öyle yapınca normal kalkış gibi sorunsuz devam ediyorum.

          Yorum


          • #6
            Isterseniz arabanin eksi kutup basini sokup 10 dk bekleyip yeniden takin sanziman hafizasi sifirlaninca duzelme ihtimali olabilir.

            Yorum


            • #7
              Normal bi durum sanırım. Bende de oluyor, aracınız 170lik ise 2. viteste kalıp alt devirde vuruntu(LSPI) yapıp piston kıracağına üst devirde kalıp bağırması daha iyi değil mi

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: ALPRN View Post
                Normal bi durum sanırım. Bende de oluyor, aracınız 170lik ise 2. viteste kalıp alt devirde vuruntu(LSPI) yapıp piston kıracağına üst devirde kalıp bağırması daha iyi değil mi
                Şanzımanın karakteri bu ise bir şey diyemem. Yalnız şanzımanın otomatik kullanımda davranışı ile manuel kullanımdaki farklı. Şu aralar ani bir yavaşlamada ne zaman 1.vitese düştüğünü yakalamaya çalışıyorum. Hız 15-20 km/h iken bile 1.vitese indiğini gördüm.
                Şu anda covid ve iş yoğunluğundan ilgilenemiyorum. İlk fırsatta yetkili bir servise ve şanzıman konusunda uzman 1-2 yere gideceğim.
                Hatta İstanbul'da bizim şanzımanda uzaman bir yer öneren olursa çok sevinirim.
                Sonuç alınca buradan paylaşırım.

                Yorum


                • #9
                  Kartal'da dogan otomotik sanziman servisi ilk olarak buraya gostermenizi tavsiye ederim digeri yine kartal'da atco oto. sanziman. google'da adreslerini bulabilirsin.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X