Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2010 model İnsignia 1.6 turbo 180 hp yazılım ile beygir yükseltme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2010 model İnsignia 1.6 turbo 180 hp yazılım ile beygir yükseltme

    Öncelikle herkese kolay gelsin
    Forumda arama yaptim ama daha önce bu konuyu açan birini görmedim
    İnsignia ailesine yeni katılan biri olarak fikir ve görüşlerinizi almak isterim

    Aracım 1.6 turbo 180 hp
    Yazılım kullanarak beygir yükseltmek istiyorum
    Aynı model ve beygirdeki aracında deneyen varmı, varsa fikirleri nelerdir kaç beygir yukseltilebilir. Şimdiden teşekkürler

  • #2
    Öncelikle hoşgeldiniz,
    Yazılım yapanlar var, ancak aracın mekanik olarak çok iyi bakılmış olması gerekmekte. Gerçek anlamda sıfır kondisyonunda olmalı yani. Buna ek olarak yazılım yapıldıktan sonra da bakımlar kısa periyotlar halinde ve dikkatli yapılmalı. Kilometre ve bakım şartlarını belirtmemişsiniz. Bana soracak olursanız 150.000 kmde ki ortalama bakımlı bir A16LET insignia için yazılım intihar sayılır.
    Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
    +DVD 800 Navi
    +19" Jant
    +Prins Vsı 1.0

    Yorum


    • #3
      Hoşgeldiniz hocam

      Yine de tercih sizin tabi ama bu a16let motorun sınırlarda olduğunu düşünüyorum. 1.6 motordan 180 beygir çıkartmak kolay bir iş değil. Tabi ki mühendisler bu motoru tasarlarken tolere edebilecek pay da bırakmışlardır fakat en genç 7-8 senelik bir araçtan bahsediyoruz. Siz daha fazla yük yükleyeceksiniz üzerine bir de bu yılların metal yorgunluğunu hesaba katarsanız motora ciddi zarar verebileceği kanaatindeyim. Yazılım yaptıranlar daha iyi bilgilendirirler tabi ama benim görüşüm stock haliyle devam etmeniz yönünde olur.

      Keyifli forumlar dilerim

      Yorum


      • #4
        Öncelikle hoş geldiniz foruma.
        A16Let motor fazla yazılım sevmeyen bir ünite.Sorun çıkarma olasılığı standart parçaları ile muhtemel.Bu yüzden özellikle bir firma (opelde iyi olduğunu bildiğimiz firma özellikle) öncelikle araca check/up yapıp daha sonra yazılım yapacağını üzerine basa basa belirtiyor.Bu check up sonucu sağlıklı olarak ne kadar artış olacağını kağıt üzerinde belirttiyorlar. A16let ünitenin piston kolları 220hp üzerinde zayıf kalıyormuş. Bu yüzden genel tavsiye 210-215hp geçmeyin seklindedir standart parçalarla.

        Ama yok siz internale dalacağım derseniz o zaman sorunsuz +250hp lere yolunuz var.
        Benim tavsiyem size bu işi yapacaksanız internale girin.Forget piston kol vs değiştirerek yapın ve sağlıklı olarak 250hp lere gelin.
        Bu işi daha önce forumda yapan biri var eski konularda görmüştüm A16let ile 272hp almıştı. Ben olsam dediğim gibi 1500tl verip yazılım yapıp ne zaman patlar korkusu yaşayacağıma, bloğun içine girer altyapımı güçlendirip sonra yazılıma girer 230 mu 250 mi artık bu şekilde sağlıklı nasıl olursa o şekilde yazılım yaptırırdım.

        Yorum


        • #5
          Merhaba,

          Öncelikle A16LET motor zaten olması gerektiği gibi bir güç üretmektedir. Aracınızın yılı gereği, bakım geçmişi ve arızalanan sensör, değiştirilen parçaların orjinali ile değiştirilip değiştirilmediğine ulaşmanız gerekecek.

          A16LET güzel ve güçlü bir motordur. Emin olun segmentin de her insanın dikkatini çeken bir araçtır. Kaliteli yağ ve hava filtresi kullanmanız halinde size tatmin edecek bir araçtır.

          Yazılım konusun da 2 - 3 firmanın yaptığı uygulamalara şahit oldum:

          bazı firmalar yazılımı yaparken çok detaya inmeden, sadece gücü hissettirecek bir yöntem sunuyorlar. Bu firmalardan uzak durun.

          bazı firmalar yazılımı çok ince ayarlayıp, sunarken 180hp'yi size 200 hp olarak sunar. Sadece motor devri ile turboya ek yük bindirirler. Eğer redline ve üst seviyeler de aracı devamlı zorlarsanız, motor ve turbo konusunda ciddi maliyetler sanayide sizi bekliyor olacaktır.

          bazı demiyecem, elle sayılacak firmalar ise;

          -Aracınızı uzun bir süre incelerler, piston durumu, katalitik durumu, turbonuzu, sensörlere, bobin ve bujinize kadar açıp incelerler.
          -Aracınızı yüksek devir, yük altında uzun yolda test ederek size aracınız için özel bir map çıkarırlar. ( Her vites devrinde yaparlar bunu )
          -Size özel yapılacaklar listesi çıkacaktır. Orjinal bobin, bujiler, hava filtresi, spor diye özel yapılan katalitik konvektör, susturucudan çıkacak egsoz gazının rahat etmesi için spor egsoz çalışmaları, sensörlerinizin orjinalliği ve sensörlerin değerlerine kadar değişişecek malzemeleri iletirler.

          Aracınız tahmini 1 hafta orada kalacaktır. Sizede 180HP'yi 210 HP sunacaklardır. Tork değerinizde biraz yükselecektir.

          Benim şahsi görüşüm, aracınıza yazılım yaptırmayın. Çok maliyetli, aracınıza kısa sürede olmasa da uzun vadede bir götürüsü olacak. Ayrıca ileride sattığınız kişiye bunu açıklayarak satacak mısınız?

          Bu arabalar keyif ve zevkli, güvenlikli, kalitesi oturmuş araçlardır.

          Ben kendim sırf spor kullanmak isteseydim, Opel'in Signum aracı var. Zamanında üst seviye siyasi ile iş adamları kullansın diye Türkiye'ye getirtilmişti. Bende 3.0 olanını kullanma şansını yaşamıştım. Araç gerçekten hakkını veriyor.

          2010 yılındaki insignia aracınızın hava filtreleri nasıl takıldı, hangi marka yağlar kullanıldı. Bunlar çok kritik konular.

          Mesela ben hava filtremi 5000 km de kendim değiştiririm. 15.000 km bakımına 11,000 taş çatlasa 12.000 km gider yaptırırım. Araçlarımız çok güçlü, piston yatakları ve krank mili, turbosuna giren en ince bir toz motorunuz ve turbonuzun ömrünü kısaltır.

          Diyeceksiniz ki, çok mu ince düşünürsün İnsignia veya güçlü bir aracınız var ise Cevabım EVET.

          Aracınızı tanımanız gerekiyor, araçta en ufak motorunuz fazla çalışsa yakıt tüketimi artsa dikkatinizi çekebilmeli. Hava filtremin 5000 - 6000 km de değiştireceğimi son 100km yakıt tüketimimden kolaylıkla anlıyorum. 7.8Lt yakan aracım hemen 8.2ye yükseliyor.

          Bunları uzun uzadıya yazdım, kafanızı ağrıttım. Ancak milli servet araçlarımız, kıymetini bilelim.

          Tekrar yazılımı kendi kafanızda canlandırarak düşünün, ancak maddi kaynağınız yok ise sırf yazılım diyecekseniz sizi maddi anlamda üzecek sonuçlar çıkabilir.

          Okumaya zaman ayırdıysanız, Teşekkür ederim.

          Yorum


          • #6
            A16LET motor stock haliyle bile yuksek basinclarda calisan bir motor ve bu yuzden stock halinde bile cok cabuk conta turbo baglanti noktalari ust kapak gibi yerlerden bu basinci atarak bir taraflari kirma patlatma ve catlatma egiliminde bir unite. Ayrica yapisi ve boyutlari geregi ucayim kacayim olaylarina da pek musait degil. 2010 model metal yorgunlugu bulunan araç yazilim oncesi en kotu ihtimal segman ister diye dusunuyorum. Cunku gerekli sikistirma tahminimce saglanamaz. 1.6 180 Hp hali hazirda sikisik bunu mevcut stock parcalarla sikistirmak mermiye kafa atmak olur. Bir yerden motoru elinize alacaginiza emin olabilirsiniz. Benim araç 2011 98.000 kmde aldim allah biliyor ben sikistirmaya korkuyorum cunku mazisi belli degil anca ufak ufak yipranan parcalari degistirmeye basladim.

            Yorum


            • #7
              Sizlerin değerli görüşlerini almak beni çok memnun etti
              Ecufast diye bir yazılım var aracı 210 hpye yükseltiyorlar ama benim en büyük endişem aracın kmsi gereği yıpranmış parcalardan dolayı motorda oluşacak hasardir.

              Aracımin Km: 200.000 de.

              Yazılımı Yapan bazı arkadaşlar olumlu konuşuyorlar ancak uzun vadede ne gibi sorunlara yol açar bir fikrim yok açıkçası.

              Yorum


              • #8
                180lik motor dayanıklılığının sınırında duruyor normalde. Yazılımla 210hp yapınca 4. pistonu kırıyor. Seçim sizin. 30bg için piston aşağı inebilir.
                1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                Yorum


                • #9
                  Ben 2018 yılında ecufast firmasına yazılım yaptırdım aracım 1.6t 83bin km de idi. 210hp olduğunu söylemişlerdi tekerden ölçüm yaptırmadım. Ben araca çok basan biri değilim aracımda bir sorun yaşamadım ve 100bin km de sattım. Sizin aracınızın km yüksek. Ben olsam yaptırmazdım. Zevk meselesi bu karar sizin.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X