Duyuru

Collapse
No announcement yet.

arkadan gelen ''lok lok'' sesleri

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • arkadan gelen ''lok lok'' sesleri

    merhaba.
    son 1 aydır kasislerden çukurlardan geçişte engebeli bir yolda giderken arka sağ alttan ''lok lok'' diye tarif edebileceğim bir ses geliyordu.
    her zaman gittiğim sanayideki ustayı da arabaya alıp dinlettim. amortisör gibi görünüyor dedi. elle ve gözle yaptığı klasik kontrollerde amortisörde bir şey yok gibi dedi.
    geçen hafta balataları değiştirirken daha detaylı bir şekilde elle gözle levye ile kontrol etti. tüm ön arka alt aksamda herhangi bir sorunun olmadığını her seyin muntazam göründüğünü söyledi.
    sadece bu fotoğraflardaki amortisör süngeri veya körüğü deniliyor galiba her iki taraftaki de yırtılmış vaziyetteydi. yırtılan yer bu fotoğraftakiler miydi hatırlamıyorum. araba liftteyken aklıma gelmedi fotoğraf çekmek....
    bu ses bu yırtıklardan kaynaklanıyor olabilir mi yoksa artmaya başladığını düşündüğüm bu ses herhangi bir arıza görünmemesine rağmen otomatikman amortisörden mi kaynaklanmaktadır?
    şüpheler amortisörü işaret ederse araç 74.900 km'de. bu km arka amortisörler için yeterli bir ömür müdür? kullanım yeri genellikle asfalt ve arabayı incitmeden kullanan biriyim. sadece yaz aylarında çok kısa tatil, köy yolları oluyor...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

  • #2
    Orjinal yazı sahibi: htg07@hotmail.com View Post
    merhaba.
    son 1 aydır kasislerden çukurlardan geçişte engebeli bir yolda giderken arka sağ alttan ''lok lok'' diye tarif edebileceğim bir ses geliyordu.
    her zaman gittiğim sanayideki ustayı da arabaya alıp dinlettim. amortisör gibi görünüyor dedi. elle ve gözle yaptığı klasik kontrollerde amortisörde bir şey yok gibi dedi.
    geçen hafta balataları değiştirirken daha detaylı bir şekilde elle gözle levye ile kontrol etti. tüm ön arka alt aksamda herhangi bir sorunun olmadığını her seyin muntazam göründüğünü söyledi.
    sadece bu fotoğraflardaki amortisör süngeri veya körüğü deniliyor galiba her iki taraftaki de yırtılmış vaziyetteydi. yırtılan yer bu fotoğraftakiler miydi hatırlamıyorum. araba liftteyken aklıma gelmedi fotoğraf çekmek....
    bu ses bu yırtıklardan kaynaklanıyor olabilir mi yoksa artmaya başladığını düşündüğüm bu ses herhangi bir arıza görünmemesine rağmen otomatikman amortisörden mi kaynaklanmaktadır?
    şüpheler amortisörü işaret ederse araç 74.900 km'de. bu km arka amortisörler için yeterli bir ömür müdür? kullanım yeri genellikle asfalt ve arabayı incitmeden kullanan biriyim. sadece yaz aylarında çok kısa tatil, köy yolları oluyor...
    merhaba,

    Araclarda klasik lakırtı sesi genelde amortisor sistemi kaynaklıdır. Once sesin nerden ve ne zaman geldigini iyi anlamak lazım. Biraz daha tok ve kasaya vuruntuyu hissettiren sesler sanayii terimleriyle tabla ve salıncak burclarından gelebilir. Bozuk yollarda daha cok belli olur. Teker darbeyi aldıgı anda kasada hissedilir. Rot kollarındaki bosluk yada direksiyon kutusundaki bosluk yine bozuk yollarda direksiyonda hissedilir. Arac calısırken park halinde direkiyonu kısa kısa hızlı sag sol yaptıgınızda bosluk kendini belli eder. Z Rot boslugu bozuk yollarda degilde duz yolda daha belli olur. Yolda sıkıntı yokken durduk yere gelen tıkırtı gibi sesler Z rot boslugundan yapar. Sesler kesin arka taraftan geliyorsa muhtemelen amortisor takozlarıdır. Saglam bir darbe almadıkca arkadaki Z rotlar, salıncaklar kolay kolay bozulmaz. Amortisor Takozlarıda bozulma sokmeden yada cok asırı sekilde yıpranmadan elle gozle kontrolde pek belli olmaz. Fotograftaki amortisorun durdurma lastigidir. Amortisorun sonuna kadar basılmasını, cok sert darbe aldıgında dibe yumusakca oturmasını saglar. Dısındaki körugu aşağı indirmeden durumu görülme. Amortisor takozları körükleri ve stoper lastikleri genelde ucuz parcalardır. Amortisorun kendisindeki sorunda ses yapabilir. Yani sokup kontrol ettirmek gerekiyor. Bir ihtimalde bagaz havuzunda yedek teker varsa oda gevsemis ve bosluk sesi olabilir.Amortisor sisteminin konforu araca inanılmaz etki eder. Sorunlar konforu ciddi bozar. Yenilenen sistem ise guzel bi rahatlık saglar. Genel bi kontrol şart yani..

    Yorum


    • #3
      Arka salincak burclarindan yada arka viraj demir aski rotlarindan olabilir. Iyi bir rot balansciya baktirmanizi tavsiye ederim

      Yorum


      • #4
        Aynı sorun bende de vardır son bir aydır.Bugün vakit bulup gittim yetkili servise,arka üst salıncak sağ ve sol bozulmaya başlamış ses ondan.Fiyat teki içi 7673 tl + kdv + işçilik.Dışarda sordum yan sanayide 450 tl teki,bu tip işlemlerde yan sanayi kullanmak çok mantıklı çözüm değil.Gene 2000 bizi bekliyor bu arada araç 80 bin km de ve çukura girmem girmemek için bin bir şekle girer araç
        ona rağmen bozuldu.

        Yorum


        • #5
          Bu arada fiyat 763 tl olacak.Yanlış yazdım.

          Yorum


          • #6
            Arka salincagin sadece burclarini orijinali ile degistirmeniz yeterli ve cokta pahali degil yan sanayi butun olarak satilan salincaktan daha ucuza gelir. Yan sanayi cok uzun omurlu olmuyor burclari cabuk dagiliyor.

            Ustalar genelde burc degistirmektense yan sanayi tavsiye ederler sebebini ise burcun montaji esnasinda salincagin yamulmasi olarak belirtirler. Fakat orijinal salincagin malzemesi cok iyidir (bu sebeple de cok pahalidir) duzgun montajla yeni burcu takarsaniz yamulma tehlikesi yasamazsiniz.

            Insignialarda rotiller salincak ile yekparedir. (bazi marka ve modellerde salincaga civata ile baglantilidir) Eger ki rotilde ariza varda o zaman komple degismesi gerekir.

            Insignialarda bulunan burclarin tamami tek olarak satilmaktadir.

            Yorum


            • #7
              Yetkili servis direk söylediğim şekilde başka çaresi yok dedi.Özel servis de abi sen takıntılı adamsın orjinal takalım gitsin dedi sorun fiyat 2000 tl leri buluyor.Dediğiniz gibi ise o şekilde yapalım orjinal salıncaklar var üzerinde,bizim servislerde bu iş olmıcak anlaşılan istanbul anadolu yakasındayım varsa tanıdığınız bu işlerle meşgül bir servis detay verirseniz sevinirim gider baktırırız derdine.Banada mantıksız geldi eski arabalarda bunu hep değiştirdik şimdi servise gidince alışmş hepsi herşeye abi olmuyor komple değişelim çözüm komple değişmek hep.

              Yorum


              • #8
                Bu sekilde degisim yapan ist. de bir yer varmi bilmiyorum fakat burclari temin edip herhangi bir serviste sokturup tornacida preslettirebilirsiniz.

                Yorum


                • #9
                  Ses gelen lastiği araç durur vaziyetteyken kendinize doğru sertçe çekerek sarsın. Aynı lök lök sesler geliyorsa büyük ihtimal salıncak burclarıdır. 100 TL falan sanırım parça fiyatı.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X