Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Servis : Şanzıman

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Servis : Şanzıman

    Abilerim aracım insignia 2012 Cdtı sw. Arabayla uzun yola giderken biraz gaz basmak istedim 100kmh - 120kmh arası süratim vardı aracım 5. Vitese geçti ama gaz yemedi ve Servis:Şanzıman yazdı kenara çektim biraz soğuttum ve geri evime döndüm . Dönerken aracım 3. Vitesten yukarı çıkmadı hangi ustaya gitsem şanzıman inecek dedi bunun başka bi yolu yokmudur bir bilgimiz var mı acaba arabayı makinaya bağlattım şöyle bir hata veriyor (5 th gear ratio incorrect - 6 th gear ratio incorret) . Kısacası aracım 3. Vitseten yukarı çıkmıyor 4. Vitese girdiği zamanda gaz yemiyor boştaymış gibi devir yükseliyor. Acaba kablo kopukluğu veya herhangi bir şey olabilir mi lütfen cevaplarınız bekliyorum şanzıman indirmeye bütçem yetmiyor
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    5, ve 6, vitesin konumları açıları default değerler dışında ve korumaya geçmiş :/ servisin bakması daha doğru olacaktır. geçmiş olsun.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: Egemencaabuk View Post
      Abilerim aracım insignia 2012 Cdtı sw. Arabayla uzun yola giderken biraz gaz basmak istedim 100kmh - 120kmh arası süratim vardı aracım 5. Vitese geçti ama gaz yemedi ve Servis:Şanzıman yazdı kenara çektim biraz soğuttum ve geri evime döndüm . Dönerken aracım 3. Vitesten yukarı çıkmadı hangi ustaya gitsem şanzıman inecek dedi bunun başka bi yolu yokmudur bir bilgimiz var mı acaba arabayı makinaya bağlattım şöyle bir hata veriyor (5 th gear ratio incorrect - 6 th gear ratio incorret) . Kısacası aracım 3. Vitseten yukarı çıkmıyor 4. Vitese girdiği zamanda gaz yemiyor boştaymış gibi devir yükseliyor. Acaba kablo kopukluğu veya herhangi bir şey olabilir mi lütfen cevaplarınız bekliyorum şanzıman indirmeye bütçem yetmiyor
      Gecmis olsun. Aracınızda sanzimanla ilgili daha once bir sorun yoksa ve bu sorun birden bire olduysa yapılacakları tavsiyem olarak yazıyorum. Sorun valve body yani sanziman beyninde. Muhtemelen selelnoidlerde sorun var. Beynin icinde yanılmıyorsam 8 selenoid valfi var. Bunlardan birinin sıkışması, arıza yapması v.s gibi gorunuyor. Oncelikli işlem beynin sökülüp kontrol edilmesi. Bunun icin sanzmani indirmeye gerek yok. Yetkili servis pek ilgilenmez arıza tesbitiyle. Sanziman arızası gosteriyorsa teklif edecekleri ilk iş beyini degistirecegiz demek olur. Onlar beyin tamiri yapmazlar. Yinede belki bildikleri spesifik bir arızadır diye gidip sormakta fayda var. En az parayı harcamanız icin tavsiyem, arızaları sildirip sanzıman yag seviyesini ve yagın kirlilik kararma durumunu kontrol ettirip hersey normalse tekrar sürüş testi edilmesi gerekiyor. Arızalar yag durumu iyi olmasına ve resetlenmesine ragmen yine cıkıyorsa beyin arızalı diyebiliriz. Guvendiginiz bi yerde beyni sokturup istanbulda atco sanzıman v.b profesyonel yerlerde test ettirebilirsiniz. Beyin sökümü max 1 saatlik kolay bir iştir. Atcı gibi yerlerde tüm test ekipmanları var. Varsa bi arızası tamir ücreti mantıklı gelirse orada garantili yaptırabilirsiniz. Yada komple cıkma - sıfır beyin yada siparişle arızalı senenoidleri temin etme arayısına girebilirsiniz. Sanziman komple inecek durumu icin henuz cok erken. Ondan once yapılması gereken islemleri anlattım. Zaten TF80 sanzımanlar sadece opelde degil bir cok markada kullanılır. Gayet saglam ve bakımlı olması durumunda cok rahat 400-500 binleri gorur. Dolar fiyatları ve son yıllardaki kriz durumundan dolayı sanayideki ustalar bile agızlarını sanzıman tamiri icin en az 12-15 binden acarlar. Daha bi kac sene oncesine kadar beyni üstünde sıfır sandık sanzımanlar 5-7 bin arasındaydı. Şu anda ise bazen denk geliyor bir kac opel parca satıcısı komple sıfır sanzımanları 13-15 bine satıyorlar. Sanzıman arızaları bazen sadece 150-200 liralık bir parca ile tamir edilir. Genelde arızaları cok basittir. Ama işin adı sanzıman indirme ve tamiri olunca konusulan istenen fiyatlar minimum 15 bin lira falandır. Her ustaya servise hemen inanmayın ve iyice arastırmadan komple indirmeyin sanzımanı.

      Gelismelerden haberdar ederseniz sevinirim..Kolay gelsin

      Yorum

      İşleniyor...
      X