Öncelikle herkese iyi günler. 2013 1.6t 170 hp cosmo aracımızda direksiyonu sağa ve sola döndürünce aracın sağ tarafından gıcırtı sesi geliyor. Tümsek ve çukurlarda da gıcırtı yapıyor. Daha önce bu sorunu yaşayan var mı, çözümü nedir ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Direksiyonu Döndürünce Gelen Gıcırtı Sesi
Collapse
X
-
Orjinal yazı sahibi: taha_kilic View PostÖncelikle herkese iyi günler. 2013 1.6t 170 hp cosmo aracımızda direksiyonu sağa ve sola döndürünce aracın sağ tarafından gıcırtı sesi geliyor. Tümsek ve çukurlarda da gıcırtı yapıyor. Daha önce bu sorunu yaşayan var mı, çözümü nedir ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Direksyonu cevirince gelen gıcırtı v.b sesler genelde amortisor takozlarının bilyasından gelir. Ufak tumseklerde esneyince gelen gıcırtılar vıraj demir lastiklerinden yada sanayii terimleriyle tabla burclarından gelir. Havaların iyice sogumasıyla beraber sertlesen parcalardan dolayı bu sesler heryerden gelmeye başlar. Oncelikle tavsiyem aracınızı güzelce yıkatıp sesleri tekrar incelemek. Muhtemelen sesler kesilecektir. Arıza masrafı olarak takozlar her 70-100 bin km de zaten degismesi gerekir. Viraj demir lastikleride gayet ucuz parcalardır ve 30-40 binde degismesi gerekir. Rot kolları, rotiller her alt takımcıda kontrol ettirilip eskimisse kolayca degistirilebilen ucuz parcalardır. Butceniz uygunsa ve başka bi yerde problem yoksa kafadan bu parcaların orjinallerini temin edip komple yenileyip üstüne cila olarak rot balans ayarı yaparsanız uzunca bi süre kafanız rahat olur.
- Beğenmeler 2
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: escape View Post
Merhaba,
Direksyonu cevirince gelen gıcırtı v.b sesler genelde amortisor takozlarının bilyasından gelir. Ufak tumseklerde esneyince gelen gıcırtılar vıraj demir lastiklerinden yada sanayii terimleriyle tabla burclarından gelir. Havaların iyice sogumasıyla beraber sertlesen parcalardan dolayı bu sesler heryerden gelmeye başlar. Oncelikle tavsiyem aracınızı güzelce yıkatıp sesleri tekrar incelemek. Muhtemelen sesler kesilecektir. Arıza masrafı olarak takozlar her 70-100 bin km de zaten degismesi gerekir. Viraj demir lastikleride gayet ucuz parcalardır ve 30-40 binde degismesi gerekir. Rot kolları, rotiller her alt takımcıda kontrol ettirilip eskimisse kolayca degistirilebilen ucuz parcalardır. Butceniz uygunsa ve başka bi yerde problem yoksa kafadan bu parcaların orjinallerini temin edip komple yenileyip üstüne cila olarak rot balans ayarı yaparsanız uzunca bi süre kafanız rahat olur.
Yorum
-
merhabalar,
az önce aynı sorun bende de oldu. aracım 2015 insignia 1.6 t. park ederken direksiyonu sağa ve sola çevirirken sağ tekerlek tarafından çok ince kapı gıcırstısı gibi bir ses duymaya başladım. pazartesi günü servise götüreceğim bakalım sorun neymiş.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: HC35 View Postmerhabalar,
az önce aynı sorun bende de oldu. aracım 2015 insignia 1.6 t. park ederken direksiyonu sağa ve sola çevirirken sağ tekerlek tarafından çok ince kapı gıcırstısı gibi bir ses duymaya başladım. pazartesi günü servise götüreceğim bakalım sorun neymiş.
Yorum
-
Benim araçta da sağa sola çevirince ötme şeklinde bir ses geliyordu. Önce dışardan geliyor zannettim ancak dikkatle dinleyince direksiyon milinden geldiğini anladım. Ustaya götürdüm direksiyonun altında bir yeri sıktı ve gresledi ses kesildi, yine ses yapabilir dedi ucuz malzemeden kaynaklanıyor dedi. Şimdi ara ara ses yapıyor yine ancak rahatsız etmiyor. Böyle bir sıkıntıda olabilir diye paylaşmak istedim.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: mankind View PostBenim araçta da sağa sola çevirince ötme şeklinde bir ses geliyordu. Önce dışardan geliyor zannettim ancak dikkatle dinleyince direksiyon milinden geldiğini anladım. Ustaya götürdüm direksiyonun altında bir yeri sıktı ve gresledi ses kesildi, yine ses yapabilir dedi ucuz malzemeden kaynaklanıyor dedi. Şimdi ara ara ses yapıyor yine ancak rahatsız etmiyor. Böyle bir sıkıntıda olabilir diye paylaşmak istedim.
Yorum
Yorum