İyi fikir bence de. Sonuç paylaşmayı unutmayın.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Yeni kullanıcıdan bir kaç soru.
Collapse
X
-
Manifold değişimi benim bildiğim kadarıyla Turbo ile birlikte komple olarak yapılıyor. Şuan ki fiyatı işçilik hariç 5000-5800 tl civarında ve orjinal gm üretimi yok. Bir firma insignia için özel üretiyor. Eğer temizleme işlemi yaptıracaksanız çok iyi bir ustaya gidip temizletin. Çünkü sökerken Turbo ile birlikte sökecekler. Temizletmişken Turbonu da bir temizlettirirsin.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View PostManifold değişimi benim bildiğim kadarıyla Turbo ile birlikte komple olarak yapılıyor. Şuan ki fiyatı işçilik hariç 5000-5800 tl civarında ve orjinal gm üretimi yok. Bir firma insignia için özel üretiyor. Eğer temizleme işlemi yaptıracaksanız çok iyi bir ustaya gidip temizletin. Çünkü sökerken Turbo ile birlikte sökecekler. Temizletmişken Turbonu da bir temizlettirirsin.
Yorum
-
Herkese tekrar merhaba,
Aracımda konunun ilk mesajında belirttiğim rolantide titreme olayı ne yaptıysak geçmedi. Dizel bosch pompa servisi baktı. Enjektörler normal dedi, boğaz kelebeği ve sensörler temizlendi. Lakin hala özellikle soğukken ilk çalıştırmada araçta rölanti düşer gibi oluyor. Stop edecekmiş gibi. Fakat devir saati oynamıyor. Ayrıca vitesi D konumuna alınca da titreme biraz fazla oluyor. P konumunda bile olması gerekenden fazla titreme var. Yakıt katkısı aldım, 3000 devirde 30 dk kullandım. Hiç fayda etmedi. Bir de hızlanırken özellikle 2000 devir civarında gaz pedalında ve araç tabanında hissettiğim zırıltı tarzı bir titreşim oluyor. Çözemedik gitti. Var mı başka bir öneri veya fikri olan? Şimdiden teşekkür ederim.
Yorum
-
Ek bilgi vereyim, enjektör temizleyici ürünler mesela benzinli araçlarda 5 hatta 6 binli devirlerde tam anlamıyla işe yarıyor. Dizellerde bu kadar devir çevrilmesi sorun olabilir ancak en az 4-5 bin devir aralığında denenmeli.
Aracın gidişinde hiç düzelme olmadı mı? Çekişte canlılık, ivmelenmede iyileşme gibi?@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Reckless View PostHerkese tekrar merhaba,
Aracımda konunun ilk mesajında belirttiğim rolantide titreme olayı ne yaptıysak geçmedi. Dizel bosch pompa servisi baktı. Enjektörler normal dedi, boğaz kelebeği ve sensörler temizlendi. Lakin hala özellikle soğukken ilk çalıştırmada araçta rölanti düşer gibi oluyor. Stop edecekmiş gibi. Fakat devir saati oynamıyor. Ayrıca vitesi D konumuna alınca da titreme biraz fazla oluyor. P konumunda bile olması gerekenden fazla titreme var. Yakıt katkısı aldım, 3000 devirde 30 dk kullandım. Hiç fayda etmedi. Bir de hızlanırken özellikle 2000 devir civarında gaz pedalında ve araç tabanında hissettiğim zırıltı tarzı bir titreşim oluyor. Çözemedik gitti. Var mı başka bir öneri veya fikri olan? Şimdiden teşekkür ederim.
mutlaka motor kulaklarına ve takozlarına da baktırın. Söylediğiniz problemler eğer aracı her kullandığınızda varsa yani düzenli olarak istisnasız yapıyor ise mekanik parçalara odaklanın ki söylediğiniz titreşim ve vibrasyon olayını motor kulak ve takozlarındaki kauçuk parçaların yırtılması yıpranması da yapıyor. Benim ilk aracım Punto 1.3 mjette de aynı problem vardı. Kontağı ilk açınca motor vuruntulu çalışıyordu motor ısınınca vibrasyon azaldığı için bir miktar azalıyordu ancak ne zaman belirli devirlere ve özellikle yüksek viteste düşük devirde hızlanmaya çalışınca bu tarz titreşimler ve zırıltılar yapıyordu motor. Daha sonra motor alt takozunu kontrol ettirip plastik parçanın yırtık olduğunu görünce değişir değişmez düzelmişti hissedilir şekilde. Kontrol ettirmenizi öneririm.
Yorum
-
Bugün tavsiye üzerine ankarada çok iyi olduğu söylenen bir usta baktı. Ne yazık ki enjektörmüş sorun. 5000km yapmış bir araçtan enjektör bulduk. Set olarak 3000 tl. Ptesi değişecek söküldükten sonraki duruma göre. Son durumu tekrar söylerim ptesi günü.
Herkese ilgisi için teşekkür ederim.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Reckless View PostBugün tavsiye üzerine ankarada çok iyi olduğu söylenen bir usta baktı. Ne yazık ki enjektörmüş sorun. 5000km yapmış bir araçtan enjektör bulduk. Set olarak 3000 tl. Ptesi değişecek söküldükten sonraki duruma göre. Son durumu tekrar söylerim ptesi günü.
Herkese ilgisi için teşekkür ederim.
Sorununuz enjektör kökenliyse ilerde bu sorunu yeniden yaşama riski var. Yakıt aldığınız yerleri gözden geçirin. Markadan ziyade yeni açılmış yakıt istasyonlarını veya çok işlek yerleri tercih edin. 5 depoda bir liqui moly enjektör temizleyici koyun depoyu fullerken. Benzinciden çıktıktan sonra 4-5 bin devir aralığında 5-10 dk aracı kullanın. Aracı genel anlamda devirsiz kullanmayın, manuele alıp yeri geldiğinde performans sürüş yapın. Bu şekilde ilerde enjektör kökenli sorunların önüne geçebilirsiniz çünkü yakıtla ilgili sorun.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
Öncelikle geçmiş olsun. Size şunu diyim, bu sıkıntınız gerçek manada giderilecekse 3bin lira hiçbir şey. Psikolojisi bile yeter bence. İnşallah tamamen düzelir. Sonuçları yazmayı unutmayın.
Sorununuz enjektör kökenliyse ilerde bu sorunu yeniden yaşama riski var. Yakıt aldığınız yerleri gözden geçirin. Markadan ziyade yeni açılmış yakıt istasyonlarını veya çok işlek yerleri tercih edin. 5 depoda bir liqui moly enjektör temizleyici koyun depoyu fullerken. Benzinciden çıktıktan sonra 4-5 bin devir aralığında 5-10 dk aracı kullanın. Aracı genel anlamda devirsiz kullanmayın, manuele alıp yeri geldiğinde performans sürüş yapın. Bu şekilde ilerde enjektör kökenli sorunların önüne geçebilirsiniz çünkü yakıtla ilgili sorun.
Yorum
-
Maalesef Türkiye de yaşadığımız için yakıt ekonomisi için , yüksek vites düşük devir kullandıkça . Malum yakıt kalitemiz de yerlerde olunca bu sorunlar meydana gelebiliyor.
Bende 3100 tl verdim enjektöre. Üstüne dönerken de duble yol millet basarak gidiyor . ben 91 le ceza yedim artık soldan yapıştırarak gideceğim . Önüme birini alırım ,ona gelsin ceza
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Reckless View PostBugün tavsiye üzerine ankarada çok iyi olduğu söylenen bir usta baktı. Ne yazık ki enjektörmüş sorun. 5000km yapmış bir araçtan enjektör bulduk. Set olarak 3000 tl. Ptesi değişecek söküldükten sonraki duruma göre. Son durumu tekrar söylerim ptesi günü.
Herkese ilgisi için teşekkür ederim.Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Herkese merhaba.
Durum güncellemesi ve sonucu bildirmek istiyorum. Son seferinde Ankara'da çok iyi ustadır diye gittğim arkadaş ne yazık ki enjektör değişimi teşhisi konusunda yanılmış. İçim rahat etmemişti tekrar bir dizel pompa servisine gittim. İyi ki de gitmişim. Cihaza bağlayıp gösterdiler. Değişken devirlerde enjektör performansları gayet normal. DPF'ye baktıklarında yüzde 58 doluluk oranı olduğunu söylediler. Söktürerek temizlik yaptırdım ve sorun ortadan kalktı.
Yalnız yüke binince ve özellikle 1800-2500 devirler arasında araçta vibrasyon hala devam ediyor. Daha önceki mercedes aracımda bu sorunu yaşamıştım. Şanzıman türbini (tork konvertörü) arızasından kaynaklıydı. Türbin revizyonu yaptırmıştım ve sorun geçmişti. Sanırım bu şanzımanlar da tork konvertörlü. Bir ihtimal aynı sorun olabilir diye düşünüyorum.
Yorum
-
Ben de güncelleme yapayım. Benim problemim de ısıtma bujisi kaynaklı çıktı. 4. silindirin ısıtma bujisi arıza yapmış o yüzden ilk çalıştırmada araç o şekilde davranıyormuş.
Orjinal yazı sahibi: Reckless View PostHerkese merhaba.
DPF'ye baktıklarında yüzde 58 doluluk oranı olduğunu söylediler. Söktürerek temizlik yaptırdım ve sorun ortadan kalktı.Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: mert1411 View PostBen de güncelleme yapayım. Benim problemim de ısıtma bujisi kaynaklı çıktı. 4. silindirin ısıtma bujisi arıza yapmış o yüzden ilk çalıştırmada araç o şekilde davranıyormuş.
Hocam hangi servise gittiniz? Bende DPF ye baktırmak istiyorum.
- Beğenmeler 1
Yorum
Yorum