Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yeni kullanıcıdan bir kaç soru.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yeni kullanıcıdan bir kaç soru.

    Herkese merhaba. İlk Opel aracım olduğu için bir kaç sorum olacak. Arama yaptım ama genelde Benzin/LPG'li araçlar için benzer sorunlara istinaden açılmış konular buldum. Eğer gözümden kaçmışsa mazur görün lütfen. İşin uzmanı arkadaşlara danışmak istediğim konuları aşağıda belirteyim;

    1- Aracı çalıştırdığımda (bazen soğukken ve bazen sıcakken) ilk 10 saniye rölantide bir dengesizlik oluyor. Sanki araç boğulur gibi olup motor ritmi yükselip azalıyor. Stop edecekmiş hissi veriyor. Yalnız ilginç şekilde devir saati 1'in altında sabit duruyor bu esnada. Acaba sebep ne olabilir?
    2- Araç P konumunda iken her şey normal fakat D'ye aldığımda ince bir vibrasyon oluyor. Ayrıca seyir halinde 1800-2500 devir aralıklarında özellikle rampada yine vibrasyon meydana geliyor.
    3- Son olarak Triger zinciri hakkında her servis değişik bir yorum yapmakta. Gerçekten endişe etmeden kullanabileceğimiz km kaçtır zincir seti için?

    Bu arada aracım 97.000 KM'de.

    Şimdiden teşekkür ederim.
    Sağlıklı günler...

  • #2
    Aracımın modelini belirtmemişim kusura bakmayın. 2017 model Insignia GS 1.6 CDTI Enjoy.

    Yorum


    • #3
      Aracınız hayırlı olsun.
      İlk olarak henüz yapılmamışsa araçta boğaz/gaz kelebeğinin sökülüp balata spreyi ile temizliğini, yine balata spreyi ile map sensör temizliğini, son olarak da kontak sprey ile maf sensör temizliğini yaptırmanızı öneriyorum. Bunun dışında aracın depo fulleme öncesinde liqui moly dizel enjektör temizleyici koyup fulleyip bir süre devirli araç kullanın. İlk bunları yapın, yaptırın, sorun devam ederse tekrar burda yazın.
      Bu arada turbo selenoid valf i de baktırın. Pislenmişse temizlettirin.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
        Aracınız hayırlı olsun.
        İlk olarak henüz yapılmamışsa araçta boğaz/gaz kelebeğinin sökülüp balata spreyi ile temizliğini, yine balata spreyi ile map sensör temizliğini, son olarak da kontak sprey ile maf sensör temizliğini yaptırmanızı öneriyorum. Bunun dışında aracın depo fulleme öncesinde liqui moly dizel enjektör temizleyici koyup fulleyip bir süre devirli araç kullanın. İlk bunları yapın, yaptırın, sorun devam ederse tekrar burda yazın.
        Bu arada turbo selenoid valf i de baktırın. Pislenmişse temizlettirin.
        İlginize teşekkür ederim. Dediklerinizi yaptıracağım. Sadece bir şey danışmak istiyorum. Bazı yazılarda, programlarda vs. enjektör ve yanma odası temizleyicilerinin yarardan çok zarar verdiğini falan söylüyorlar. Önerdiğinize göre buna karşısınız. Sizce belirttiğim 3 sorun da bu sistemlerle mi alakalıdır? Önceki aracım mercedesti. Tork Konvertöründe sorun olduğu zaman titreme falan yapardı. Acaba Opeldeki sorun da bundan olabilir mi diye düşünmüştüm. Sizce olabilir mi?

        Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.

        Yorum


        • #5
          Aklınıza yatmıyorsa enjektör temizleyici işini en sona yapın ancak anlattıklarınıza göre ben ilk olarak boğaz kelebeği, map ve maf sensörüyle başlardım. Sonra selenoid valf. Tork konvertöründe sorun olsa sabit gaz yüksek hızda devir oynaması yapar.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Bence problem gaz kelebeğinde

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
              Aklınıza yatmıyorsa enjektör temizleyici işini en sona yapın ancak anlattıklarınıza göre ben ilk olarak boğaz kelebeği, map ve maf sensörüyle başlardım. Sonra selenoid valf. Tork konvertöründe sorun olsa sabit gaz yüksek hızda devir oynaması yapar.
              Tamamdır. Sırasıyla yaptıracağım haftasonu. Tekrar teşekkürler.

              Yorum


              • #8
                Sonuçları yazmayı unutmayın lütfen.
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                  Sonuçları yazmayı unutmayın lütfen.
                  Hocam bugün vaktim oldu biraz. Ustaya geldim. Map sensörünü söktü ve gerçekten durumu epey kötü. Ustanın dediğine göre devirsiz kullanım ve kötü yakıttan olabiliyormuş. Emme manifoldunun da temizlenmesi gerektiğini söyledi. Ne kadar doğru bilmiyorum. Sensörün fotosunda da göründüğü gibi epey kurum bağlamış. Turbo selenoidinde sorun olduğunu sanmıyorum dedi. Bakalım bir iki gün kullanıp göreceğiz. Size tekrar teşekkür ederim.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Yorum


                  • #10
                    Bu arada boğaz kelebeği de berbat durumdaymış.
                    Ekli Dosyalar

                    Yorum


                    • #11
                      2017 model bir aracın bu duruma gelmesi gerçekten üzücü... Yazık bu araçlara vallahi.

                      Yorum


                      • #12
                        O boğaz kelebeği ne halde yaa?? Temizlenince bir de öyle görün siz. Map sensörü de çok kötü olmuş. İnanın benzinli araçlarda bu kadar değil yarısı kadar bile kararmıyor. Gerekli temizlik yapıldıktan sonra aracınızı taniyamayacaksiniz. Gidişi çok değişecek.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                          O boğaz kelebeği ne halde yaa?? Temizlenince bir de öyle görün siz. Map sensörü de çok kötü olmuş. İnanın benzinli araçlarda bu kadar değil yarısı kadar bile kararmıyor. Gerekli temizlik yapıldıktan sonra aracınızı taniyamayacaksiniz. Gidişi çok değişecek.
                          Kesinlikle berbattı. Sayenizde fikir sahibi olup hallettik önemli ölçüde. Yalnız son bir sorum daha olacak; emme manifoldunun içi de epey kötü durumda gibi. Bunu söktürüp mü temizleteyim sizce yoksa carbon clean (bu işe mi yarıyor emin degilim) gibi bir işlem mi yaptırayım? Ustam 1 ve 4 nolu enjektörlerin de biraz vurduğunu söylüyor. Zira bazen rolantide tak tak tak diye ses geliyor. Eski dizel kamyonet sesi gibi. Ne önerirsiniz? Tekrar tekrar teşekkür ederim.

                          Yorum


                          • #14
                            Emme manifoldu pahalı bir parçadır. Arıza kodu vermedikçe ki genelde p1101 diye geçer, değiştirmeyin derim. Temizlenme ve veya tamir yoluna gidin. Enjektör işi için arıza kaydı bırakmış olması lazım. Ustanın dediği önemli bu durumda. Olmazsa başka servislere de baktırıp bilgi almanızı öneririm.
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                              Emme manifoldu pahalı bir parçadır. Arıza kodu vermedikçe ki genelde p1101 diye geçer, değiştirmeyin derim. Temizlenme ve veya tamir yoluna gidin. Enjektör işi için arıza kaydı bırakmış olması lazım. Ustanın dediği önemli bu durumda. Olmazsa başka servislere de baktırıp bilgi almanızı öneririm.
                              Yok zaten değiştirmeyi düşünmüyorum ama temizliği söktürüp yapmak mı yoksa cihazlara bağlatıp yapmak mı mantıklı olur diye kararsız kaldım. Arıza kaydı hiç yoktu ama bilemedim. Olmazsa güvenilir bir dizel pompacıya bastıralım. Çok teşekkürler.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X