Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Araçt rolantideyken sarsıntı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Araçt rolantideyken sarsıntı

    Arkadaşlar Merhaba. Aracımda şöyle bir durum var, ışıklarda rolantide beklerken araçta ara ara hafif sarsıntılar oluyor. Devir saatine bakıyorum o an bir oynama göremiyorum. Araçta önde oturan birisi bu sarsıntıyı hissedebiliyor. Yani anlık bir rolanti düzensizliği gibi birşey. Aracım lpg li ancak benzinde özellikle test ettiğimde bu durumum hissediyorum. Ayrıca aracı ilk çalıştırmada otomatik jikle devreden çıkınca 1 sn lik bir rolanti bozukluğu oluyor. Sorun ne olabilir?

  • #2
    Hocam insignia sahiplerinin %80i bu sarsıntıyı söylüyor. 170 hp sidi motor yapısı gereği böyle yapıyormuş. Forumda daha önce açılmış konular var. Bende yeniyim dilerseniz bi göz gezdirin. Benim araçtada var. Sanki araba üşümüşte birden ürperiyor gibi ????
    2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

    Yorum


    • #3
      Hocam, şimdi size anlatayım durumu, bende aracımı 98.000 de alıp direkt Candan Mühendislikte Lovato OBD2 LPG kitini taktırdım AFR ayarını yine tecrübeli ustalar yaptılar. Eğer araçta olan titremeler rolanti göstergesinde belli olmuyor yada çok çok küçük ise korkacak bir durum yok. Yapmanız gereken birkaç tane temizlik mevcut.

      Eğer aracınız LPG montajı konusunda kusursuz ise yani enjektörleri besleyen hortumlar, enjektör çapları ve en önemlisi AFR ayarı yapılmış ise şunları bir temizlettirin.
      1- boğaz kelebeği
      2- MAF - MAP sensörleri
      3- LPG ile çok fazla km yaptıysanız enjektörleri temizlettirin kontrol ettirin. Henüz çok km yapmadıysanız ve kalitesiz lpg markalarından uzak duruyorsanız buna gerek yok. Filtre değişimlerinde zaten LPG ustası size bilgi verir LPG aldığın yeri değiştir vs diyerek.
      4- Boğaz kelebeği temizliği ( sökülerek yapılması lazım eğer ustanız sökmeden yaparım diyerek aracı gazlayıp içine balata spreyi sıkarsa itibar etmeyin işe yaramaz zira kurumların temizlenmesi o kadar kolay değil ).
      5-araç rutin bakımlarını 10-15 bin km aralığında, LPG bakımlarını ise 15-20 bin km arasında mutlaka yaptırın. Ancak bu km aralıkları aracın mazisi ile direkt alakalı sizden önceki sahibi hor kullandıysa bu aralık aşağılara düşer.(8-10 bin / 10-12 bin gibi ).
      Eğer tüm bu saydıklarımdan sonra aracınız hala titriyor ve rahatsızlık veriyorsa kontrol ettirmeniz gereken noktalar artacaktır;
      1- Buji ve Bobin gibi ateşleme sistemi, önce bujilerden başlayın ve eğer aracınız agresif kullanımlarda performansta sıkıntı yaşıyor ise bobinleri kontrol ettirin. Özellikle bobin titremelerin en büyük sebeplerinden bir tanesi Insignia için..
      2- Aracınız sabahları motor soğukken geç çalışıyor yada motor ısısı artana kadar sarsıntıları daha şiddetli hissettiriyor ise Subapları mutlaka kontrol ettirin.

      NOT: Aracınızı her LPG ustasıyım diyene kurcalatmayın. Ve mümkünse yeni motorlardan anlayan ustalara gösterin.

      Şuan dediğiniz türden titremeler benim aracımda da mevcut ve aracım 118 bin km'yi geçti. Her hangi bir sıkıntı yaşamadım ancak titremeler hissedilir şekilde bazen rahatsız edici düzeyde oluyor özellikle LPG'ye ilk geçişten sonraki 1-2 dakika içerisinde.. Benim şahsi gözlemlerim ve sanayi sohbetlerime göre ne zaman Kars'tan Erzuruma ustama aracı götürsem 1 bilemedin 2 tane Insignia özellikle Subap yada Bobin arızası nedeniyle orada olmakta. Eğer aracınızın mazisi temiz, agresif kullanılmamış ve subaplar benzinde yıpratılmamışsa LPG ile iyimser olursak 70-90 bin km subaplarda problem olmadan aracınızı kullanırsanız öpün başınızın üzerine koyun derim. Ancak yorulmuş araçlarda bu 40-50 bin kmlere kadar düşüyor. Ama her halükarda ülkemizde LPG'den edeceğiniz %40'lık tasarruf ile olası arızaların masraflarını amorti etmiş oluyorsunuz. Ama bana göre en değerlisi vaktinizden oluyorsunuz. Keyiflli Forumlar.

      Yorum


      • #4
        Araç 1.4 mü 1.6 mı? Motor tipi nedir?
        ​​​

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: ARSLANTAS1923 View Post
          Hocam insignia sahiplerinin %80i bu sarsıntıyı söylüyor. 170 hp sidi motor yapısı gereği böyle yapıyormuş. Forumda daha önce açılmış konular var. Bende yeniyim dilerseniz bi göz gezdirin. Benim araçtada var. Sanki araba üşümüşte birden ürperiyor gibi ????
          Hocam tam da ilettiğiniz tanımdaki gibi oluyor ancak aracım sidi motor değil, 180 hp motor

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
            Hocam, şimdi size anlatayım durumu, bende aracımı 98.000 de alıp direkt Candan Mühendislikte Lovato OBD2 LPG kitini taktırdım AFR ayarını yine tecrübeli ustalar yaptılar. Eğer araçta olan titremeler rolanti göstergesinde belli olmuyor yada çok çok küçük ise korkacak bir durum yok. Yapmanız gereken birkaç tane temizlik mevcut.

            Eğer aracınız LPG montajı konusunda kusursuz ise yani enjektörleri besleyen hortumlar, enjektör çapları ve en önemlisi AFR ayarı yapılmış ise şunları bir temizlettirin.
            1- boğaz kelebeği
            2- MAF - MAP sensörleri
            3- LPG ile çok fazla km yaptıysanız enjektörleri temizlettirin kontrol ettirin. Henüz çok km yapmadıysanız ve kalitesiz lpg markalarından uzak duruyorsanız buna gerek yok. Filtre değişimlerinde zaten LPG ustası size bilgi verir LPG aldığın yeri değiştir vs diyerek.
            4- Boğaz kelebeği temizliği ( sökülerek yapılması lazım eğer ustanız sökmeden yaparım diyerek aracı gazlayıp içine balata spreyi sıkarsa itibar etmeyin işe yaramaz zira kurumların temizlenmesi o kadar kolay değil ).
            5-araç rutin bakımlarını 10-15 bin km aralığında, LPG bakımlarını ise 15-20 bin km arasında mutlaka yaptırın. Ancak bu km aralıkları aracın mazisi ile direkt alakalı sizden önceki sahibi hor kullandıysa bu aralık aşağılara düşer.(8-10 bin / 10-12 bin gibi ).
            Eğer tüm bu saydıklarımdan sonra aracınız hala titriyor ve rahatsızlık veriyorsa kontrol ettirmeniz gereken noktalar artacaktır;
            1- Buji ve Bobin gibi ateşleme sistemi, önce bujilerden başlayın ve eğer aracınız agresif kullanımlarda performansta sıkıntı yaşıyor ise bobinleri kontrol ettirin. Özellikle bobin titremelerin en büyük sebeplerinden bir tanesi Insignia için..
            2- Aracınız sabahları motor soğukken geç çalışıyor yada motor ısısı artana kadar sarsıntıları daha şiddetli hissettiriyor ise Subapları mutlaka kontrol ettirin.

            NOT: Aracınızı her LPG ustasıyım diyene kurcalatmayın. Ve mümkünse yeni motorlardan anlayan ustalara gösterin.

            Şuan dediğiniz türden titremeler benim aracımda da mevcut ve aracım 118 bin km'yi geçti. Her hangi bir sıkıntı yaşamadım ancak titremeler hissedilir şekilde bazen rahatsız edici düzeyde oluyor özellikle LPG'ye ilk geçişten sonraki 1-2 dakika içerisinde.. Benim şahsi gözlemlerim ve sanayi sohbetlerime göre ne zaman Kars'tan Erzuruma ustama aracı götürsem 1 bilemedin 2 tane Insignia özellikle Subap yada Bobin arızası nedeniyle orada olmakta. Eğer aracınızın mazisi temiz, agresif kullanılmamış ve subaplar benzinde yıpratılmamışsa LPG ile iyimser olursak 70-90 bin km subaplarda problem olmadan aracınızı kullanırsanız öpün başınızın üzerine koyun derim. Ancak yorulmuş araçlarda bu 40-50 bin kmlere kadar düşüyor. Ama her halükarda ülkemizde LPG'den edeceğiniz %40'lık tasarruf ile olası arızaların masraflarını amorti etmiş oluyorsunuz. Ama bana göre en değerlisi vaktinizden oluyorsunuz. Keyiflli Forumlar.

            Hocam detaylı bilgilendirmeniz için teşekkürler. Bu titreme lpg montajı öncesinde de vardı. Aracımda lovato obd 2 montajını bende bizzat candan mühendislikte yaptırdım. Aracıma lpg montajı sonrası orjinal gm bobin ve orjinal ngk/gm bujileri bizzat alıp taktırdım. Bahsettiğim sorunu benzinde de hissediyorum. Map/maf sensörleri temizlendi ancak bogaz kelebeği temizliği yaptırmadım. Aracımı 75.000 de satın aldım ve lpg montajlattım. 15.000 km kullanıldı lpg de ve benden önceki mazisi de çok iyi. Aracın motor kondisyonu çok iyi. Bu durumda muhtemel odaklanacağım konu boğaz kelebeği gibi görünüyor doğru mu?

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post
              Araç 1.4 mü 1.6 mı? Motor tipi nedir?
              ​​​
              1.6 Turbo 180 hp hocam

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: GroupPolicy View Post


                Hocam detaylı bilgilendirmeniz için teşekkürler. Bu titreme lpg montajı öncesinde de vardı. Aracımda lovato obd 2 montajını bende bizzat candan mühendislikte yaptırdım. Aracıma lpg montajı sonrası orjinal gm bobin ve orjinal ngk/gm bujileri bizzat alıp taktırdım. Bahsettiğim sorunu benzinde de hissediyorum. Map/maf sensörleri temizlendi ancak bogaz kelebeği temizliği yaptırmadım. Aracımı 75.000 de satın aldım ve lpg montajlattım. 15.000 km kullanıldı lpg de ve benden önceki mazisi de çok iyi. Aracın motor kondisyonu çok iyi. Bu durumda muhtemel odaklanacağım konu boğaz kelebeği gibi görünüyor doğru mu?
                Aynen hocam, zaten diğer detayları elemişsin. Eğer bu durum benzinde de yapıyorsa kuvvetle muhtemel boğaz kelebeğin kurumlanmış. Keza aynı şekilde aynı durumu subaplarda yapar ama şuan için ona müdahele etmene gerek yok aracın zaten ışıklarda falan stop ediyorsa onları çelik olanlarla değiştirmen gerekecek. Kaçınılmaz son. Ha keza sen aracın muhtelif yerlerini de bilen bir ustaya temizlettir. Ancak düzenli gittiğin ustan varsa onunla görüş boğaz kelebeği temizliği için özel spreyin var mı diye sor. Balata spreyi sıktırma. Youtubede Nisa Oto Servis bununla alakalı çok güzel videolar çekmiş aslında bende Kars'ta olmasam gidip yaptıracağım.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post

                  Aynen hocam, zaten diğer detayları elemişsin. Eğer bu durum benzinde de yapıyorsa kuvvetle muhtemel boğaz kelebeğin kurumlanmış. Keza aynı şekilde aynı durumu subaplarda yapar ama şuan için ona müdahele etmene gerek yok aracın zaten ışıklarda falan stop ediyorsa onları çelik olanlarla değiştirmen gerekecek. Kaçınılmaz son. Ha keza sen aracın muhtelif yerlerini de bilen bir ustaya temizlettir. Ancak düzenli gittiğin ustan varsa onunla görüş boğaz kelebeği temizliği için özel spreyin var mı diye sor. Balata spreyi sıktırma. Youtubede Nisa Oto Servis bununla alakalı çok güzel videolar çekmiş aslında bende Kars'ta olmasam gidip yaptıracağım.
                  Aslında bende nisa otomativ hüseyin ustaya gitmeyi düşünüyordum, teşekkürler hocam

                  Yorum


                  • #10
                    2. el bir Insignia bakıyorum, dün 180.000 KM'de 2012 Model 1.4T LPG'li Manuel vites, çelik subaplı bir araca baktım, sahibiyle birkaç km yol gitti. Aracın performansı harikaydı, Ancak rolantide bahsettiğiniz titreme bu araçta da vardı. Bu şekilde olması bir sorun mudur yazılanlardan anlamadım ama araç sahibi böyle kullanıyor hiçbir sorun da yaşamadım diyor. Böyle bir aracı alır mıydınız..

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                      2. el bir Insignia bakıyorum, dün 180.000 KM'de 2012 Model 1.4T LPG'li Manuel vites, çelik subaplı bir araca baktım, sahibiyle birkaç km yol gitti. Aracın performansı harikaydı, Ancak rolantide bahsettiğiniz titreme bu araçta da vardı. Bu şekilde olması bir sorun mudur yazılanlardan anlamadım ama araç sahibi böyle kullanıyor hiçbir sorun da yaşamadım diyor. Böyle bir aracı alır mıydınız..
                      Insignia 1.4T LPG + Çelik Subap + 180.000 km'de bir araç alırken, öncelikle baktırmanız gereken yerler;
                      1- Bobinler
                      2- Sensörler MAP+ MAF
                      3- Eğer triger zincir değilse normal şartlarda 3. triger seti değişim zamanı ( her 60K'da değişiyor kayışlar ).
                      4- Baskı Balata ( eğer performansı iyiyse sorun yoktur muhtemelen ancak daha önce 1.4 T performansını biliyor iseniz kıyaslayabilirsiniz ).
                      5- Diskler ve Balatalar ( yüksek hızlara çıkıp özellikle +140 aracı 3-4 defa durdurmayı deneyin ard arda, herhangi bir yamuk vs varsa kendini belli edecektir ( değişim gerekecekse şuanki değeri işçilik dahil disk + balata ön arka 2000 TL civarı ).
                      6- Bana göre bu km'de bakmanız gereken en önemli yer Üst kapak contası yağ kaçağı vs var mı olmalı.
                      7- Titreme için, LPG montajı, Kit ve özellikleri, Enjektör çapları ve hacimleri, en önemlisi AFR ayarı varmı yok mu, bunları sorun. Insignialarda özellikle LPG ile uzun km yapmışlarda bobinler çabuk yıpranır ve titremenin en büyük sebebidir. Arıza varsa onlar 4'lü blok halinde satılır ve şuan 1400 tl civarı orjinali. Onun dışında sensörlerde arıza yada kirlenme olabilir keza Boğaz kelebeğinde. Konumunuz Istanbul'daysa, aracı almadan önce sağlam bir LPG servisine gösterin. Bu tarz arızaları tek test sürüşüyle göremeye bilirsiniz. Ayrıca aracın arıza ikaz geçmişini beyne bağlanarak kontrol ettirin derim. Orada eğer oksijen sensörüyle alakalı bir geçmiş var ise, Boğaz kelebeği, ilgili sensör ve bobinlere yoğunlaşın. İyi forumlar.

                      Yorum


                      • #12
                        Aküye de göz atin.
                        ~OFLU(nokta)~

                        Yorum


                        • #13
                          Satıcı arkadaş Aküyü gösterdi yeni değiştirmiş ama Stop/Start olmayan eskisinin 3'te 2'si kadar yani daha ufak bir akü takmış. Bence uymamış ama dert değil değiştirilir.

                          Daha önce 1.4T kullanmadım ama aracın performansı gayet iyiydi, kullanan arkadaş gençti ve slalomlar gazlamalar, ani duruşlar filan yaptı bence araç gayet tepkiliydi. Ancak araç LPG'de mi yoksa benzinde miydi bilemiyorum tabii. Bana otomatik geçiyor filan dedi daha önce LPG'li araç kullanmadığım için yorum yapamadım.

                          1.4T'ler LPG'ye daha uyumlu hatta fabrika çıkışlı LPG'li araçlar bile var. O yüzden 1.4T'yi tercih ettim ancak araç LPG'li olunca kontrol edecek ve tabii sorun çıkaracak parça çok fazla oluyor. En kötü LPG'de sorun yaşanırsa benzinde kullanırım diye düşünüyorum. İstanbul'dayım ama çevremde kimsede 1.4T araç yok o yüzden normali nasıldır yorum yapamadan araç bakıyorum.

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X