Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Vites Park Konumu Hatası Çözümü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Vites Park Konumu Hatası Çözümü

    Merhaba arkadaşlar, ismim Volkan. Yaklaşık 7-8 ay kadar önce 2014 model otomatik vitesli 1.6T Cosmo Insignia sahibi oldum. Aracı aldığım günden beridir bu lanet problemle boğuşuyorum. Sağ olsunlar aracın önceki sahipleri konu ile ilgili hiç bir şey söylemediler defaatle arabanın neresinde ne problem var diye sormama rağmen, ilk arabamız olunca hele bir de ilk defa otomatik araba kullanıyor olunca fark edemedik. Ekspertizdeki arkadaşlar da komple aracı kontrol etmesine rağmen fark etmedi/edemediler ve sonuç olarak bu problemin yeni sahibi biz olduk.

    Lafı fazla dolandırmayalım aradan aylar geçti ve bu problem her arabayı stop etmemde tekerrür eder hale gelince atladım gittim Opel Antalya Liman servisine. Daha önce bu problemi yaşayıp servise giden arkadaşlar bilirler komple vites kutusu ve vites kolu değişimi diyor servis. Bana yaklaşık 15 gün kadar önce sadece parça fiyatları 4.800 TL tutar dediler. Arkadaşlara tekrar buradan teşekkür etmek isterim ellerinden gelen yardımı, güzelliği yapmaya çalıştılar, tamam dedim bir süre düşüneyim karar verirsem tekrar gelirim dedim. Bu problem ile ilgili açılan önceki konuyu da inceledim sonuca ulaştığını söyleyen arkadaşlara mesaj da attım geri dönüş olmayınca buradan hayır yok, iş başa düştü diyerek incelemeye koyuldum.

    Bu problemi Opel Insignia'larda yaşayan yabancılar var mıdır diye aramaya koyulurken benzer bir problemin şu videoda;




    Amerika'da Chevrolet Malibu modellerinde olduğunu gördüm ve ilgimi cezbetti. Sonrasında anladım ki bu arızalı "switch" dedikleri parça çok basit bir yapısı olan küçük bir elektronik parça. Sorun da gördüğüm kadarıyla ekseriyetle elektronik değil mekanik.

    Resmini bu gönderiye eklediğim parça sıkıntıya asıl sebep olan parça (birebir aynı model değil ancak şekli ve çalışma prensibi neredeyse tıpa tıp aynı) olmakla birlikte resimde de görülen düğme üzerindeki ince paslanmaz çelik kol zamanla deforme olmakta, düğmeye tam temas etmemektedir.

    Yine konu ile alakalı benzer videoları ve yorumlarını incelerken parçanın D2HW marka/model switchler olduğunu öğrendim google üzerinden aratınca zaten katalogları çizimleri envai çeşit modelini kendiniz de görürsünüz. Ben kendim direkt olarak vites kutusunu ve orta paneli sökmeyi bilmediğim için kırmak, bozmak istemedim ve sadece vites körüğünü çıkarıp vites kolunun hareket ettiği orta kısımdan fenerle içeriyi kontrol ettim ve bilin bakalım ne buldum? Izlediğim videodakine neredeyse tıpatıp benzeyen bir switch konumlandırılmış ve vites kolunun alt kısmında iki tarafında da bulunan metal çıkıntı parçalar vites topuzundaki tetiği bıraktığınızda yukarı yönlü hareket edip switchin metal koluna baskı yapmakta, o kısım da düğmeye basıp arabanın park konumuna geldiğini anlamasını sağlamakta. Problem mekanik mi elektronik mi deneme amaçlı 8-10 defa vitesi boşa alıp kontak kapattım uyarı verdiğinde serçe parmağım ile switch'e bastım ve bingo! Araba her seferinde kendini kapattı. Alan çok dar olduğu için kutuyu açmadan müdahale çok zor ancak ince cımbız gibi bir şey ile ben bu metal kısım ve düğme arasına küçücük bir kağıt parçası katlayıp sıkıştırdım, sonuç yaptığım işe göre muazzam. Arabayı her 10 defa kapatmamda belki 1 veya 2 defa aynı hatayı veriyor ve belki bir veya iki defa tetiğe basıp bırakmamla tak diye alıyor. Tabi kağıt koymak çok verimli bir çözüm değil ancak sorunun kaynağını bulmama ve çok basit kalıcı bir çözüm bulmama vesile oldu.

    Bu konudan muzdarip olan arkadaşlar yüzlerce hatta binlerce lirasını kaptırmadan en azından kendileri deneme yanılma yöntemi ile bu problemi ekarte edebilirler ya da en azından aynı sorunla karşı karşıya olup olmadıklarını teyit edip ona göre hareket edebilirler.

    Umarım bu gönderim size yardımcı olur ve paranız cebinizde kalır.
    Ekli Dosyalar

  • #2
    Parçanın kutu içindeki konumunu belirtmeyi unutmuşum, resmini çekip upload ettim şu linke bakıp görebilirsiniz;

    Yorum


    • #3
      Elinize sağlık. Aynen o üç kuruşluk switch yüzünden binlerce lira alıyor servisler. Tamamen operasyonel bir hamledir kendileri. Her marka araçta bu tarz ufak dokunuşlar vardır servisler lehine.
      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

      Yorum


      • #4
        Elinize sağlık. İyi ki iş başa düşmüş


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Ayrıca diğer konuyu tekrar kontrol ettim ve bir arkadaşımız rusça link paylaymış, görünüşe göre bu switchin tam model adı D2HW-A211D oluyor, internetten kendi bulup takmak/taktırmak isteyen arkadaşlara yardımcı olacaktır.

          Yorum


          • #6
            Opel'in buradaki en büyük hatası, anahtar sebebiyle alarmın çalması, durdurulamaması, vites konum hatası gibi KRONİK sorunları görmezden gelip bunları maliyetle tamir etmesi. Oysa bunlar çok belli ki çok sayıda araçta yaşanan kronik sorunlar, sorun yaşayanların sorunlarını ücretsiz çözmeleri gerekirdi. Ben ikisini de yaşadım ikisi de garantiden düzeltildi ama garanti olmasa maliyetler çok abartılı...

            Yorum


            • #7
              Evet arkadaşlar, bahse konu parça değiştirildi ve nihai çözüme ulaşıldı, eğer problem yakın zamanda tekerrür ederse yine buradan belirtirim. Parça adı D2HW-A211D'dir bilginize.

              Yorum


              • #8
                Ayni sorun benim aractada basima geldi 2017 grand sport dizel otomatik aracim. Parcayi nerden temin ettiniz. Kime taktirdiniz veya nasil takilir yardimci olursaniz sevinirim.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: alihakli View Post
                  Ayni sorun benim aractada basima geldi 2017 grand sport dizel otomatik aracim. Parcayi nerden temin ettiniz. Kime taktirdiniz veya nasil takilir yardimci olursaniz sevinirim.
                  Ali Bey, parçayı ben Aliexpress'de bulmuştum en uygun fiyatlı, orayı bir kontrol edebilirsiniz ancak sizin aracınız 2017 B kasa ise parça biraz farklı olabilir, birebir aynı modeli kullanmıyor olabilir yani. Ama benzer bir parça olduğuna eminim zira çok ucuz ve aslında vitesin fiziksel olarak park konumunda olduğunu algılaması haricinde pek bir önemi olmayan bir parça. Parça ismini google üzerinden aratıp satıcıları bulabilirsiniz.

                  Montaj kısmına gelirsek, parça vites kutusunun bulunduğu yerde yani orta konsolun falan sökülmesi gerek. Tanıdığınız düzgün bir elektrik ustası varsa ve konsolu sökme-takma işlemini sorunsuz becerebilirse 15 dakikalık bir onarım bu. Bu parçaya gelen kabloları söküp parçayı çıkarıp yenisini takacak ve geri toplayacak hepsi bu.

                  Ama en başında arızanın bu parçadan kaynaklı olup olmadığını teyit edebilmek çok önemli, farklı bir sorundan dolayı bu durumu yaşıyorsanız paranız ve emeğiniz boşa gidebilir önceden uyarayım. Bir diğer husus da düzgün usta bulabilmek, o konsol parçalarının tırnakları falan kırılırsa çok can sıkar haberiniz olsun.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: VlkaFenryka View Post

                    Ali Bey, parçayı ben Aliexpress'de bulmuştum en uygun fiyatlı, orayı bir kontrol edebilirsiniz ancak sizin aracınız 2017 B kasa ise parça biraz farklı olabilir, birebir aynı modeli kullanmıyor olabilir yani. Ama benzer bir parça olduğuna eminim zira çok ucuz ve aslında vitesin fiziksel olarak park konumunda olduğunu algılaması haricinde pek bir önemi olmayan bir parça. Parça ismini google üzerinden aratıp satıcıları bulabilirsiniz.

                    Montaj kısmına gelirsek, parça vites kutusunun bulunduğu yerde yani orta konsolun falan sökülmesi gerek. Tanıdığınız düzgün bir elektrik ustası varsa ve konsolu sökme-takma işlemini sorunsuz becerebilirse 15 dakikalık bir onarım bu. Bu parçaya gelen kabloları söküp parçayı çıkarıp yenisini takacak ve geri toplayacak hepsi bu.

                    Ama en başında arızanın bu parçadan kaynaklı olup olmadığını teyit edebilmek çok önemli, farklı bir sorundan dolayı bu durumu yaşıyorsanız paranız ve emeğiniz boşa gidebilir önceden uyarayım. Bir diğer husus da düzgün usta bulabilmek, o konsol parçalarının tırnakları falan kırılırsa çok can sıkar haberiniz olsun.
                    Hocam merhaba benzer problemi ben de yaşıyorum, konsolu sökmekten kastınız sadece vitesin olduğu parlak gri yeri sökmek mi ya da alt vitesin olduğu kısım kol dayamaya kadar mı sökülüyor ?

                    Yorum


                    • #11
                      Arkadaşlar söylenen parçayı 19 temmuz günü Türkiye ve aliexpressten bir siteden sipariş ettim. Sonuçları tekrardan buraya yazacağım.

                      Yorum


                      • #12
                        Güncelleme yapayım. Türkiye'den sipariş ettiğim site siparişi iptal etti ama aliexpress siparişi şu an elime ulaştı tam olarak siparişten 1 ay sonra.

                        Yalnız araç kendi kendine düzeldi. Şimdilik bir sorun yok ama sorun tekrar ederse yeni parçayı taktıracağım.

                        Yorum


                        • #13
                          İnşallah bı daha tekrar etmez.

                          Yorum


                          • #14
                            Bende de bu sorun vardı, bir ara sıklaştı sonrasında birden bire kesildi. Umarım bende de tekrarlamaz.

                            Yorum


                            • #15
                              Bu sorunu arasıra bende yaşıyorum çözümü tam olarak bilmemekle beraber vitesi altındaki mandalı p ye aldıktan sonra oynatırsanız geçiyor aklınızda bulunsun arkadaşlar

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X