Merhaba arkadaşlar, ismim Volkan. Yaklaşık 7-8 ay kadar önce 2014 model otomatik vitesli 1.6T Cosmo Insignia sahibi oldum. Aracı aldığım günden beridir bu lanet problemle boğuşuyorum. Sağ olsunlar aracın önceki sahipleri konu ile ilgili hiç bir şey söylemediler defaatle arabanın neresinde ne problem var diye sormama rağmen, ilk arabamız olunca hele bir de ilk defa otomatik araba kullanıyor olunca fark edemedik. Ekspertizdeki arkadaşlar da komple aracı kontrol etmesine rağmen fark etmedi/edemediler ve sonuç olarak bu problemin yeni sahibi biz olduk.
Lafı fazla dolandırmayalım aradan aylar geçti ve bu problem her arabayı stop etmemde tekerrür eder hale gelince atladım gittim Opel Antalya Liman servisine. Daha önce bu problemi yaşayıp servise giden arkadaşlar bilirler komple vites kutusu ve vites kolu değişimi diyor servis. Bana yaklaşık 15 gün kadar önce sadece parça fiyatları 4.800 TL tutar dediler. Arkadaşlara tekrar buradan teşekkür etmek isterim ellerinden gelen yardımı, güzelliği yapmaya çalıştılar, tamam dedim bir süre düşüneyim karar verirsem tekrar gelirim dedim. Bu problem ile ilgili açılan önceki konuyu da inceledim sonuca ulaştığını söyleyen arkadaşlara mesaj da attım geri dönüş olmayınca buradan hayır yok, iş başa düştü diyerek incelemeye koyuldum.
Bu problemi Opel Insignia'larda yaşayan yabancılar var mıdır diye aramaya koyulurken benzer bir problemin şu videoda;
Amerika'da Chevrolet Malibu modellerinde olduğunu gördüm ve ilgimi cezbetti. Sonrasında anladım ki bu arızalı "switch" dedikleri parça çok basit bir yapısı olan küçük bir elektronik parça. Sorun da gördüğüm kadarıyla ekseriyetle elektronik değil mekanik.
Resmini bu gönderiye eklediğim parça sıkıntıya asıl sebep olan parça (birebir aynı model değil ancak şekli ve çalışma prensibi neredeyse tıpa tıp aynı) olmakla birlikte resimde de görülen düğme üzerindeki ince paslanmaz çelik kol zamanla deforme olmakta, düğmeye tam temas etmemektedir.
Yine konu ile alakalı benzer videoları ve yorumlarını incelerken parçanın D2HW marka/model switchler olduğunu öğrendim google üzerinden aratınca zaten katalogları çizimleri envai çeşit modelini kendiniz de görürsünüz. Ben kendim direkt olarak vites kutusunu ve orta paneli sökmeyi bilmediğim için kırmak, bozmak istemedim ve sadece vites körüğünü çıkarıp vites kolunun hareket ettiği orta kısımdan fenerle içeriyi kontrol ettim ve bilin bakalım ne buldum? Izlediğim videodakine neredeyse tıpatıp benzeyen bir switch konumlandırılmış ve vites kolunun alt kısmında iki tarafında da bulunan metal çıkıntı parçalar vites topuzundaki tetiği bıraktığınızda yukarı yönlü hareket edip switchin metal koluna baskı yapmakta, o kısım da düğmeye basıp arabanın park konumuna geldiğini anlamasını sağlamakta. Problem mekanik mi elektronik mi deneme amaçlı 8-10 defa vitesi boşa alıp kontak kapattım uyarı verdiğinde serçe parmağım ile switch'e bastım ve bingo! Araba her seferinde kendini kapattı. Alan çok dar olduğu için kutuyu açmadan müdahale çok zor ancak ince cımbız gibi bir şey ile ben bu metal kısım ve düğme arasına küçücük bir kağıt parçası katlayıp sıkıştırdım, sonuç yaptığım işe göre muazzam. Arabayı her 10 defa kapatmamda belki 1 veya 2 defa aynı hatayı veriyor ve belki bir veya iki defa tetiğe basıp bırakmamla tak diye alıyor. Tabi kağıt koymak çok verimli bir çözüm değil ancak sorunun kaynağını bulmama ve çok basit kalıcı bir çözüm bulmama vesile oldu.
Bu konudan muzdarip olan arkadaşlar yüzlerce hatta binlerce lirasını kaptırmadan en azından kendileri deneme yanılma yöntemi ile bu problemi ekarte edebilirler ya da en azından aynı sorunla karşı karşıya olup olmadıklarını teyit edip ona göre hareket edebilirler.
Umarım bu gönderim size yardımcı olur ve paranız cebinizde kalır.
Lafı fazla dolandırmayalım aradan aylar geçti ve bu problem her arabayı stop etmemde tekerrür eder hale gelince atladım gittim Opel Antalya Liman servisine. Daha önce bu problemi yaşayıp servise giden arkadaşlar bilirler komple vites kutusu ve vites kolu değişimi diyor servis. Bana yaklaşık 15 gün kadar önce sadece parça fiyatları 4.800 TL tutar dediler. Arkadaşlara tekrar buradan teşekkür etmek isterim ellerinden gelen yardımı, güzelliği yapmaya çalıştılar, tamam dedim bir süre düşüneyim karar verirsem tekrar gelirim dedim. Bu problem ile ilgili açılan önceki konuyu da inceledim sonuca ulaştığını söyleyen arkadaşlara mesaj da attım geri dönüş olmayınca buradan hayır yok, iş başa düştü diyerek incelemeye koyuldum.
Bu problemi Opel Insignia'larda yaşayan yabancılar var mıdır diye aramaya koyulurken benzer bir problemin şu videoda;
Amerika'da Chevrolet Malibu modellerinde olduğunu gördüm ve ilgimi cezbetti. Sonrasında anladım ki bu arızalı "switch" dedikleri parça çok basit bir yapısı olan küçük bir elektronik parça. Sorun da gördüğüm kadarıyla ekseriyetle elektronik değil mekanik.
Resmini bu gönderiye eklediğim parça sıkıntıya asıl sebep olan parça (birebir aynı model değil ancak şekli ve çalışma prensibi neredeyse tıpa tıp aynı) olmakla birlikte resimde de görülen düğme üzerindeki ince paslanmaz çelik kol zamanla deforme olmakta, düğmeye tam temas etmemektedir.
Yine konu ile alakalı benzer videoları ve yorumlarını incelerken parçanın D2HW marka/model switchler olduğunu öğrendim google üzerinden aratınca zaten katalogları çizimleri envai çeşit modelini kendiniz de görürsünüz. Ben kendim direkt olarak vites kutusunu ve orta paneli sökmeyi bilmediğim için kırmak, bozmak istemedim ve sadece vites körüğünü çıkarıp vites kolunun hareket ettiği orta kısımdan fenerle içeriyi kontrol ettim ve bilin bakalım ne buldum? Izlediğim videodakine neredeyse tıpatıp benzeyen bir switch konumlandırılmış ve vites kolunun alt kısmında iki tarafında da bulunan metal çıkıntı parçalar vites topuzundaki tetiği bıraktığınızda yukarı yönlü hareket edip switchin metal koluna baskı yapmakta, o kısım da düğmeye basıp arabanın park konumuna geldiğini anlamasını sağlamakta. Problem mekanik mi elektronik mi deneme amaçlı 8-10 defa vitesi boşa alıp kontak kapattım uyarı verdiğinde serçe parmağım ile switch'e bastım ve bingo! Araba her seferinde kendini kapattı. Alan çok dar olduğu için kutuyu açmadan müdahale çok zor ancak ince cımbız gibi bir şey ile ben bu metal kısım ve düğme arasına küçücük bir kağıt parçası katlayıp sıkıştırdım, sonuç yaptığım işe göre muazzam. Arabayı her 10 defa kapatmamda belki 1 veya 2 defa aynı hatayı veriyor ve belki bir veya iki defa tetiğe basıp bırakmamla tak diye alıyor. Tabi kağıt koymak çok verimli bir çözüm değil ancak sorunun kaynağını bulmama ve çok basit kalıcı bir çözüm bulmama vesile oldu.
Bu konudan muzdarip olan arkadaşlar yüzlerce hatta binlerce lirasını kaptırmadan en azından kendileri deneme yanılma yöntemi ile bu problemi ekarte edebilirler ya da en azından aynı sorunla karşı karşıya olup olmadıklarını teyit edip ona göre hareket edebilirler.
Umarım bu gönderim size yardımcı olur ve paranız cebinizde kalır.
Yorum